Eighterham: ένα Caterham με οκτώ τροχούς, καλή ή άθλια ιδέα;
Σίγουρα τους θυμάστε, δεν ξεχνιέται εύκολα κάποιος που φόρεσε ελαστικά από μονοθέσιο της F1 σε ένα πανάλαφρο Caterham. Αφού είδαν κι αποείδαν με τα θηριώδη ελαστικά που δε ζεσταινόντουσαν με τίποτα, είπαν να δοκιμάσουν περισσότερα ελαστικά δρόμου. Θα ζεσταίνονται πιο φυσιολογικά και θα προσφέρουν την επιπλέον πρόσφυση που επιζητούν. Στη θεωρία τουλάχιστον…
Μιλάμε πάντα για τους παλαβούς του καναλιού Driven Media στο YouTube και με το δημιούργημά τους, λένε ότι έχουν καταφέρει να στριμώξουν ελαστικά συνολικού πλάτους 350 χιλιοστών σε κάθε γωνία του δύσμοιρου αγγλικού μοντέλου.
Αν κι οι τροχοί είναι αναμφισβήτητα φαρδύτεροι, είναι επίσης αρκετά βαρύτεροι. Παρά το γεγονός ότι δε ζυγίζουν τους τροχούς, η ομάδα αναγνωρίζει ότι η προστιθέμενη μάζα είναι σημαντική. Μπορεί λοιπόν μια σημαντική αύξηση του καουτσούκ που έρχεται σε επαφή με το οδόστρωμα να εξουδετερώσει τη σημαντική αύξηση του μη αναρτημένου βάρους; Σε καλό δρόμο, η απάντηση είναι ναι. Με ένα σετ πολιτικών ελαστικών, ολοκληρώνει έναν γύρο της πίστας δοκιμών σε 31.6″. Με τους νέους διπλούς τροχούς, ωστόσο, καταφέρνουν να γυρίσουν σε 31.1″, με το μισό δευτερόλεπτο να είναι ένα αρκετά εντυπωσιακό επίτευγμα σε μια τόσο μικρή πίστα.
Εκτός πίστας, όμως, το αυτοκίνητο αποδεικνύεται εφιάλτης. Αν κι ένα Caterham δεν είναι σε καμία περίπτωση ένα μεγάλο αυτοκίνητο, το Eighterham καθίσταται σημαντικά λιγότερο ευέλικτο, ενώ δυσκολεύεται ακόμη και να χωρέσει σε θέσεις στάθμευσης λόγω του τεράστιου πλάτους του.
Ωστόσο, σε αντίθεση με τα ελαστικά της F1 που δοκίμασε προηγουμένως το κανάλι, τα διπλά ελαστικά μπορούν πραγματικά να χρησιμοποιηθούν στο δρόμο και δεν απαιτούν κουβέρτες ζεστάματος για να είναι ετοιμοπόλεμα στην πίστα. Επίσης, κοστίζουν σημαντικά λιγότερο. Λοιπόν, τι να διαλέξουμε;