Drako Dragon: δίπορτο ηλεκτρικό SUV 2.000 ίππων, 0-100 σε 1.9″

Μπορεί ο πλανήτης να χρειάζεται μικρά και φθηνά ηλεκτρικά, αλλά οι νεοαναδυόμενες startup εταιρίες στοχεύουν στα παχιά πορτοφόλια και προσπαθούν να διαφοροποιηθούν με κάθε τρόπο. Η καλιφορνέζικη Drako έρχεται να ταράξει τα νερά με ένα όχημα που συνδυάζει τα καλά όλων των κόσμων: είναι SUV, σε αρμονία δηλαδή με την παγκόσμια τάση, αλλά και coupe. Όχι σαν τα σημερινά SUV-coupe, αλλά από αυτά που έχουν όντως δύο πόρτες. Με 2.000 ίππους, σας υπόσχεται ότι δε θα ψάχνετε στο ντουλαπάκι σας όποτε σταματάει δίπλα σας στο φανάρι ένα Tesla Model S Plaid.

Οι προδιαγραφές εντυπωσιάζουν. Με πλαίσιο από ανθρακονήματα, είναι μακρύτερο και φαρδύτερο από το Model X αλλά καταφέρνει να ζυγίζει 255 κιλά λιγότερα, συνολικά 2.254. Σχεδιάστηκε από τον Lowie Vermeersch και την ομάδα του GranStudio στην Ιταλία, με δύο μεγάλες πόρτες gullwing, μια γραμμή οροφής σε στιλ κουπέ και ζάντες αλουμινίου 23 ιντσών. Μέσα στην πενταθέσια καμπίνα, υπάρχει μια τεράστια οθόνη αφής 17.1 ιντσών για το infotainment, ένας μικρότερος ψηφιακός πίνακας οργάνων, δύο οθόνες για τις κάμερες που αντικαθιστούν τους καθρέφτες κι δύο εξίσου μεγάλα tablet στις πλάτες των καθισμάτων για τους πίσω επιβάτες.

Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι το Dragon είναι «το ισχυρότερο και ταχύτερο υπερπολυτελές SUV παραγωγής στην Ιστορία, ασχέτως καυσίμου». Πράγματι, με συνδυασμένη ισχύ 2.000 ίππων, επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε 1.9″, 400άρι σε 9″ και τελική ταχύτητα πάνω από 320 χλμ/ώρα, ξεπερνά εύκολα κάθε άλλο SUV παραγωγής. Για να κάνετε τη σύγκριση, το Tesla Model Χ Plaid που είναι ο σημερινός κάτοχος αυτών των τίτλων αποδίδει 1.020 ίππους, χρειάζεται 2.6″ για να επιταχύνει στα 100 χλμ/ώρα, κάνει 9.9″ το 400άρι και σταματά να επιταχύνει στα 262 χλμ/ώρα. Πρέπει να σημειώσουμε όμως ότι τα νούμερα του Tesla έχουν επιβεβαιωθεί σε πραγματικές συνθήκες, ενώ στην περίπτωση του Drako είναι απλές εκτιμήσεις κι υποσχέσεις.

Το μοντέλο βασίζεται σε ένα πλαίσιο από ανθρακονήματα που σύμφωνα με τη Drako εξοικονομεί το 50% του βάρους ενώ προσφέρει διπλάσια ακαμψία σε σύγκριση με ένα συμβατικό. Η μπαταρία που είναι τοποθετημένη στο δάπεδο προσφέρει αυτονομία 676 χιλιομέτρων (EPA) κι υποστηρίζει φόρτιση 500 kW, αν κι η Drako δεν ανακοίνωσε τη χωρητικότητά της. Η ρυθμιζόμενη ανάρτηση αλλάζει την απόσταση από το έδαφος ανάλογα με την επιλεγμένη λειτουργία, με 163 χιλιοστά στο Tarmac, 213 στο Cruise κι έως 315 στο Overland για εκτός δρόμου εξορμήσεις. Τα κεραμικά δισκόφρενα έχουν διάμετρο 420 χιλιοστά με δεκαπίστονες δαγκάνες μπροστά και 410 χιλιοστά με εξαπίστονες πίσω.

Το Drako Dragon κοστίζει 290.000 $ στις ΗΠΑ κι η εταιρία έχει ήδη αρχίσει να δέχεται παραγγελίες με προκαταβολή 500 $. Αν είστε μερακλής και θέλετε τη First Edition, αυτή περιορίζεται σε 99 μονάδες και θα πρέπει να προπληρώσετε 5.000 $. Οι παραδόσεις του Drako Dragon δεν αναμένονται πριν από το 2026, με προγραμματισμένη παραγωγή 5.000 μονάδων ετησίως.

Περισσότερα Άρθρα