Η Alfa Romeo Giulia έκλεισε τα οκτώ! Τι μέλλει γενέσθαι εφεξής;

Ένα λανσάρισμα με μεγάλη μεγαλοπρέπεια έλαβε χώρα στις 24 Ιουνίου 2015, όταν ο αείμνηστος Sergio Marchionne διοργάνωσε μια μεγάλη εκδήλωση για να αποκαλύψει επιτέλους την έκδοση παραγωγής της πολυαναμενόμενης Alfa Romeo Giulia. Συνοδευόμενη από τα εξαιρετικά φωνητικά του Andrea Bocelli, η FCA όχι μόνο παρουσίασε ένα εντελώς νέο μοντέλο, αλλά έκανε γνωστά στον κόσμο τα σχέδιά της για την επανεκκίνηση της Alfa Romeo.

Εξελίχθηκε σε δύο χρόνια «από τους καλύτερους μηχανικούς, σχεδιαστές και στιλίστες της εταιρίας», η Giulia υποτίθεται ότι θα ήταν το πρώτο από τα οκτώ νέα μοντέλα που είχαν προγραμματιστεί για τα επόμενα τρία χρόνια. Ήταν το εναρκτήριο άλμα σε μια επένδυση πέντε δισεκατομμυρίων ευρώ με στόχο την επανεκκίνηση της Alfa, αλλά δυστυχώς, το μόνο άλλο αξιόλογο μοντέλο μετά την Giulia ήταν η Stelvio το 2017.

Από την έναρξη των πωλήσεων το πρώτο εξάμηνο του 2016, η Alfa Romeo Giulia έχει ταξινομήσει περίπου 160.000 μονάδες, κυρίως στην Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική κι ορισμένες χώρες της Ασίας και της Μέσης Ανατολής. Ακόμα κι αν δεν πέτυχε ποτέ τους φιλόδοξους στόχους του, το ιταλικό sedan αποδείχθηκε ένα άκρως ανταγωνιστικό προϊόν. Αλλά ήταν κάτι περισσότερο από αυτό: συνέβαλε επίσης στο άνοιγμα της Alfa στην αγορά της Βόρειας Αμερικής, η οποία βρίσκεται στο στόχαστρο των Ιταλών εδώ και χρόνια ως μέρος ενός παγκόσμιου σχεδίου επέκτασης. Το γεγονός ότι ένα sedan κυκλοφόρησε τη στιγμή που η ζήτηση για τέτοια αμαξώματα μειώνονταν ήταν βέβαια ζήτημα.

Και τώρα;

Τα ερωτήματα που κάνουν πολλοί είναι: εκτός από το πρόσφατο facelift, θα υπάρξει αντικατάσταση της Giulia και πόσο γρήγορα θα συνεχίσει η Alfa Romeo να επεκτείνει τη γκάμα της; Καθώς η ζήτηση για sedan συνεχίζει να μειώνεται (εκτός από την Κίνα), είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς μια νέα Giulia να διατηρεί το σημερινό στιλ.

Πέρσι, 1.2 εκατομμύρια premium sedan κατηγορίας D πουλήθηκαν παγκοσμίως, σημειώνοντας μείωση 2%. Οι όγκοι πωλήσεων αυξήθηκαν κατά 5% στην Κίνα, αντιπροσωπεύοντας το 43% του παγκόσμιου συνόλου. Στις ΗΠΑ και τον Καναδά αυξήθηκαν κατά 1% και μειώθηκαν κατά 25% στην Ευρώπη, την τρίτη μεγαλύτερη αγορά στον κόσμο.

Φαίνεται ότι η μάρκα εστιάζει στα SUV/crossover κι αυτό είναι απόλυτα λογικό, αφού αυτά πουλάνε τη δεδομένη χρονική στιγμή. Μετά την εισαγωγή της Tonale το δεύτερο εξάμηνο του 2022, η εταιρία αναμένεται να παρουσιάσει ένα μικρότερο SUV για να αντιμετωπίσει τα premium B-SUV. Η αύξηση των πωλήσεων είναι εγγυημένη: η Tonale αντιπροσώπευε το 67% των νέων εγγραφών της μάρκας στην Ευρώπη μεταξύ Ιανουαρίου και Μαΐου του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η JATO Dynamics. Για να το πούμε πιο απλά, δύο στις τρεις Alfa Romeo που πωλούνται αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη είναι Tonale.

Τα διδάγματα

Κανείς δεν αμφιβάλλει ότι η Alfa Romeo Giulia ήταν κι είναι ένα εξαιρετικό προϊόν. Όταν παρουσιάστηκε, διέθετε κινητήρες αιχμής και μια σύγχρονη πλατφόρμα. Ο σχεδιασμός ήταν κι εξακολουθεί να είναι πολύ εντυπωσιακός και σέβεται την ταυτότητα της μάρκας χωρίς υπερβολές. Με τα χρόνια, οι κριτικές από τον Τύπο ήταν αρκετά καλές και γενικά, είναι ένα sedan ικανό να ανταγωνιστεί τους ανταγωνιστές της, κυρίως από τη Γερμανία. Περισσότερο αναφορικά με την οδηγική απόλαυση και λιγότερο αναφορικά με την ποιότητα και το infotainment.

Τα δειλά εμπορικά αποτελέσματα πρέπει επομένως να θεωρηθούν σαν ένα αρχικό τεστ που πρέπει να αντιμετωπίσει κάθε μάρκα που επιθυμεί να συστηθεί και να ενσωματωθεί στις premium εταιρίες. Εφόσον πρόκειται για ανταγωνιστικό προϊόν, το επόμενο μοντέλο θα τα πάει ακόμα καλύτερα. Αρκεί βέβαια η Giulia να επιβιώσει, είτε ως sedan είτε υιοθετώντας διαφορετικό αμάξωμα στο μέλλον.

Περισσότερα Άρθρα