Σε τι κατάσταση βρίσκεται ένα Tesla μετά από 320.000 χιλιόμετρα;
Το Tesla Model 3 είναι το ηλεκτρικό μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις όλων των εποχών, ωστόσο, δεδομένου ότι κυκλοφορεί μόνο από το 2017, μόνο λίγοι έχουν καταφέρει να οδηγήσουν ένα για περισσότερα από 200.000 μίλια (320.000 χιλιόμετρα). Ένας από αυτούς είναι ο Arthur Driessen, ο οποίος διευθύνει το κανάλι YouTube Voyage Without Carbon. Ο Arthur χρησιμοποιεί το Model 3 του για να ταξιδεύει στη Βόρεια Αμερική και να δημιουργήσει περιεχόμενο για το κανάλι του. Από τότε που παρέλαβε το Long Range Model 3, του τον Μάρτιο του 2018, έχει διανύσει πάνω από 200.000 μίλια.
Ο Άρθουρ ανέλυσε αρχικά το κόστος συντήρησης. Τίποτα σοβαρό δεν πήγε στραβά, ωστόσο χρειάστηκε να διορθώσει μερικά πράγματα. Συγκεκριμένα, η θύρας φόρτισης χρειάστηκε επισκευή, καθώς και οι δύο βραχίονες της ανάρτησης. Υπήρχαν μερικά άλλα προβλήματα με την καλωδίωση του πορτ-μπαγκάζ και τον διακόπτη παραθύρου της πόρτας. Κατάφερε να ραγίσει δύο ζάντες, ενώ ένας βούβαλος στο Yellowstone τον χτύπησε από πίσω. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο έκτο σετ ελαστικών του.
Ο Άρθουρ έχει ξοδέψει περίπου 12.000 $ για ταχυφόρτιση – έχετε κατά νου ότι είναι πάντα εν κινήσει και σπάνια κάνει χρήση της φθηνότερης οικιακής φόρτισης, σε αντίθεση με τους περισσότερους αγοραστές. Η μπαταρία του έχει υποστεί 13.7% υποβάθμιση χωρητικότητας μετά από τόσα χιλιόμετρα, που είναι μία εξαιρετική επίδοση, και διαλύει τη φήμη περί περιορισμένης ζωής των μπαταριών, τουλάχιστον στα Tesla. Αν μάλιστα αυτό συμβαίνει σε μια μπαταρία που φορτίζεται κυρίως σε ταχυφορτιστές, τα πράγματα θα είναι ακόμα πιο ρόδινα σε όποιον φορτίζει κυρίως σπίτι του.
Συνοπτικά, ο Arthur έχει ξοδέψει 27.000 δολάρια για το Model 3 του. Συνδυάστε το με την αρχική τιμή του οχήματός του και το κόστος ασφάλισης τα τελευταία τέσσερα χρόνια και θα έχετε συνολικό κόστος ιδιοκτησίας 85.000 $. Ο ιδιοκτήτης υπολογίζει ότι αν είχε ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο βενζίνης, θα του κόστιζε πάνω από 30.000 $ περισσότερα για την ίδια χρονική περίοδο και τα ίδια χιλιόμετρα. Και βέβαια, αυτό αφορά την αμερικάνικη αγορά, όπου η βενζίνη είναι πάμφθηνη κι ο ίδιος φόρτιζε κυρίως εκτός σπιτιού. Αν οι ίδιοι υπολογισμοί γίνουν με τα ελληνικά νούμερα κατά νου και με φόρτιση σε οικιακό νυχτερινό ρεύμα, η διαφορά θα είναι σημαντικά μεγαλύτερη.
Ο Arthur κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το Tesla του ήταν η καλύτερη επένδυση που έκανε ποτέ. Δηλώνει ότι είναι διασκεδαστικό στην οδήγηση, άσχετα με τα χρήματα που εξοικονομεί, ενώ ταυτόχρονα μειώνει το αποτύπωμα άνθρακα. Τώρα νιώθει σαν να κάνει ένα βήμα πίσω στο χρόνο κάθε φορά που οδηγεί ένα όχημα με θερμικό κινητήρα.