Ford Puma ST: 4η αναφορά: στον αυτοκινητόδρομο

Αν μέσα στην πόλη, ένα Puma ST σού φαίνεται απλά ( σίγουρα υπάρχουν πολύ καλύτερα, πιο άνετα, πιο οικονομικά, πιο…, πιο πιο ότι θες), στην οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο, τα πράγματα καλυτερεύουν:

Aν ανεβαίνεις αρκετά πάνω από νόμιμα όρια, η κατανάλωση σκαρφαλώνει στα 10-12 λίτρα/100 χλμ και αν πας τέρμα γκάζι ΜΟΝΟ, τότε βλέπεις 15-16 (και έχει την δυνατότητα σχεδόν παντού να πάει πάρα πολύ γρήγορα και να μην πατάει φρένο σε σχεδόν καμία στροφή) .


Υπάρχει μεγάλος θόρυβος από αεροδυναμική χωρίς την μόνωση σε υψηλές ταχύτητες. Με την μόνωση που πρόσθεσα, η κατάσταση βελτιώθηκε αρκετά αλλά και πάλι υπάρχει θόρυβος. Οι νόμοι της φυσικής είναι αλύγιστοι για τα μη αεροδυναμικά σχήματα λέγε με SUV like. (βέβαια στο επόμενο section συνειδητοποιείς ότι υπάρχουν και μικρές εξαιρέσεις…)

Διαβάστε την 1η αναφορά.
Είναι δύσκολο πολύ να πας με όρια ταχύτητας και είσαι επιρρεπής σε κλήσεις!!!! Θες ο ήχος της εξάτμισης (αν έχεις βάλει sport, κάνεις κατεβάσματα χωρίς λόγο και αιτία απλά για να ακούσεις σκασίματα) και του κινητήρα (είναι υπέροχος ήχος για τρικύλινδρο μοτέρ), θες οι παραισθήσεις που έχεις: (ακολουθεί διάλογος που άκουσα από έναν φίλο μου, δεν έχω καμία σχέση): ” Νάτος, νάτος, μου έκανε κ@λ@δάχτυλο, τον είδες; Είναι προκλητικός, θα πάω πιο γρήγορα να τον περάσω” κι η πληρωμένη απάντηση βέβαια: “μα δεν υπάρχει κανένας ρε συ, πας καλά;” Γενικά κρατήστε εδώ ότι είναι πολύ δύσκολο να πας στο όριο με δαύτο. Αλλά εσείς οδηγείτε προσεκτικά και πάντα στα όρια του ΚΟΚ. Το ντεπόζιτο είναι μικρό 45 λίτρα και άρα δεν βγάζει πάρα πολλά χιλιόμετρα (μικρό μεν πρόβλημα άλλα όσο να είναι…, ήμουν κάτοχος πριν αυτοκινήτου με 65 λίτρα και μου κακοφαίνεται).

Τέλος τα recaro είναι λίγο κουραστικά σε μεγάλα ταξίδια και καλό είναι να σταματάτε για κάνα ξέπιασμα κάθε 200-300χλμ (εδώ βοηθάει το μικρό ντεπόζιτο, το συνδυάζεις με στάση για βενζίνη).

Διαβάστε τη 2η αναφορά.
Αν τυχόν έχεις και άλλους επιβάτες μέσα στο αυτοκίνητο βοηθάνε κάποια κουμπιά που έχει. Βάζεις Eco mode και πατάς ένα κουμπί. Cruise control νομίζω λέγεται. Βάζεις την επιθυμητή ταχύτητα που σου υποδεικνύεται από τους υπόλοιπους επιβάτες και το αυτοκίνητο πάει τόσο όσο διατάχθηκες. Κι ένα άλλο που λέγεται lane assist, κρατάει την λωρίδα. Οκ, στα διόδια μπορείς να εξηγήσεις ότι χρειάζεται ξεμπούκωμα και να κάνεις ένα 0-100 να γουστάρεις και μετά…..Παναγία ξανά μέχρι τα επόμενα διόδια. Αν δεν έχεις συνεπιβάτες, τα παραπάνω κουμπιά είναι απλά άχρηστα.


