Χολοσκάτε για την μπαταρία στα EV; Πολύ κακώς, λέει νέα έρευνα

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους αρκετοί συμπατριώτες μας δε συμπαθούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με την μπαταρία να είναι ίσως ο σημαντικότερος, αλλά οι ερευνητές μιας νέας μελέτης για το Recurrent Auto πιστεύουν ότι η διάρκεια ζωής της μπαταρίας μπορεί να μην είναι τόσο μεγάλη ανησυχία τελικά. Διαπίστωσαν ότι σε ένα σύνολο 15.000 ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μόνο το 1.5% των μπαταριών έχει αντικατασταθεί, αν εξαιρέσουμε τις μαζικές ανακλήσεις, όπως αυτή που επηρεάζει το Chevy Bolt (2017-19).

Η ομάδα επισημαίνει επίσης ότι οι περισσότερες αντικαταστάσεις μπαταριών γίνονται όταν το αυτοκίνητο εξακολουθεί να καλύπτεται από την εγγύηση. Ενώ μια κανονική εγγύηση αυτοκινήτου μπορεί να διαρκέσει μόνο λίγα χρόνια, η εγγύηση για μια μπαταρία είναι οκτώ χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα και πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες προσφέρουν ακόμα περισσότερη. Η Rivian, για παράδειγμα, καλύπτει τις μπαταρίες της για 175.000 μίλια (282.000 km). Και δεν κοστίζει πάντα τόσο ακριβά. Σε μια ξεχωριστή μελέτη το Recurrent διαπίστωσε ότι η αντικατάσταση της μπαταρίας θα μπορούσε να κοστίσει ακόμα και μόλις 3.000 $, ανάλογα βέβαια με το μοντέλο.

Το άλλο σημαντικό εύρημα είναι ότι η πτώση της μπαταρίας δεν είναι γραμμική. Ένα EV μπορεί να υποστεί αισθητή πτώση στην ηλεκτρική αυτονομία στα πρώτα 20.000 μίλια (32.000 χιλιόμετρα), αλλά σταθεροποιείται μετά από αυτό και μπορεί να παραμείνει σχεδόν η ίδια για αρκετά χρόνια. Ωστόσο, υπάρχουν μερικές επιφυλάξεις σχετικά με τη μελέτη, αφού τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι κάτι σχετικά καινούριο. Το 30% των ηλεκτρικών οχημάτων στον δρόμο το 2022 ήταν κάτω των έξι ετών, οπότε έχουμε πολλά ακόμα να μάθουμε, συμπεριλαμβανομένων των επιπτώσεων της μακροχρόνια γρήγορη φόρτιση DC για την υγεία της μπαταρίας. Πρέπει όμως να πούμε ότι κάποια μοντέλα φαίνεται να επηρεάζονται λιγότερα, αν κρίνουμε από ταξί Tesla στο εξωτερικό που φορτίζουν μόνο με ταχυφόρτιση κι υστερούν ελάχιστα των μοντέλων που στηρίζονται σε οικιακή φόρτιση.

Περισσότερα Άρθρα