Dacia: επιτέλους, σταματήστε να κάνετε τα ηλεκτρικά μεγάλα και βαριά !
Η Dacia είναι κάθετη: το βάρος των ηλεκτρικών είναι υπερβολικό και μη αποδεκτό. Σε συνέντευξη μεγαλοστελέχους της στο βρετανικό Autocar, το βάρος των σημερινών EV καυτηριάστηκε δριμύτατα κι όπως και να το κάνουμε, δεν μπορούμε να πούμε ότι έχει άδικο.
Dacia Spring Extreme: με ολοκαίνουριο ηλεκτροκινητήρα 65 ίππων
«Αν θέλουμε πραγματικά να μειώσουμε την περιβαλλοντική καταστροφή, τότε δε θα πρέπει να ανεχόμαστε το υπερβολικό βάρος των σημερινών ηλεκτρικών μοντέλων. Η δική μας φιλοσοφία είναι εντελώς διαφορετική και το έχουμε κάνει πράξη: το ηλεκτρικό μας Dacia Spring ζυγίζει 975 κιλά! Δε χρειάζεται κάτι παραπάνω για το μέσο όχημα πόλης που διανύει 40 χιλιόμετρα την ημέρα με μέση ταχύτητα τα 30 χλμ/ώρα. Τι δουλειά έχουν τα βαριά πανίσχυρα EV με τις πελώριες μπαταρίες;», δήλωσε ο Xavier Martinet, αντιπρόεδρος πωλήσεων και μάρκετινγκ της Dacia.
Σχετικά με τα μεγαλύτερα EV, ιδιαίτερα τα SUV, είπε: «Δεν έχει νόημα. Είναι παράνοια να επιτρέπεις στους ανθρώπους να κατασκευάζουν οχήματα δύο ή τριών τόνων που μεταφέρουν ένα άτομο και τα οποία διανύουν μόλις 60-70 χιλιόμετρα την ημέρα». Παραδείγματα βαρέων EV περιλαμβάνουν τη νέα BMW i7 με βάρος έως και 2.715 κιλά, ενώ η Rolls-Royce Spectre αναμένεται να ζυγίζει μόλις κάτω από 3.000 κιλά όταν παρουσιαστεί. Και βέβαια, στην κορυφή όλων βρίσκεται το ηλεκτρικό Hummer, του οποίου η μπαταρία ζυγίζει όσο ένα MX-5! Και μία Varadero… μαζί!
Ερωτηθείς εάν η Dacia θα εξετάσει το ενδεχόμενο να παρουσιάσει ένα ακόμα ελαφρύτερο όχημα για να ανταγωνιστεί το Citroën Ami, ένα διθέσιο τετράκυκλο περιορισμένης ταχύτητας με εστίαση στην πόλη, ο Martinet είπε: «Δεν υπάρχει μία απάντηση στις λύσεις κινητικότητας σε αυτόν τον κατακερματισμένο κόσμο. Τα επόμενα 20 χρόνια θα δούμε περισσότερες αλλαγές στην αυτοκίνηση και τη μετακίνηση από τα προηγούμενα 100. Ο καθένας πρέπει να προβάλλει τα δυνατά του σημεία, αν προσπαθήσουμε να αντιγράψουμε ο ένας τον άλλον, καταλήγουμε απλώς κακά αντίγραφα. Οι μάρκες πρέπει να καθορίσουν τις αξίες τους και τι αντιπροσωπεύουν. Νομίζω ότι η δύναμη της Dacia σήμερα είναι ότι η θέση της είναι εξαιρετικά ξεκάθαρη».