Aston Martin Valkyrie: ανακατασκευή μετάδοσης κάθε 50.000 χλμ
Κανείς δεν περιμένει ένα hypercar να έχει κοστολόγιο σέρβις αντίστοιχο ενός καθημερινού αυτοκινήτου. Θα θυμάστε βέβαια ότι η προγραμματισμένη συντήρηση σε μια Chiron αγγίζει τα 500 χιλιάρικα στην πρώτη τετραετία. Όμως, δεν μπορείς παρά να σοκαριστείς όταν μαθαίνεις ότι η νέα Aston Martin Valkyrie απαιτεί πλήρη ανακατασκευή του κιβωτίου κάθε 50.000 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή. Προφανώς όποιος μπορεί να αγοράσει ένα μοντέλο των τριών εκατομμυρίων ευρώ, δεν πρόκειται να χλωμιάσει όποιο ποσό κι αν του ανακοινωθεί όταν πάει να παραλάβει το αυτοκίνητο από το σέρβις. Είναι όμως μια καλή υπενθύμιση ότι αυτά τα μοντέλα βρίσκονται πιο κοντά σε ένα αγωνιστικό LMP-1 παρά σε ένα Nissan Micra, αναφέρει το Carbuzz.
Τι άλλο περιλαμβάνει το βιβλίο συντήρησης του κατασκευαστή; Αλλαγές λαδιών κάθε 5.000 χιλιόμετρα, καμία έκπληξη εδώ. Αλλαγές βαλβολίνης στη μετάδοση κάθε 10.000 χιλιόμετρα. Αλλαγή υγρών φρένων κάθε 12 μήνες, αντλίας βενζίνης κάθε 50.000 χιλιόμετρα και πίσω ημιαξονίων κάθε 100.000 χιλιόμετρα. Αντικατάσταση των σφιχτήρων των ζωνών ασφαλείας κάθε 12 μήνες κι αλλαγή των ίδιων των ζωνών κάθε πέντε χρόνια. Αντικατάσταση του center-lock μηχανισμού των ζαντών κάθε 10.000 χιλιόμετρα. Και δεν είμαστε καν στη μέση των εργασιών που αναφέρονται στο manual.
Αυτό όμως που τραβάει την προσοχή είναι ότι η Aston Martin έχει ορίσει σέρβις κάθε 5.000 χιλιόμετρα ή τους 12 μήνες, ό,τι έρθει πρώτο. Από τη στιγμή που η πλειοψηφία των ιδιοκτητών αναμένεται να αποθηκεύσουν τα βρετανικά αριστουργήματα σε κάποιον ελεγχόμενο χώρο για να πουληθούν σε πολλαπλάσια τιμή μελλοντικά, θα είναι μια επίπονη διαδικασία κι ένα περιττό έξοδο να μεταβούν στην αντιπροσωπεία για να λάβουν τον ετήσιο έλεγχο.
Πατέρας παραλαμβάνει τον γιο του από το σχολείο με μια Valkyrie!
Τέτοια μοντέλα προφανώς και κατασκευάστηκαν για να οδηγούνται σκληρά κι είναι κρίμα να καταλήγουν κουκουλωμένα κι άπραγα. Ένα hypercar με 1.176 ίππους από τον ατμοσφαιρικό V12 των 6.5 λίτρων της Cosworth που στροφάρει στις 10.500 σαλ. και τον ηλεκτροκινητήρα των 162 ίππων (με μια λιλιπούτεια μπαταρία μόλις 1.3 kWh) κι αναλογία πολύ κοντά στη μονάδα (βάρος μόλις 1.335 κιλά), οφείλει να επισκέπτεται τις καλύτερες πίστες του πλανήτη.