Αγωνιστικά air-jacks έρχονται στα μοντέλα δρόμου της Ferrari (vid)

Μια νέα πατέντα ευρεσιτεχνίας που κατατέθηκε στο Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας και Εμπορικών Σημάτων των Ηνωμένων Πολιτειών, μας αποκαλύπτει ότι η Ferrari εξελίσσει ένα σύστημα που θα επιτρέπει στα μελλοντικά της υπεραυτοκίνητα να σηκώνονται από το έδαφος με ενσωματωμένο σύστημα γρύλου σε κάθε γωνία. Η εφεύρεση αντλεί άμεση έμπνευση από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, όπου πολλά αγωνιστικά αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με air-jacks που ανασηκώνουν το αυτοκίνητο χωρίς τη χρήση εξωτερικού γρύλου.

Στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, αυτά τα συστήματα χρησιμοποιούν αέρα υπό πίεση για να σηκώσουν το αυτοκίνητο, να γίνει η αλλαγή ελαστικών και στη συνέχεια απελευθερώνουν σχετικά απότομα το αυτοκίνητο για να πέσει στο έδαφος, θυσιάζοντας την ομαλότητα και την άνεση για χάρη της ταχύτητας και της αποτελεσματικότητας. Έχει ένα επιπλέον βάρος, αλλά στους αγώνες αξίζει να το υποστείς, αφού εξοικονομεί σημαντικό χρόνο κατά τη διάρκεια ενός pit-stop. Ένα τέτοιο σύστημα είναι προφανώς ανεφάρμοστο κι αχρείαστο στα αυτοκίνητα δρόμου, αλλά η Ferrari λέει ότι τα υπάρχοντα συστήματα ανάρτησής της διαθέτουν ήδη τα περισσότερα από τα απαραίτητα εξαρτήματα, οπότε μπορεί να περάσει σχετικά εύκολα στα αυτοκίνητα παραγωγής της.

Η Ferrari αναφέρει συγκεκριμένα ότι το σύστημα «είναι απλό κι οικονομικό στην κατασκευή, καθώς οι αναρτήσεις μας είναι συμβατές κι επομένως είναι απαραίτητο να προστεθούν μόνο τα πόδια στήριξης». Η καινοτόμος ανάρτηση Multimatic που αναπτύχθηκε για τη Ferrari Purosangue μάς έρχεται στο μυαλό, αλλά οι βάσεις του γρύλου θα μπορούσαν να ενσωματωθούν και σε άλλα συστήματα ανάρτησης με ρυθμιζόμενο ύψος. Άλλωστε δεν έχουν και πολύ νόημα στο ιταλικό crossover. Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας αναφέρει επίσης ότι κινητό καπάκι θα τοποθετηθεί κάτω από το αυτοκίνητο για την αποφυγή ζημιών από τις σκόνες, τις βρωμιές και τα νερά του δρόμου, ώστε για να διασφαλιστεί ότι το σύστημα ανύψωσης θα συνεχίσει να αναπτύσσεται με ασφάλεια για χρόνια, αναφέρει το CarBuzz.

Είναι ενδιαφέρον ότι η Ferrari δηλώνει ότι η ιδέα δεν προήλθε από την ανάγκη για ταχύτερες κι ευκολότερες αλλαγές ελαστικών στην πίστα, αλλά από την επιθυμία κάποιων πελατών για πιο εύκολη είσοδο κι έξοδο στην καμπίνα. Και βέβαια, καθώς πολλές Ferrari αγοράζονται ως επένδυση κι όχι για να οδηγούνται, η πατέντα θα είναι εξαιρετικά χρήσιμη σε αυτούς, αφού το σύστημα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να μην καταπονούνται τα ελαστικά όσο το όχημα είναι παρκαρισμένο επί μακρόν. Έτσι, ακόμα κι αν έχετε ακινητοποιημένη τη συλλεκτική σας Ιταλίδα για μήνες, θα είναι ωραίο να γνωρίζετε ότι μπορείτε να βγείτε για βόλτα χωρίς να ανησυχείτε για τετραγωνισμένα ελαστικά. Ή ότι θα πρέπει να τα αντικαθιστάται σε τακτά διαστήματα ή να έχετε το νου σας να τα φουσκώνετε υπερβολικά μετά από κάθε βόλτα για να μην τετραγωνιστούν.

Περισσότερα Άρθρα