Αχρείαστη η μεγάλη αυτονομία των ηλεκτρικών, λέει νέα έρευνα

Εάν έχετε τα χρήματα και θέλετε ένα ηλεκτρικό όχημα με τη μεγαλύτερη δυνατή αυτονομία, ένα Telsa Model S θα σας καλύψει, διανύοντας 634 χιλιόμετρα (WLTP) μεταξύ δύο φορτίσεων. Αυτό σημαίνει ότι σε πραγματικές συνθήκες, κινούμενο με τα όρια ταχύτητας, μπορεί να ταξιδέψει από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη χωρίς στάση. Πολλοί μάλιστα θεωρούν ότι μόνο όταν επιτεχθεί κάτι ανάλογο για τα καθημερινά ηλεκτρικά μοντέλα, θα τα λάβουν σοβαρά υπόψη στην επόμενη αγορά τους. Είναι όμως οι αυτονομίες βενζίνης αυτό που χρειαζόμαστε στα ηλεκτρικά μας; Μια νέα έρευνα από την απέναντι όχθη του Ατλαντικού υποστηρίζει ότι μια τέτοια αυτονομία είναι αχρείαστη για τη μεγάλη πλειοψηφία των οδηγών.

Το ArsTechnica αναφέρει ότι μια μελέτη που διεξήχθη από το Πανεπιστήμιο του Deleware μελέτησε τις οδηγικές συνήθειες των ανθρώπων κατά τη διάρκεια ενός έτους στην περιοχή της Atlanta στις ΗΠΑ και στη συνέχεια αντιστοίχισε τις ανάγκες αυτών των οδηγών με υπάρχοντα ηλεκτρικά μοντέλα. Διαπίστωσε ότι από τους 333 οδηγούς της μελέτης, πολλοί δεν χρειάζονταν καθόλου ηλεκτρικό αυτοκίνητο μεγάλης αυτονομιάς. Στην πραγματικότητα, σχεδόν το 38% των οδηγών θα μπορούσαν να πραγματοποιήσουν το 100% των διαδρομών τους καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους με ένα μικρό EV περιορισμένης εμβέλειας, όπως το Nissan Leaf.

Η έρευνα αναφέρεται αποκλειστικά σε φόρτιση στο σπίτι. Αν υπολογίσουμε κι ενδεχόμενη στάση για φόρτιση, τότε ανεβαίνει πολύ το ποσοστό των οδηγών που θα μπορούσαν να κάνουν μια χαρά τη δουλειά τους όλο τον χρόνο με ένα EV των 250 χιλιομέτρων. Καταλήγει συμπεραίνοντας ότι οι περισσότεροι οδηγοί θα χρειαστούν κάτι πραγματικά ταξιδιάρικο ελάχιστες μέρες κατά τη διάρκεια του έτους. «Είναι φθηνότερο να νοικιάσετε ένα αυτοκίνητο για δύο ημέρες ετησίως από το να ξοδέψετε 10 χιλιάρικα για μια πολύ μεγαλύτερη μπαταρία», συμπλήρωσε ο Willett Kempton, καθηγητής του Πανεπιστημίου του Deleware. Όταν ρωτήθηκε να σχολιάσει τα πορίσματα, η Stephanie Searle του Διεθνούς Συμβουλίου για τις Καθαρές Μεταφορές (International Council on Clean Transportation), δήλωσε στην ArsTechnica ότι: «Η εμβέλεια των EV γίνεται όλο και μεγαλύτερη, αλλά είναι γεγονός ότι ένα αυτοκίνητο μικρότερης αυτονομίας είναι καλύτερο τόσο για το πορτοφόλι του πελάτη, όσο και για το περιβάλλον. Συνεπάγεται μικρότερες μπαταρίες κι αυτό μειώνει τον αντίκτυπο στο περιβάλλον από την εξόρυξη και την παραγωγή μπαταριών. Μικρότερες μπαταρίες σημαίνουν ελαφρύτερα και πιο αποδοτικά EV, που προκαλούν χαμηλότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από την κατανάλωση λιγότερης ηλεκτρικής ενέργειας.»

Τελικά, το πραγματικό πρόβλημα δεν είναι η εμβέλεια ενός EV, αλλά το γεγονός ότι δεν υπάρχουν ακόμα αρκετοί φορτιστές και στα κατάλληλα σημεία. Το διαπιστώσαμε πηγαίνοντας στα Ψαχνά της Εύβοιας με το μικρής μπαταρίας Honda e, που μας κοψοχόλιασε κατεβαίνοντας μέχρι το 0%. Εάν είχαμε στην πραγματικότητα ένα αξιόπιστο δίκτυο φόρτισης, περισσότεροι άνθρωποι θα μπορούσαν να ζουν άνετα με πιο προσιτά EV, ακόμα κι αν δεν έχουν την επιλογή να φορτίζουν στο σπίτι. Ευτυχώς, αυτό αρχίζει να αλλάζει ακόμα, αν κι αυτή η αλλαγή έρχεται αργά. Η Tesla έχει αρχίσει να ανοίγει το δίκτυο φόρτισής της σε μη ιδιοκτήτες Tesla σε ορισμένες χώρες, κάτι που θα βοηθήσει στη διευκόλυνση των μεγαλύτερων ταξιδιών για τους ιδιοκτήτες EV. Σε λίγα χρόνια, τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι τελείως διαφορετικά για τους κατοίκους διαμερισμάτων που θέλουν απλώς ένα φθηνό EV για τις βασικές αστικές τους μετακινήσεις.

 

Περισσότερα Άρθρα