Δείτε τι μαρτύρια τραβάει το Tesla Model Y στις δοκιμές εξέλιξης
Το Tesla Model Y είναι το μοντέλο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις της αμερικάνικης εταιρίας κι ίσως το πιο σημαντικό, το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στον κόσμο το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, με 267.200 μονάδες του ηλεκτρικού crossover να έχουν πουληθεί σε όλο τον κόσμο.
Με ένα τόσο επιτυχημένο προϊόν στα χέρια της, η Tesla πρέπει να κάνει κάτι σωστά και καθώς δεν επενδύει καθόλου στη διαφήμιση, καταλαβαίνετε ότι είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο. Το διαπιστώσαμε κι εμείς, στην πρόσφατη δοκιμή της έκδοσης Performance. Είναι προφανές ότι ένα κακό αυτοκίνητο δε θα μπορούσε να πουλήσει τόσο, ακόμα και με όλη τη διαφήμιση του κόσμου, πόσω μάλλον με μηδενική. Κι εδώ ακριβώς μπαίνει στο παιχνίδι το βίντεο του άρθρου, όπου ο Αντιπρόεδρος vehicle engineering, Lars Moravy, εξηγεί εν συντομία τι προηγήθηκε ώστε το ηλεκτρικό crossover να σημειώσει τόσο μεγάλη επιτυχία.
Με τίτλο «Engineering From First Principles», το βίντεο διάρκειας δυόμισι λεπτών αναφέρει πώς πολλοί άνθρωποι αγαπούν τα crossover για πρακτικούς λόγους, όπως οι χώροι κι η ευκολία στο μπες-βγες. Αλλά για το Model Y, αυτό δεν ήταν αρκετό. Έτσι, απέκτησε το λεγόμενο Off-Road Mode που εκμεταλλεύεται το σύστημα torque vectoring του οχήματος για να εφαρμόζει πέδηση στον τροχό που δεν έχει πρόσφυση, βοηθώντας το αυτοκίνητο να συνεχίσει προς τα εμπρός ακόμα και στα δύσκολα. Το Model Y δεν είναι ακριβώς το πρώτο αυτοκίνητο που έρχεται στο μυαλό σας όταν σκέφτεστε να βγείτε εκτός δρόμου, αλλά και πάλι, είναι ωραίο να γνωρίζουμε ότι υπάρχουν οι τεχνικές δυνατότητες.
Ο Moravy συνεχίζει λέγοντας ότι στην Tesla προσπαθούν πάντα να βρουν καινοτόμες λύσεις σε απλά προβλήματα. Αυτό ισχύει και για τη διαδικασία χύτευσης του πίσω μέρους του οχήματος που μειώνει το κόστος κι εξοικονομεί χρόνο. Αλλά όπως το θέτει ο Lars Moravy, το πρόβλημα με την κατασκευή τεράστιων κομματιών αλουμινίου είναι ότι παραμορφώνονται όταν υποβάλλονται σε θερμική επεξεργασία.
Η λύση ήταν να εφεύρουν ένα νέο κράμα που μπορεί να επιτύχει υψηλά επίπεδα αντοχής κι ανθεκτικότητας χωρίς να χρειάζεται να υποβληθεί σε θερμική επεξεργασία σε γιγάντους φούρνους. Και το πιο σημαντικό, μένουν ίσια για σωστούς αρμούς, ένα πρόβλημα των παλιότερων Tesla.