Aston Martin DBX707: το νέο ασθενοφόρο στα Grand Prix της F1 !

Η σεζόν της Formula 1 του 2023 ξεκινά αυτό το Σαββατοκύριακο και θα υπάρχει τουλάχιστον ένα υπερτροφοδοτούμενο όχημα με κινητήρα V8 μες στην πίστα. Η Aston Martin επιβεβαίωσε ότι η DBX707 θα αντικαταστήσει την απλή DBX ως το νέο επίσημο Ιατρικό Αυτοκίνητο της FIA της Formula 1. Η Vantage έκανε το ντεμπούτο της στο grid το 2021 κι επιστρέφει επίσης ως το επίσημο αυτοκίνητο ασφαλείας. Θα είναι βαμμένη στο ίδιο Aston Martin Racing Green που χρησιμοποιήθηκε στο μονοθέσιο AMR23 Formula 1.

Η κατασκευή ενός ιατρικού αυτοκινήτου είναι λίγο πιο προηγμένη από το να βάλεις ένα κουτί γάζες και λίγο Betadine στο πορτμπαγκάζ μιας DBX. Το όχημα πρέπει να διαθέτει πυροσβεστήρες, ιατρικά εργαλεία κι απινιδωτή, πέρα από τις απαραίτητες τροποποιήσεις που απαιτούνται για να διατηρηθεί ο οδηγός κι οι επιβάτες ασφαλείς. Στη συνέχεια έρχονται τα εγκεκριμένα από τη FIA αγωνιστικά καθίσματα με ζώνες έξι σημείων. Θυμηθείτε ότι και τα δύο οχήματα θα πρέπει να οδηγηθούν στο όριο, αλλά και πάλι θα καθυστερούν αφόρητα τα μονοθέσια της F1 που θα υποφέρουν κινούμενα αργά, κινδυνεύοντας από υπερθέρμανση στον κινητήρα και κρύωμα των ελαστικών.

Το πλήρωμα θα έχει απευθείας σύνδεση με το Race Control και το σύστημα Marshaling της FIA, καθώς και βιομετρικές ενδείξεις από τους οδηγούς και ζωντανή ροή του αγώνα. Αυτό τους επιτρέπει να κάνουν μια έγκαιρη αξιολόγηση ενός περιστατικού ενώ βρίσκονται καθ’ οδόν προς το σημείο του συμβάντος. Με τον Nicholas Latifi να έχει αποσυρθεί και τον Lance Stroll να μην συμμετέχει στον πρώτο αγώνα λόγω ατυχήματος με το ποδήλατο, οι πιθανότητες σύγκρουσης στον πρώτο αγώνα είναι σχετικά μικρές. Ωστόσο, με κάθε σοβαρότητα, αξίζει να επισημάνουμε ότι ο πιο πρόσφατος θάνατος της F1 σημειώθηκε το 2015. Ο κίνδυνος εκεί έξω εξακολουθεί να υπάρχει κι οι διασώστες χρειάζονται τον καλύτερο δυνατό εξοπλισμό για να σώσουν ζωές.

«Η DBX707 είναι το τέλειο όχημα για τον κρίσιμο ρόλο του Επίσημου Ιατρικού Αυτοκινήτου της FIA της Formula 1, παρέχοντας την απόδοση που απαιτείται για τις πιο γρήγορες πίστες αγώνων στον κόσμο, σε συνδυασμό με τους εσωτερικούς χώρους που απαιτούν οι γιατροί», δήλωσε ο Roberto Fedeli, Chief Technology Officer της Aston Martin στο CarBuzz. Ο νέος πιλότος της Aston Martin, ο Fernando Alonso, πήρε μία DBX707 για μια βόλτα στην πίστα και λέει τα καλύτερα.

«Το ανανεωμένο Ιατρικό Αυτοκίνητο της FIA είναι ένα εντυπωσιακό βήμα προς τα εμπρός και διασφαλίζει ότι θα συμβαδίσουμε στον κόσμο των υψηλών ταχυτήτων της Formula 1», δήλωσε ο Alan van der Merwe, o οδηγός του ταχύτατου ασθενοφόρου. «Σίγουρα θα επιτρέψει στην Ομάδα του Medical Car να επικεντρωθεί πλήρως στη δουλειά της και να ανταποκριθεί γρήγορα και με ασφάλεια κατά τη διάρκεια οποιουδήποτε περιστατικού στην πίστα».

Ο Van der Merwe σίγουρα θα νιώσει τα επιπλέον άλογα. Ο twin-turbo V8 των 4.0 λίτρων της βασικής DBX αποδίδει 550 ίππους, αλλά η 707 σκαρφαλώνει την ισχύ στους 707! Όσο για τη Vantage Safety Car, θα την οδηγεί ο Bernd Maylander, πρώην νικητής των 24 Ωρών του Nurburgring και συνταξιούχος του Deutsche Tourenwagen Masters (DTM). Δεδομένου ότι οι οδηγοί της F1 παραπονέθηκαν ότι η Vantage ήταν πολύ αργή πέρσι, η Aston Martin έκανε κάποιες βελτιώσεις από τις αγωνιστικές Vantage που αγωνίζονται σε διάφορες κατηγορίες μηχανοκίνητου αθλητισμού σε όλο τον κόσμο. Ωστόσο, υποψιαζόμαστε ότι οι εναλλακτικές λύσεις της Mercedes-AMG θα εξακολουθήσουν να είναι πιο γρήγορες στην πίστα.

Περισσότερα Άρθρα