Αυτές οι μάρκες δεν μπορούν να κρατήσουν τους αγοραστές τους

Και συγκεκριμένα, όχι τους παλιούς πιστούς τους αγοραστές αλλά όσους τους εμπιστεύονται για πρώτη φορά. Τη στιγμή λοιπόν που τα καταφέρνουν να πείσουν τους αγοραστές να επιλέξουν τα μοντέλα τους για πρώτη φορά, δεν καταφέρνουν να τους εντάξουν στο πιστό τους πελατολόγιο και να παραμείνουν στο μαγαζί. Μάλλον δεν καταφέρνουν να τους διατηρήσουν ευχαριστημένους και πιστούς, οπότε κι αυτοί παίρνουν τα μπογαλάκια τους και πάνε παραδίπλα. Μηδέν εις το πηλίκον δηλαδή. Κάποιες τα πάνε περίφημα και δημιουργούν αγοραστές που θα επιστρέψουν ξανά και ξανά στο μέλλον, ενώ άλλες αποτυγχάνουν παταγωδώς. Οι αναλυτές αποκαλούν «νομάδες» αυτούς που αγοράζουν μία μάρκα, αλλά το επόμενο όχημά τους είναι από άλλη, γιατί ακριβώς δε μένουν για πολύ στο ίδιο μέρος, όπως κι οι πραγματικοί νομάδες.

Τα δεδομένα από την έκθεση της S&P Global Mobility αποκαλύπτουν ότι οκτώ εταιρίες αποτυγχάνουν περισσότερο από τις υπόλοιπες στη διατήρηση των «νομάδων», αναφέρει το Automotive News και κάποιες από αυτές προκαλούν έκπληξη γιατί είναι premium κι απολαμβάνουν υψηλότατο κύρος. Να διευκρινήσουμε βέβαια ότι η παραπάνω έρευνα αφορά την αμερικάνικη αγορά, με όσες διαφορές έχει από την ευρωπαϊκή. Στην οκτάδα λοιπόν βρίσκεται η Mercedes-Benz (!), στην Ελλάδα ονομαστή για την πιστότητα των πελατών της, η Audi, η Mazda, η Volkswagen και μια σειρά από εταιρίες που δε μας απασχολούν ιδιαίτερα στην εγχώρια αγορά, όπως η Dodge, η Ram, η GMC κι η Acura.

Στην άλλη πλευρά της λίστας βρίσκεται η Tesla, η Subaru, η Jeep, η Kia, η Hyundai κι η BMW — μάρκες με υψηλό μερίδιο νομάδων που επιστρέφουν ξανά. Στην πρώτη θέση μάλιστα βρίσκεται η Tesla, με μερίδιο πιστών πρώτων ιδιοκτητών στο 83%, τη στιγμή που η δεύτερη στη λίστα Jeep είναι κάτω από το 70%. Η S&P αναλύει το προφίλ που έχουν οι νομάδες: προφανώς υψηλό διαθέσιμο εισόδημα, ζουν στα προάστια κι έχουν μια προδιάθεση να «κυνηγούν την πιο πρόσφατη εξέλιξη στην αυτοκίνηση».Η “πιστότητα” φαίνεται να προκαλεί αυξανόμενη ανησυχία στις περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία που συλλέχθηκαν, το 58% των νομάδων επέλεξαν να εγκαταλείψουν την προηγούμενη μάρκα τους. Ανεξάρτητα από αυτό, πρέπει να αναρωτηθούμε γιατί η Mercedes-Benz κι η Audi υστερούν σε αυτό το ζήτημα, ενώ η BMW όχι.

Περισσότερα Άρθρα