Carlos Tavares-Stellantis: ξυπνάτε, θα μας καταστρέψουν οι Κινέζοι
Η επέκταση της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη και στην Αμερική σημαίνει ότι τα επόμενα χρόνια θα έχουμε πολλά για να γράψουμε εδώ στο CarTalk.gr για τις κοσμογονικές αλλαγές που έρχονται, ενώ κι εσείς θα έχετε ακόμη περισσότερες επιλογές όσον αφορά τα μελλοντικά σας αυτοκίνητα. Όμως, ενώ η άφιξη των Κινέζων μπορεί να είναι συναρπαστική για όσους από εμάς βρισκόμαστε εκτός της βιομηχανίας, όσοι εργάζονται σε καθιερωμένες δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες ίσως νιώθουν τρομοκρατημένοι. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, είπε σε δημοσιογράφους στο CES στο Las Vegas ότι οι ευρωπαϊκές εταιρείς θα αντιμετωπίσουν μια «τρομερή εισβολή» από τις νεοεισερχόμενες κινέζικες μάρκες κι ότι οι πολιτικοί θα πρέπει να ενεργήσουν για να στηρίξουν τις ευρωπαϊκές ομολογούς τους.
Το ηλεκτρικό Panda είναι μια γλύκα και ΔΕΝ είναι μοντέλο της Fiat
«Η διαφορά τιμής μεταξύ ευρωπαϊκών και κινεζικών μοντέλων είναι σημαντική», δήλωσε ο Tavares στο Automobilwoche. «Αν δεν αλλάξει τίποτα στην τρέχουσα κατάσταση, οι Ευρωπαίοι πελάτες που ανήκουν στη μεσαία τάξη θα στρέφονται όλο και περισσότερο στα κινεζικά μοντέλα. Η αγοραστική δύναμη πολλών ανθρώπων στην Ευρώπη μειώνεται αισθητά». Το αφεντικό της Stellantis ισχυρίστηκε ότι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες μάχονται με το ένα χέρι δεμένο πίσω από την πλάτη, επειδή οι κανονισμοί στην Ευρώπη σημαίνουν ότι τα οχήματα που κατασκευάζονται εδώ είναι περίπου 40% πιο ακριβά από τα αντίπαλα μοντέλα που κατασκευάζονται στην Κίνα. «Νομίζω ότι έχουμε ξαναδεί αυτήν την ιστορία», είπε ο Tavares, αναφέροντας τη μοίρα της ευρωπαϊκής βιομηχανίας ηλιακών πάνελ που ζημιώθηκε από τους Κινέζους κατασκευαστές, αν και θα μπορούσε επίσης να θυμίσει τις δεκαετίες του 1960 και του ’70 και τη βρετανική βιομηχανία μοτοσικλετών ενάντια στα ιαπωνικά δίτροχα.
«Είναι ένα πολύ ζοφερό σενάριο», δήλωσε στο Automobilwoche. «Αλλά δε χρειάζεται να πάει έτσι». Ο Tavares λέει ότι εάν οι ευρωπαίοι πολιτικοί αποτύχουν να προστατεύσουν τις τοπικές βιομηχανίες, αυτές θα αναγκαστούν να μεταφέρουν την παραγωγή σε φθηνότερες χώρες για να μειώσουν το κόστος και να ανταγωνιστούν μετωπικά τα κινεζικά προϊόντα στο επίπεδο τιμολόγησης. Σε κάποιες ευρωπαϊκές αγορές, το βασικό ηλεκτρικό κινέζικο MG4 κοστίζει πάνω από 12.000 € λιγότερο από το φθηνότερο Volkswagen ID.3.
Volvo EX30: μικρό EV SUV, σε προσιτή τιμή, φτιαγμένο στην Κίνα
Ο πρώην νούμερο δύο της Renault ισχυρίστηκε ότι μια εναλλακτική λύση θα ήταν η «επαναβιομηχανοποίηση» της Ευρώπης, αν και παραδέχτηκε ότι αυτό θα περιλάμβανε αλλαγή εμπορικών συμφωνιών που θα μπορούσαν να περιορίσουν τη δραστηριότητα της ευρωπαϊκής βιομηχανίας στην Κίνα, κάτι που πολλές γερμανικές εταιρείες δε θα υποστήριζαν. «Οι Ευρωπαίοι πολιτικοί αντιμετωπίζουν ορισμένες δύσκολες αποφάσεις, αλλά θα πρέπει να τις λάβουν γρήγορα. Στο σημερινό πλαίσιο, αν δε γίνει τίποτα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τα πράγματα μπορεί να εξελιχθούν πολύ άσχημα», προειδοποίησε ο Tavares.