Η ταχύτητα ανεβαίνει με πολύ γρήγορο ρυθμό. Τραβάει χαμηλά, τραβάει στις μεσαίες, τραβάει και ψηλά. Η ανάρτηση αρχίζει και λάμπει εδώ. Μπαίνει στις ανοιχτές καμπές χωρίς προσπάθεια και χωρίς κλίσεις. Μπαίνει στις μέτριες καμπές χωρίς προσπάθεια και χωρίς κλίσεις, μπαίνει στις λίγο πιο κλειστές καμπές τις εθνικής χωρίς προσπάθεια και χωρίς κλίσεις. Αν το παρακάνεις σε βοηθάει το ίδιο το αμάξι , πρέπει να είσαι μεγάλη παιχτούρα για να σου φύγει και να γίνει επικίνδυνο ή να μην έχεις τηρήσει στοιχειώδεις κανόνες, όπως να έχεις επικίνδυνα φαγωμένα λάστιχα κτλ. Μιλώντας για λάστιχα, τα Michelin Pilot Sport 4s είναι υπέροχα και βοηθούν πολύ. Ακριβά…… αλλά… υπέροχα.

Διαβάστε τη 3η αναφορά.
Η ήχος και της μαμάς εξάτμισης ήταν πολύ ωραίος στο Sport, μόνο παράπονο τα ελάχιστα σκασίματα. Με την Milltek αυτό διορθώθηκε, τώρα ο ήχος είναι εξαιρετικός (για μένα φυσικά). Στο Νormal δεν έχει σκασίματα άλλα ωραίο ήχο που δεν ενοχλεί και δεν κουράζει σε πολύωρο ταξίδι.


Σταματάς για στάση για καφέ και τσιγάρο και το χαζεύεις. Οι γραμμές είναι αξιοζήλευτες για μικρό SUV. Ένα μπράβο στους σχεδιαστές και βέβαια στον δικό μας Γιώργο Σαριδάκη εδώ. Συνειδητοποιείς ότι δεν το χαζεύεις μόνο εσύ βέβαια την ώρα που πίνεις καφέ.
Τώρα βέβαια το τιμόνι που στην πόλη ήταν αχρείαστα ευαίσθητο, εδώ λάμπει… Χαίρεσαι τόσο πολύ να το στρίβεις, να ξέρεις πάντα πού είναι οι τροχοί σου, να έχεις τον απόλυτο έλεγχο του αυτοκινήτου.
Γενικά ψάχνεσαι, αν έχεις χρόνο στην διάθεση σου ,να βγεις από την εθνική οδό και να πας από κάνα επαρχιακό (και δεν είναι για να γλιτώσεις χρήματα από τα διόδια…)
Αν ο προορισμός σου είναι κάπου που μετά από εθνική υπάρχει επαρχιακός δρόμος, απλά το are we there yet? δεν είναι για το πότε θα φτάσεις στον προορισμό, αλλά για το πότε θα φτάσεις στον στριφτερό επαρχιακό.
Γενικά πάει ταξίδι , άνετα και ΓΡΗΓΟΡΑ στην εθνική. Δεν είναι Tourer αυτοκίνητο, αλλά σίγουρα είναι μέσα σε αυτά που κάνει καλά. Και ναι, όσο καιρό είμαι κάτοχος, ψάχνομαι να φύγω για εθνική και επαρχιακούς δρόμους, γιατί ευχαριστιέμαι να το οδηγώ. Αλήθεια, μπορείς να πεις κάτι καλύτερο από το να ψάχνεις αφορμή να οδηγήσεις;

(Αν θέλετε κι εσείς να παρουσιάσετε το καμάρι σας, στείλτε μας στην παρακάτω διεύθυνση: dimitrios.sampaziotis@cartalk.gr)

Περισσότερα Άρθρα