Ανέφικτη η EV-μετάβαση για το 59% της αυτοκινητοβιομηχανίας

Πριν από έξι μήνες, η ειδησειογραφία κυριαρχούνταν από εξαγγελίες για εξαφάνιση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στον Δυτικό κόσμο ως το 2035. Στη χώρα μας, ήδη από το 2030. Τώρα όμως αρχίζουν να εμφανίζονται οι πρώτες ρωγμές. Η Γερμανία κι η Ιταλία ζητούν εξαιρέσεις, ώστε τα συνθετικά καύσιμα να κρατήσουν ζωντανό τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και μια νέα έρευνα που δημοσιεύει απόψε το Carscoops έρχεται να προστεθεί στα επιχειρήματά τους: περισσότεροι από τους μισούς εμπειρογνώμονες της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας που ερωτήθηκαν, πιστεύουν ότι η μαζική μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα είναι ανέφικτη εντός των χρονοδιαγραμμάτων που έχουν τεθεί.

Συγκεκριμένα, το 59% των ερωτηθέντων εξέφρασε επιφυλακτικότητα για το αν θα είμαστε έτοιμοι το 2035, αναφέροντας ως αιτίες τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία κατά την προσαρμογή σε μια νέα αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών, ανησυχίες για τα υψηλά επίπεδα της απαραίτητης χρηματοδότησης, τις ελλείψεις πρώτων υλών, τη χωρητικότητα του δικτύου ηλεκτροδότησης και τα θέματα στην υποδομή φόρτισης.

Από τις παραπάνω ανησυχίες, η τελευταία αναφέρθηκε ως το μεγαλύτερο εμπόδιο, με το 26% των ερωτηθέντων να την κατατάσσουν ως το κύριο εμπόδιο για την επικράτηση των ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ το 17% θεώρησε ότι η υψηλή τιμή των ηλεκτρικών μοντέλων είναι το πρόβλημα. Οι σχεδόν 600 συμμετέχοντες στην έρευνα περιελάμβαναν ειδικούς που εργάζονται απευθείας για αυτοκινητοβιομηχανίες, προμηθευτές, μηχανικούς και στελέχη που απασχολούνται στην αυτοκινητοβιομηχανία. Μόνο το 11% πιστεύει ότι όλοι οι περιφερειακοί στόχοι για την έγκαιρη υιοθέτηση των EV είναι ρεαλιστικοί, ενώ οι πιο αρνητικοί (ένα 18%) ισχυρίστηκαν ότι οι στόχοι δε θα επιτευχθούν ποτέ.

Ένα από τα δευτερεύοντα πλεονεκτήματα της οδήγησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι ότι έχουν λιγότερα κινούμενα μέρη, επομένως θα πρέπει να είναι πιο αξιόπιστα και να απαιτούν λιγότερα ταξίδια στο τμήμα σέρβις του τοπικού αντιπροσώπου σας. Ωστόσο, η μελέτη του Δείκτη Εξυπηρέτησης Πελατών (Customer Service Index-CSI) της JD Power κατέγραψε την πρώτη της μείωση στην ικανοποίηση εδώ και 28 χρόνια και ρίχνει το φταίξιμο στα ηλεκτρικά οχήματα! Όπως αναφέρει το διεθνές site, η ανάλυση της JD σε 64.248 οδηγούς διαπίστωσε ότι η ικανοποίηση από τις υπηρεσίες ήταν κατά μέσο όρο 42 μονάδες χαμηλότερη για τους οδηγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, φορτηγών και SUV έναντι των οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, κυρίως λόγω του διπλασιασμού του ποσοστού ανάκλησης για τα EV. Οι ερωτηθέντες ανέφεραν επίσης ότι οι εργαζόμενοι στα σέρβις και στις εκθέσεις στις αντιπροσωπείες δεν ήταν τόσο ενημερωμένοι για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όσο ήταν τα οχήματα ΜΕΚ, με τα οποία είχαν συνηθίσει να συναλλάσσονται.

«Ο κλάδος έχει επικεντρωθεί υπερβολικά στις παρουσιάσεις νέων μοντέλων και τώρα αυτοί οι πελάτες φέρνουν τα ηλεκτρικά τους οχήματα για συντήρηση κι επισκευή», εξήγησε ο Chris Sutton, Αντιπρόεδρος λιανικής πώλησης αυτοκινήτων στην JD Power. Οι οδηγοί ανέφεραν επίσης ότι έπρεπε να περιμένουν περισσότερο για ένα ραντεβού για σέρβις, ενώ η μέση αναμονή για οχήματα μαζικής παραγωγής και premium αυξήθηκε από 1.3 και 1.9 ημέρες το 2021 σε 4.8 ημέρες και 5.6 ημέρες στη μελέτη του 2023.

Αφήνοντας στην άκρη τα ηλεκτρικά μοντέλα, στην κορυφή της έρευνας των premium εταιριών είναι η Lexus για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά με βαθμολογία 900 και την ακολουθούν η Porsche (880), η Cadillac (879) κι η Infiniti (878). Είναι ενδιαφέρον ότι η Genesis κατέλαβε την τελευταία θέση με 819 βαθμούς, κάτω από τις Jaguar, Lincoln και Land Rover, ενώ η Alfa Romeo βαθμολογήθηκε στη μέση του πίνακα, λίγο κάτω από το μέσο όρο, σαφώς καλύτερα από την περσινή της επίδοση. Στη γωνία των μοντέλων μαζικής παραγωγής, η Mitsubishi ήρθε στην κορυφή χάρη με σκορ 884, ακολουθούμενη από τη Mazda με 870 και την τρίτη Buick με 867. Η μελέτη CSI της JD διανύει το 43ο έτος της.

Περισσότερα Άρθρα