Fiat X1/9 φοράει μοτέρ Honda, σκέφτεστε καλύτερο συνοικέσιο;

Το Fiat X1/9 είναι ένα από εκείνα τα ελάχιστα μοντέλα που θα μπορούσες να χαρακτηρίσεις supercar τσέπης. Σχεδιάστηκε από τον Bertone, όπως κι η Lamborghini Countach, κι είναι επίσης κεντρομήχανο. Όσοι το οδήγησαν ενθουσιάστηκαν με την οδική του συμπεριφορά  αλλά όλοι συμφώνησαν ότι χρειαζόταν περισσότερη δύναμη. Τα πρώτα X1/9 τροφοδοτούνταν από έναν κινητήρα 1.3 λίτρων που απέδιδε μόλις 75 ίππους κι απαιτούσε σχεδόν 34 δευτερόλεπτα για το χιλιόμετρο, αναφέρει η Wikipedia. Το χαμηλό βάρος των 880 κιλών βοηθούσε την κατάσταση, αλλά ποιο σοβαρό σπορ μοντέλο μπορεί να κάνει καριέρα με 75 ίππους; Μην πείτε τα Caterham, γιατί αυτά έχουν το μισό βάρος από το Χ1/9.

Caterham Super Seven 600: ανόθευτη απόλαυση με μόλις 85 άλογα

Φανταστείτε τώρα το ίδιο αυτοκίνητο με το ίδια χαρισματικό κράτημα αλλά την τριπλάσια ιπποδύναμη. Το γκρι X1/9 που απολαμβάνετε στις φωτογραφίες είναι μοντέλο του 1981 με το μοτέρ των 1.5 λίτρων των 85 ίππων, αλλά τώρα φοράει έναν κινητήρα Honda VTEC B18C. Η καταχώρηση στον ιστότοπο δημοπρασιών Cars & Bids αναφέρει ότι ο κινητήρας ξεκίνησε τη ζωή του ως μια JDM έκδοση του B18C των 1.8 λίτρων, αλλά έκτοτε έχει υπερκυβιστεί στα 2.0 λίτρα κι έχει εξοπλιστεί με αναβαθμισμένα σωθικά, μεγαλύτερα μπεκ και διαφορετικό πρόγραμμα.

Υπάρχει επίσης μια εισαγωγή της Edelbrock Performer X που εισβάλλει στο πίσω πορτμπαγκάζ και μαζί με τα κοντέρ της Honda στον πίνακα οργάνων είναι τα μόνα σημάδια ότι οδηγείτε κάτι διαφορετικό. Μέχρι να πατήσετε το γκάζι βέβαια, όπου εκεί θα το καταλάβετε για τα καλά. Με 218 ίππους, η επιτάχυνση στα 100 χλμ/ώρα ίσως διαρκεί ακόμα και κάτω από 6 δευτερόλεπτα, ειδικά με την πρόσφυση που εξασφαλίζει η κεντρομήχανη διάταξη και το μπλοκέ της Honda στον πίσω άξονα.

Αυτή η μηχανική μεταμόρφωση από μόνη της θα έκανε αυτό το αυτοκίνητο άξιο προσφοράς, αλλά το συγκεκριμένο X1/9 είναι ακόμα πιο επιθυμητό χάρη στην άψογη κατάστασή του (όχι και τόσο εύκολο για ιταλικό μοντέλο του 1981), αλλά και τις κομψές ζάντες αλουμινίου 14 ιντσών της Campagnolo. Η αγγελία κάνει λόγο για καθίσματα από Mazda Miata, αλλά δε νομίζουμε ότι έχει δίκιο. Το X1/9 (γνωστότερο ως Bertone στα μέρη μας) σταμάτησε να παράγεται το 1989, που τυχαίνει να είναι η χρονιά που ο κινητήρας VTEC της Honda έκανε το ντεμπούτο του στο JDM Integra. Αυτό το αυτοκίνητο μας δίνει μια δελεαστική γεύση του τι θα μπορούσε να είχε συμβεί αν είχαν συναντηθεί νωρίτερα.

Περισσότερα Άρθρα