Audi E-tron

Μετά από πέντε μήνες ευτυχούς συμβίωσης, θα ήθελα να κάνω μια μίνι παρουσίαση του Audi E-tron μου.
Ζούμε στη νότια Αγγλία και μετά από ώριμη σκέψη, καταλήξαμε ότι το “μικρό” E-tron 50 Quattro των 313 ίππων με την 71 kWh μπαταρία και τα 312 χιλιόμετρα αυτονομίας επαρκεί για άνω του 95% των μετακινήσεών μας. Για τις υπόλοιπες, στηριζόμαστε στο αναπτυσσόμενο δίκτυο των δυνατών φορτιστών και στην δυνατότητα φόρτισης του αυτοκινήτου στα 150kW. H φιλοσοφία της Audi με αυτό το αυτοκίνητο είναι ότι σου παρέχει ένα πιο προσιτό αμάξι της τοπ κατηγορίας, αλλά με την γρήγορη φόρτιση μπορείς να καλύψεις την παραχώρηση σε μπαταρία και αυτονομία. Και μέχρι τώρα, στα δικά μας χέρια, τα έχει καταφέρει άριστα.
Ξεκινώντας λοιπόν με το συνηθισμένο ερώτημα της αυτονομίας και της φόρτισης, φορτίζουμε προφανώς στο σπίτι και τις λίγες φορές που χρειάστηκε να ταξιδέψουμε μακρύτερα, φορτίσαμε πολύ γρήγορα και χωρίς δράματα σε φορτιστές 125 – 150kW. Την μοναδική φορά που χρησιμοποιήσαμε για ένα εικοσάλεπτο έναν 50άρη (που είναι η πλειοψηφία στην Ελλάδα), μας φάνηκε πολύ αργός. Παρ’ όλα αυτά πρέπει να επισημάνουμε κάτι που πολλοί μη χρήστες ηλεκτρικού δεν αντιλαμβάνονται, οτι κάποιες καθυστερήσεις αν υπάρξουν, δε θα μας βρουν να γκρινιάζουμε καθ’ ότι είναι κάτι που συνειδητά δέχεσαι όταν αγοράζεις ηλεκτρικό.
Όσο για την αυτονομία, τώρα που η θερμοκρασία ανεβαίνει, με κανονική οδήγηση φλερτάρουμε με την ονομαστική αυτονομία των 312 χιλιομέτρων (κατανάλωση 2.7 – 2.8 μίλια/kWh) και πετυχαίνουμε πάντα άνω των 270 χιλιομέτρων. Στην καρδιά του αγγλικού χειμώνα, αυτή μειώνεται στα 240 – 260 χιλιόμετρα.
Πάμε τώρα στο αυτοκίνητο. Σε επίπεδο εξοπλισμού, η “βασική” έκδοση περιλαμβάνει κυριολεκτικά τα πάντα, και το μόνο που προσθέσαμε είναι η πανοραμική οροφή. Συνολικά είναι με μια λέξη εκπληκτικό σε όλα του, αισθάνεσαι οτι δεν υπάρχει κάτι που θα ήθελες παραπάνω. Η άνεση με την αερανάρτηση είναι υπεράνω προσδοκιών κι η ποιότητα κλασική κορυφαίου Audi. Ολα είναι πιο ραφιναρισμένα, το τέλειο cruise control, το lane assist, το αυτόματο φρενάρισμα, όλα είναι πιο διακριτικά και λιγότερο intrusive στην οδήγηση από άλλα σύγχρονα αμάξια που φτάνουν και να σου δίνουν αλλεπάλληλα χαστούκια για να μείνεις στη λωρίδα σου. Η φιλοσοφία του αυτοκινήτου είναι να θυμίζει πολύ περισσότερο συμβατικό παρά ηλεκτρικό στην οδήγηση και το καταφέρνει άψογα.
Οταν θες να κινηθείς γρήγορα, το αμάξι όχι μόνο δεν απογοητεύει αλλά επιφυλάσσει μια πολύ ευχάριστη έκπληξη. Παρ’ ότι έχω φάει πολλά χρόνια με γρήγορα έως πολύ γρήγορα αμάξια, το πρώτο προσπέρασμα είναι μια άλλη εμπειρία. Το αμάξι πατάει κάτω με την τετρακίνηση κι εκτοξεύεται, τα πάντα γίνονται με τη σκέψη. Η επιτάχυνση δε μειώνεται μετά το πρώτο σοκ, τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν με καταιγιστικούς ρυθμούς και σε συνδυασμό με την απόλυτη ησυχία και την τέλεια ηχομόνωση, καλύτερα να χρησιμοποιείς συνέχεια το cruise control αν θες να αποφύγεις στενές επαφές με τους bobbies.
Στις γρήγορες στροφές, το αμάξι στρίβει σε ράγες ειδικά στο dynamic drive select, αλλά αισθάνεσαι ίσως το μόνο μειονέκτημα του configuration που διαλέξαμε, το κάθισμα, που είναι εξαιρετικά άνετο αλλά με σχετικά ελλειπή πλευρική στήριξη. Παρόλα αυτά θα κινηθείς σε πολύ γρήγορους ρυθμούς χωρίς να ιδρώσεις και χωρίς καμία πλεύση ή ασάφεια στο αμάξωμα ή στο τιμόνι.
Συμπερασματικά, μόνο καλά λόγια έχω να πω, και ελπίζω η ανάπτυξη του δικτύου στην Ελλάδα, σε συνδυασμό με δυνατότερα κίνητρα απόκτησης, να επιτρέψουν σύντομα να κυκλοφορήσουν περισσότερα τέτοια αμάξια γιατί πραγματικά προσφέρουν μια πολύ δυνατή εμπειρία σε οδηγό και επιβάτες.
(Αν θέλετε κι εσείς να παρουσιάσετε το καμάρι σας, στείλτε μας στην παρακάτω διεύθυνση: dimitrios.sampaziotis@cartalk.gr)
Περισσότερα Άρθρα