Donkervoort F22: 500 ίπποι σε 750 κιλά, με εμφάνιση που σοκάρει!

Το νεότερο supercar από τη Donkervoort είναι εδώ. Ονομάζεται F22, αλλά δεν έχει πάρει το όνομά του από το μαχητικό stealth αεροσκάφος πέμπτης γενιάς που χρησιμοποιείται από την Πολεμική Αεροπορία των Ηνωμένων Πολιτειών. Στην πραγματικότητα, ονομάστηκε έτσι από τη Filippa, πρωτότοκη κόρη του CEO Denis Donkervoort, η οποία γεννήθηκε στις 22 Μαΐου 2022. Και παρ’ όλο που μοιάζει με το D8 GTO της εταιρείας, δεν υπάρχει ούτε ένα παξιμάδι, μπουλόνι ή πάνελ αμαξώματος κοινό. Αυτό είναι ένα νέο supercar για μια νέα εποχή.

Ναι, το ονομάζουμε supercar χωρίς ντροπή γιατί έχει αναλογία κιλών ανά ίππο μόλις 1.36, δηλαδή καλύτερο νούμερο από μια Bugatti Veyron κι επιτυγχάνεται χάρη σε ένα υπερτροφοδοτούμενο εν σειρά πεντακύλινδρο 2.5 λίτρων της Audi που αποδίδει 500 ίππους, ισχύς που κατευθύνεται μόνο στους πίσω τροχούς με τον παραδοσιακό τρόπο, δηλαδή ένα χειροκίνητο κιβώτιο πέντε ταχυτήτων που συνδέεται με ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen. Σε έμπειρα χέρια, μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 2.5 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα είναι 290 χλμ/ώρα, που δεν ακούγεται πολύ για supercar αλλά το F22 δεν έχει κατασκευαστεί για τελικές, αναφέρει το Motor1.

Ο προαναφερθείς κινητήρας δεν είναι ο μόνος λόγος για την εντυπωσιακή αναλογία κιλών ανά ίππο. Η διατήρηση της μάζας χαμηλά ήταν πρωταρχικής σημασίας για τη Donkervoort στην εξέλιξη του F22 και το αποτέλεσμα είναι ένα διθέσιο μοντέλο δρόμου με βάρος μόλις 750 κιλά. Το σωληνωτό πλαίσιο συνδυάζεται με ανθρακονήματα, δημιουργώντας ένα αυτοκίνητο με διπλάσια ακαμψία από το απερχόμενο D8 GTO. Με φαρδιά ελαστικά της Nankang (18 ιντσών μπροστά, 19 ιντσών πίσω), η Donkervoort ισχυρίζεται ότι το F22 μπορεί να αναπτύξει 2.15 g πλευρικής επιτάχυνσης!

Όταν έρθει η ώρα να κόψουμε ταχύτητα, οι τετραπίστονες δαγκάνες προσφέρουν 1.2 g επιβράδυνσης. Ωστόσο, να είστε έτοιμοι να ανεβείτε ολόκληροι πάνω στο πεντάλ, γιατί τα φρένα της F22 δεν έχουν υποβοήθηση. Το αυτό ισχύει και για την κρεμαγιέρα, αλλά εκεί τουλάχιστον μπορείτε να επιλέξετε υποβοήθηση στα έξτρα. Και βέβαια, δεν υπάρχει κανενός είδους σύστημα ελέγχου της ευστάθειας, υπάρχει όμως ρυθμιζόμενο traction control. Η ανεξάρτητη ανάρτηση διαθέτει ένα προαιρετικό υδραυλικό σύστημα για να ανυψώνει το αυτοκίνητο κατά 35 χιλιοστά, αλλά κατά τα άλλα, είναι σε μεγάλο βαθμό ένα αναλογικό αυτοκίνητο σε έναν ψηφιακό κόσμο.

Αυτό ισχύει ακόμη και για το εσωτερικό, όπου μπορεί να παραγγελθεί ένα ενσωματωμένο σύστημα infotainment iPad. Ο οδηγός διαθέτει μια μικρή ψηφιακή οθόνη για πίνακα οργάνων κι υπάρχουν μόνο μερικοί διακόπτες γύρω από το λεβιέ των ταχυτήτων. Τα πάνελ οροφής από ανθρακονήματα ανυψώνονται χειροκίνητα κι αποθηκεύονται στο πίσω μέρος. Τα καθίσματα της Recaro διαθέτουν ζώνες έξι σημείων που είναι εγκεκριμένες για χρήση τόσο στον δρόμο, όσο και στην πίστα. Η τιμή εκκίνησης στην Ευρώπη είναι 245.000 € κι υπάρχει μια πλούσια λίστα έξτρα, που μπορούν εύκολα να προσθέσουν άλλα 100.000 € στο σύνολο. Η προγραμματισμένη παραγωγή των 50 αυτοκινήτων πουλήθηκε πριν καν την επίσημη παρουσίαση. Έτσι, η εταιρία αποφάσισε να κατασκευάσει άλλα 25, ανεβάζοντας τη συνολική κυκλοφορία σε 75 αυτοκίνητα, τα οποία θα είναι διαθέσιμα σε διάφορες αγορές ανά τον κόσμο. Οι παραδόσεις ξεκινούν τον Ιανουάριο του 2023.

Περισσότερα Άρθρα