Ford GT Mk IV: 800+ ίπποι και 1.7 μύρια αλλά μόνο για την πίστα

Η Ford αποκάλυψε την τελευταία (αυστηρώς πιστάδικη) έκδοση της τρίτης γενιάς GT, η οποία θα προσφέρει την υψηλότερη απόδοση και την καλύτερη οδική συμπεριφορά σε σύγκριση με όλους τους προκατόχους της. Το Ford GT Mk IV του 2023 θα παραχθεί στον περιορισμένο αριθμό των 67 μονάδων από τη Multimatic και θα αποτίει φόρο τιμής στο αγωνιστικό Mk IV που κέρδισε τις 24 Ώρες του Le Mans το 1967. Άμεσα αναγνωρίσιμο ως GT, διαθέτει ένα πλήρως επανασχεδιασμένο αμάξωμα από ανθρακονήματα με μεγαλύτερο μεταξόνιο και long-tail αεροτομή. Το μεγαλύτερο μέρος των προβολέων LED είναι βαμμένο στο χρώμα του αμαξώματος, τα φαρδύτερα φτερά επιτρέπουν μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, ενώ οι ζάντες αλουμινίου έχουν αεροδυναμικά καλύμματα.

Τα μπροστινά φτερά σταματούν απότομα κι αφήνουν μισοεκτεθειμένους τους μπροστινούς τροχούς. Στο πίσω μέρος, η σταθερή πίσω πτέρυγα κι οι διπλές απολήξεις της εξάτμισης εγκλωβίζουν τη ματιά, όπως κι ο τεράστιος πίσω διαχύτης, αλλά κι ο πίσω προφυλακτήρας που καλύπτει τα πλαϊνά των πίσω φώτων LED. Κάτω από το εντυπωσιακό αμάξωμα υπάρχει μια βελτιωμένη έκδοση του twin-turbo Ecoboost κινητήρα που παράγει περισσότερους από 800 ίππους, χωρίς να υπόκειται σε περιορισμούς που σχετίζονται με κανονισμούς ρύπων που διέπουν τα αυτοκίνητα δρόμου. Η ισχύς μεταδίδεται στον πίσω άξονα μέσω ενός «πραγματικού αγωνιστικού κιβωτίου». Η Ford δεν έχει ανακοινώσει τα νούμερα επιδόσεων, αλλά ο Larry Holt, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Multimatic Special Vehicle Operations Group, υποσχέθηκε μια «άνευ προηγουμένου απόδοση».

 

Εκτός από το μεγαλύτερο μεταξόνιο, τον ισχυρότερο κινητήρα και την ανανεωμένη αεροδυναμική, το GT Mk IV έχει μια μοναδική διάταξη πλαισίου, συμπεριλαμβανομένης της ανάρτησης Adaptive Spool Valve (ASV) της Multimatic.Το πιο ακραίο Ford GT είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία από τον επίσημο ιστότοπο, με την τιμή να βρίσκεται στο εύρος των 1.7 εκατομμυρίων $ προ φόρων. Οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν στα τέλη της άνοιξης. Η Multimatic θα είναι υπεύθυνη για την παραγωγή, τις πωλήσεις και το σέρβις του υπεραυτοκίνητου περιορισμένης παραγωγής που θα κατασκευαστεί στο εργοστάσιό της στο Markham, στο Ontario του Καναδά. 

Το αυθεντικό GT Mk IV του 1967, που αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για το νέο υπεραυτοκίνητο, ήταν πολύ εξελιγμένο σε σχέση με το Mk II που θριάμβευσε στο Le Mans του 1966 τερματίζοντας στις τρεις πρώτες θέσεις κι αντίστοιχη βελτίωση υπάρχει και στο πνευματικό του διάδοχο.

Περισσότερα Άρθρα