Dodge Challenger SRT Demon 170: 1.025 ίπποι, 8.91″ για το 0-400

 Dodge Challenger SRT Demon 170: ο γλυκόπικρος αποχαιρετισμός της Dodge στην εποχή του Hemi muscle car ξαναγράφει το εγχειρίδιο κανόνων σχετικά με το τι πιστεύαμε ότι ήταν δυνατό με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στην κατηγορία κάτω των 100.000 €. Το Demon 170 φαίνεται να χτυπάει τα ηλεκτρικά ακριβώς στο ισχυρό τους σημείο: στην επιτάχυνση από στάση. Η Dodge ισχυρίζεται ότι έχει χρόνο 0-60 μίλια/ώρα (0-97 χλμ/ώρα) μόλις 1.66 δευτερολέπτων κι αν αληθεύει, θα είναι ταχύτερο από το Model S Plaid των 140+ χιλιάδων και σχεδόν ταχύτερο από τη Bugatti Chiron των 2+ εκατομμυρίων.

Πρόκειται για ένα πραγματικό muscle car, ίσως στην απόλυτη εκδοχή του πριν περάσουν στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας και δώσουν τη θέση τους σε ηλεκτρικά μοντέλα. Τι πρεσβεύει όμως το συγκεκριμένο muscle car; Ένα ελκυστικό αμάξωμα, έναν παράλογα πανίσχυρο υπερτροφοδοτούμενο V8, ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων οκτώ σχέσεων, ενώ όλη η ισχύς πηγαίνει μόνο στους πίσω τροχούς. Αλλά, ίσως το πιο σημαντικό από όλα, είναι σχετικά προσιτό οικονομικά.

Όλα ξεκίνησαν κατά τη διάρκεια του COVID, όταν 40 άτομα πραγματοποίησαν μια συνάντηση με αποστάσεις στο όρθιο σε ένα πάρκινγκ, καταλήγοντας σε ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο κι όχι απλώς ένα βελτιωμένο SRT Demon. Η βασική τιμή είναι 99.666 $ (τυχαίο το νούμερο;) κι η Dodge θα παράξει 3.300 μονάδες, με 3.000 να προορίζονται για την Αμερική και 300 να πηγαίνουν στον Καναδά. Η τελική έκδοση του Chrysler 300C εξαντλήθηκε σε λιγότερο από 12 ώρες και τούτο εδώ αναμένεται να ξεπουλήσει ακόμα πιο γρήγορα. Ευτυχώς, οι παραγγελίες ανοίγουν στις 27 Μαρτίου, οπότε οι αγοραστές έχουν μια εβδομάδα για να πείσουν τον εαυτό τους. Αυτό που έχουμε εδώ είναι ο εκδημοκρατισμός της ταχύτητας, κάτι που ήθελε ο John DeLorean όταν επινόησε το muscle car. Εδώ έχουμε ένα αυτοκίνητο που πωλείται για το ένα πέμπτο της τιμής μιας Ferrari SF90 Stradale, ωστόσο θα την αφήσει πίσω ξεκινώντας από το φανάρι.

Καρδιά του κτήνους είναι ο διάσημος V8 κινητήρας 6.2 λίτρων με έναν κομπρέσορα να εκτοξεύει την ισχύ. Λειτουργώντας με βενζίνη 91 οκτανίων, αποδίδει 900 ίππους και 1.100 Nm ροπής. Αν το γεμίσετε με E85, θα απελευθερώσετε την πλήρη ισχύ των 1.025 ίππων στις 6.500 σαλ. και των 1.280 Nm στις 4.200 σαλ. Δε θα το κάνετε μόνο για τις επιδόσεις, μπορείτε επίσης να ισχυριστείτε ότι είστε πιο φιλικοί προς το περιβάλλον. Λειτουργώντας με αιθανόλη, η Dodge δηλώνει ότι παράγει 45% λιγότερο CO2 από ό,τι όταν λειτουργεί με βενζίνη. 

Με περισσότερα από 1.000 άλογα ξεκλειδωμένα, η Dodge λέει ότι το Demon 170 θα φτάσει στα 60 μίλια/ώρα σε 1.66 δευτερόλεπτα, σπρώχνοντας τον οδηγό στο κάθισμά του με 2,004 g. Αυτό είναι περίπου αυτό που βιώνει ένας οδηγός της F1 όταν επιταχύνει από στάση. Ε ίναι επίσης το πρώτο εργοστασιακό μοντέλο που ολοκλήρωσε το τέταρτο του μιλίου σε λιγότερο από εννέα δευτερόλεπτα, με χρόνο 8.91 με ταχύτητα εξόδου 243.3 χλμ/ώρα.

«Για να γιορτάσουμε το τέλος της εποχής του Hemi muscle car, θελήσαμε να φτιάξουμε ένα νέο σημείο αναφοράς για την απόδοση των αυτοκινήτων παραγωγής», δήλωσε ο Tim Kuniskis, Διευθύνων Σύμβουλος της μάρκας Dodge της Stellantis. «Το 2015, η Dodge συγκλόνισε τον κόσμο με το Hellcat των 707 ίππων. Στη συνέχεια, το 2018, το κάναμε με το Demon των 840 ίππων και τώρα το κάνουμε ξανά με τον Demon 170 των 1.025 ίππων, ένα street-legal muscle car που σπάει το φράγμα των 9 δευτερολέπτων.»

Για να επιτευχθούν αυτοί οι χρόνοι, χρειάζονται τα κατάλληλα ελαστικά. Πίσω λοιπόν, εκεί που καταλήγει η ισχύς, θα βρείτε Mickey Thompson P315/50R17 ET Street R, ενώ ένα σετ ελαστικών ET Street 245/55R18 διατηρούν χαμηλά το βάρος και την αντίσταση κύλισης στον μπροστινό άξονα. Σε περίπτωση που κλικάρετε το κατάλληλο κουτάκι στην παραγγελία, η Dodge θα αφαιρέσει το κάθισμα του συνοδηγού, τα πίσω καθίσματα, τις μοκέτες του πορτ-μπαγκάζ και την ηχομόνωση, ενώ θα περιορίσει τα ηχεία σε μόλις δύο. Μπα, μάλλον θα το προτιμούσαμε με το premium εσωτερικό, το οποίο προσθέτει δερμάτινα καθίσματα Black Alcantara/Laguna που θερμαίνονται κι αερίζονται, θερμαινόμενο τιμόνι κι ηχοσύστημα Harman Kardon με 18 ηχεία. Ακόμα και σε αυτό πάντως, μπορείτε να επιλέξετε να μην έχει πίσω καθίσματα.

Περισσότερα Άρθρα