Cayenne cabrio: όταν η Porsche φοβήθηκε να μην το παρακάνει!

Η Cayenne ήταν μια πρωτόγνωρη επιτυχία για την Porsche και στην ουσία την έσωσε από τη χρεοκοπία. Αρχικά, οι φανατικοί της μάρκας την αποδοκίμασαν για όλους τους συμβιβασμούς που έρχονται με ένα ψηλότερο, βαρύτερο όχημα, αλλά το γερμανικό SUV απέδειξε ότι ήταν η Porsche των τζιπ. Ξεκίνησε μια τρέλα για τα SUV επιδόσεων που μας χάρισε μοντέλα όπως η BMW X5M κι η Lamborghini Urus. Παρ’ όλα αυτά, η Porsche δεν αρκέστηκε στην επιτυχία της και λίγο μετά την κυκλοφορία της πρώτης Cayenne, δούλεψε σκληρά για το αυτοκίνητο που βλέπετε εδώ.

Ενδοεταιρικά, την αποκαλούν Package Function Model ή PFM για συντομία, επειδή είναι ένα πρωτότυπο που δεν μπορεί να οδηγηθεί, καθώς δεν έχει κανένα από τα μέτρα ενίσχυσης του αμαξώματος που απαιτούνται για ένα cabrio. Λόγω αυτού, η Cayenne PFM μεταφέρεται όταν χρειάζεται να μετακινηθεί από τη μια τοποθεσία στην άλλη.

Η Porsche είχε τέσσερα ερωτηματικά σχετικά με την Cayenne Convertible PFM. Πρώτον, πόσο άνετη θα ήταν με κοντές μπροστινές κολόνες και κεκλιμένη οροφή σε στιλ coupe. Πόσο πρακτική θα ήταν με πόρτες που ήταν 20 εκατοστά μακρύτερες από τις κανονικές. Αν μπορούσαν να κατασκευάσουν μια μαλακή οροφή υψηλής ποιότητας που θα διπλώνονταν γρήγορα και τελικά αν θα ήταν όμορφη.

Αυτή η τελευταία ερώτηση ήταν τόσο διχαστική που κατέληξαν να χτίσουν την PFM με δύο διαφορετικά πίσω μέρη. «Υπήρχε ακόμη διαφωνία για το τελικό θέμα το 2002 και δύο διαφορετικά πίσω τμήματα σχεδιάστηκαν για την Package Function Model», εξηγεί η Porsche. «Το αριστερό πίσω φως ήταν χαμηλά στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, ενώ το δεξιό ήταν αισθητά ψηλότερα».

Στην πλευρά του οδηγού του αυτοκινήτου, τα φώτα είναι τοποθετημένα αρκετά χαμηλά και το SUV αναδίδει μια ατμόσφαιρα 911. Στην πλευρά του συνοδηγού, το φως είναι υψηλότερο κι ενσωματώνεται περισσότερο στο φτερό. Χρόνια αργότερα, μερικά από τα σχεδιαστικά στοιχεία κατέληξαν να χρησιμοποιούνται στην Cayenne Coupe.

Η Porsche λέει ότι δε συνέχισε περαιτέρω την ιδέα του convertible επειδή «οι προβλέψεις σχετικά με την κερδοφορία δεν ήταν ιδιαίτερα ελπιδοφόρες και παρέμεναν αμφιβολίες για το αν το αυτοκίνητο θα φαινόταν τόσο ελκυστικό όσο θα έπρεπε σε μια Porsche».

«Ένα SUV ως cabrio είναι μια πολύ μεγάλη πρόκληση», δήλωσε ο επικεφαλής σχεδιασμού της Porsche, Michael Mauer, ο οποίος δεν είχε εμπλακεί τότε στο project. «Ένα SUV έχει πάντα μεγάλο και βαρύ αμάξωμα. Το συνδυάζεις με ένα μικρό επάνω μισό και μετά κόβεις την οροφή – βγάζεις πολύ περίεργα σχήματα από αυτό».

Η Ιστορία πάντως φαίνεται να δικαιώνει την Porsche, αφού ελάχιστα ξεσκέπαστα SUV έχουν παρουσιαστεί και κανένα δε σημείωσε εμπορική επιτυχία. Όμως, το ίδιο θα λέγαμε και πριν η Cayenne δημιουργήσει τη νέα κατηγορία.

Περισσότερα Άρθρα