Kinematic Posture Control, φρενάρει τον πίσω εσωτερικό τροχό

  • Το Kinematic Posture Control (KPC) βελτιώνει τη συμπεριφορά χειρισμού και την άνεση κατά τη διάρκεια των απότομων στροφών
  • Το πλαίσιο, το αμάξωμα και οι κινητήρες απόκρισης εξασφαλίζουν μια συναρπαστική εμπειρία οδήγησης της φιλοσοφίας Jinba Ittai

Είναι ευρέως γνωστό ότι το θρυλικό roadster της Mazda είναι το πιο διασκεδαστικό αυτοκίνητο στην αυτοκινητοβιομηχανία. Πλέον, το Mazda MX-5 του 2022 αποπνέει ακόμη μεγαλύτερη σιγουριά στις στροφές, χάρη σε μια μοναδική νέα τεχνολογία που ονομάζεται Kinematic Posture Control (KPC).

Το KPC μεγεθύνει τις εγγενείς δυνατότητες της πίσω ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων του MX-5, της οποίας η δομή σχεδιάστηκε για να αποτρέπει την ανύψωση του αμαξώματος του αυτοκινήτου κατά το φρενάρισμα. Σε αντίθεση με παλιότερα μοντέλα, όταν το MX-5 στρίβει – κυρίως σε υψηλές δυνάμεις G – το νέο σύστημα εφαρμόζει ελαφρά τα φρένα στον εσωτερικό πίσω τροχό για να αυξήσει αυτό το «αντι-ανυψωτικό» αποτέλεσμα, προσφέροντας αυξημένη σταθερότητα.

Στην πράξη, το MX-5 παραμένει ευκίνητο με άφθονη ανατροφοδότηση δρόμο κάτω από καθημερινές συνθήκες οδήγησης. Αλλά όταν τα πράγματα γίνονται πιο δύσκολα, για παράδειγμα σε δρόμο με κλειστές στροφές, το KPC αναγνωρίζει αμέσως τη διαφορά στις ταχύτητες μεταξύ των πίσω τροχών κι αντιδρά, αυξάνοντας το επίπεδο παρέμβασης, όπως αυτό απαιτείται για να σταθεροποιηθεί το αυτοκίνητο.

Το νέο MX-5 διακρίνεται σε ιδιαίτερα δύσκολες στροφές καθώς και σε πιο ανώμαλες επιφάνειες, ενισχύοντας τη Jinba Ittai φιλοσοφία, όπου οδηγός και αυτοκίνητο γίνονται ένα. Είτε με μαλακή, είτε με αναδιπλούμενη οροφή, η οδηγική εμπειρία είναι το ίδιο απολαυστική, χτίζοντας εμπιστοσύνη πίσω από το τιμόνι, ενώ παράλληλα βελτιώνει την άνεση τόσο για τον οδηγό όσο και για τον επιβάτη, ιδιαίτερα σε υψηλότερες ταχύτητες. Όλα τα MX-5 του 2022 συνοδεύονται από το KPC, το οποίο δεν προσθέτει ούτε γραμμάριο βάρους σε αυτήν την ελαφρύτερη γενιά MX-5 συγκριτικά με το αρχικό μοντέλο πρώτης γενιάς που είχε κυκλοφορήσει το 1989.

Άλλες αναβαθμίσεις στα Δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης.

Η τρέχουσα τέταρτη γενιά της Mazda, επωφελείται επίσης από τις κατασκευαστικές τροποποιήσεις του πλαισίου και του αμαξώματος, καθώς και από τις βελτιώσεις του κινητήρα για αύξηση της ισχύος και της αποδοτικότητας του καυσίμου. Ως αποτέλεσμα, η Mazda ήταν σε θέση να συμμορφωθεί με τις αυστηρές εκπομπές ρύπων Euro 6d (που τέθηκαν σε ισχύ το 2021) χωρίς να χρειάζεται φίλτρο μικροσωματιδίων για κανέναν από τους βενζινοκινητήρες άμεσου ψεκασμού Skyactiv-G υψηλής συμπίεσης και υψηλών στροφών που προσφέρονται με το MX-5.

Ο 2λιτρος Skyactiv-G ανταποκρίνεται με πολύ μεγαλύτερη αμεσότητα σε ολόκληρη την κλίμακα των στροφών, αντιδρά πολύ πιο γρήγορα στις εντολές του γκαζιού κι ακούγεται πολύ πιο ζωντανός, διατηρώντας ταυτόχρονα και την κατανάλωση σε χαμηλό επίπεδο. Το όριο λειτουργίας βρίσκεται στις 7.500 σαλ. με απόδοση 184 ίππους στις 7.000 σαλ., ενώ η μέγιστη ροπή των 205 Nm είναι διαθέσιμη στις 4.000 σαλ.

Με τον κινητήρα Skyactiv-G 2.0, το MX-5 soft-top επιταχύνει από 0-100χλμ/ώρα σε 6.5″ κι η τελική του ταχύτητα είναι 219 χλμ/ώρα. Η κατανάλωση και στις δύο εκδόσεις είναι 6.9 λίτρα/100 χλμ. Για ακόμα περισσότερη βελτίωση της κατανάλωσης, ο Skyactiv-G 2.0 εφοδιάζεται με το σύστημα i-Eloop, ένα σύστημα ανάκτησης ενεργείας κατά το φρενάρισμα, και το σύστημα start-stop που ονομάζεται Mazda i-stop.

Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει τον Skyactiv-G 1.5, που αποδίδει 132 ίππους στις 7.000 σαλ. και μέγιστη ροπή 152 Nm στις 4.000 σαλ., με κατανάλωση 6.1 λίτρα/100 χλμ. Εφοδιάζονται επίσης και με το σύστημα i-Eloop, για ανάκτηση ενεργείας κατά το φρενάρισμα και το i-stop, το σύστημα start-stop της Mazda. Οι κινητήρες συνοδεύονται από χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων Skyactiv-MT που έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για το MX-5 και την κλασική διάταξη κινητήρα μπροστά και στη μέση και κίνηση πίσω.

Το MX-5 2022 είναι ήδη διαθέσιμο στο Δίκτυο Επισήμων Εμπόρων της Mazda με τιμή εκκίνησης από 28.765 €.

 

Πηγή: Δελτίο Τύπου

Περισσότερα Άρθρα