Τι έβλεπε ο αείμνηστος Ayrton Senna όταν έστυβε την McLaren ;

Έχοντας κατακτήσει 16 νίκες, δύο πρωταθλήματα κατασκευαστών Formula 1 και δύο πρωταθλήματα οδηγών, η McLaren MP4/5 έχει κερδίσει μια θέση στο πάνθεον των θρυλικών μονοθεσίων όλων των εποχών μέσω των αγωνιστικών της κατορθωμάτων. Έχοντας οδηγηθεί από μόλις τρεις πιλότους (τον υπέρτατο Ayrton Senna, τον Alain Prost και τον Gerhard Berger), η εμπειρία τού να βρίσκεσαι πραγματικά πίσω από το τιμόνι της δεν ήταν παρά μόνο ένα όνειρο για τους περισσότερους.

Τώρα όμως, χάρη στη σύγχρονη τεχνολογία και τον οδηγό της Arrow McLaren Indycar, Pato O’Ward, μπορούμε να πάρουμε μία ιδέα από αυτό που έβλεπε ο Βραζιλιάνος θεός όταν πίεζε το βρετανικό μονοθέσιο. Ο νεαρός πιλότος είχε την ευκαιρία να οδηγήσει το αυτοκίνητο για πρώτη φορά στη διάσημη Laguna Seca Raceway. Συγκεκριμένα, οδήγησε την MP4/5B του 1990 που κατέκτησε το πρωτάθλημα οδηγών με τον Ayrton Senna. Ένας ατμοσφαιρικός Honda V10 3.5 λίτρων απέδιδε 700+ ίππους για τη σεζόν του 1990 κι ανέβαζε στις 13.500 σαλ. αναστατώνοντας τους θεατές.

Έχοντας φτάσει στη νίκη στα Grand Prix των ΗΠΑ, του Μονακό, του Καναδά, της Γερμανίας, του Βελγίου και της Ιταλίας και στο βάθρο στους αγώνες της Βραζιλίας, του Σαν Μαρίνο, του Μεξικού, της Γαλλίας, της Βρετανίας και της Πορτογαλίας, το μονοθέσιο ήταν επιτυχημένο από την αρχή. Κατασκευασμένο στο εργοστάσιο της McLaren όταν το διοικούσαν θρύλοι όπως οι Gordon Murray, ο Neil Oatley, ο Steve Nichols κι άλλοι, είχε το δύσκολο έργο να αντικαταστήσει τη σχεδόν ασυναγώνιστη MP4/4. Πίσω από το τιμόνι, η εμπειρία είναι εκπληκτικά υπερδιεγερτική. Χάρη στον κινητήρα που ουρλιάζει, τις αλλαγές ταχυτήτων, την καλορυθμισμένη ανάρτηση και το ανοιχτό πιλοτήριο, είναι εντυπωσιακό ότι ο O’Ward μπορεί να οδηγεί τόσο επιθετικά, δεδομένου ότι αυτή ήταν η πρώτη του φορά που βρισκόταν μες στο αγωνιστικό.

Μια υπενθύμιση του πόσο βίαια ήταν τα μονοθέσια της F1 αυτήν την εποχή, η νέα κάμερα κράνους μάς αποκαλύπτει το πόσο σκληρά έπρεπε να δουλέψουν οι οδηγοί στα τέλη της δεκαετίας του ’80 και στις αρχές της δεκαετίας του ’90 για να πάνε γρήγορα. Εν τω μεταξύ, η αντίδραση του O’Ward στον γύρο του cooldown, μας δίνει μια εικόνα για το πόσο διασκεδαστικό ήταν η όλη διαδικασία.

Περισσότερα Άρθρα