Γιατί η Toyota Hellas ΑΒΕΕ “θάβεται” στις αξιολογήσεις της Google;

Η Toyota έχει χτίσει γερό βιογραφικό χάρη στην παροιμιώδη αξιοπιστία των παλιότερων μοντέλων της. Ο μέσος Έλληνας, που έχει μια τυπική σχέση με την αυτοκίνηση, έχει βαθιά στεριωμένη την πεποίθηση ότι τα ιαπωνικά μοντέλα είναι σκυλιά κι ότι αποτελούν την καλύτερη επιλογή για όποιον δε θέλει να ασχολείται με βλάβες κι έκτακτη συντήρηση. Του βάζω βενζίνη και πηγαίνει, ούτε τα λάδια δεν κοιτάω, θα σου πουν οι παλιότεροι. Και δεν έχουν άδικο: Starlet 40 ετών και παλιές Corollες συνεχίζουν να γράφουν χιλιόμετρα με το τσουβάλι ανά την ελληνική επικράτεια, ενώ τα αγροτικά Hilux υπηρετούν άκνοα την πατρώα γη.

Πόσο όμως ανταποκρίνονται τα σημερινά μοντέλα στη δόξα των προγόνων τους; Και πόσο φέρεται σωστά η ελληνική αντιπροσωπεία, παραμένοντας στο πλευρό του Έλληνα καταναλωτή αφουγκραζόμενη τις ανάγκες του; Θεωρώ ότι οι αξιολογήσεις της Google αποτελούν μια αξιόλογη ένδειξη, μια σφυγμομέτρηση για να καταλάβεις αν ο πελάτης έχει πάντα δίκιο. Φαίνεται απλοϊκός τρόπος προσέγγισης αλλά δεν είναι. Ακόμα κι αν βρεθείς σε ένα ταλαίπωρο ταβερνάκι στο τελευταίο κουτσοχώρι, θα το googlάρεις για να δεις τι γράφουν οι προηγούμενοι από σένα και να έχεις έναν μπούσουλα. Τι λένε λοιπόν οι πελάτες της ελληνικής αντιπροσωπείας;

Επιλέγοντας λοιπόν τις Κριτικές Google με χρονική ταξινόμηση, ώστε να παραταχθούν αρχικά οι νεότερες αξιολογήσεις, διαπιστώνουμε ότι η συντριπτική πλειοψηφία βαθμολογεί την ελληνική αντιπροσωπεία με ένα αστεράκι. Πρώτο σχόλιο από τον Ioannis A.: «Μην επενδύετε σε αυτή την εταιρία. Δεν ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις της. Δε σέβεται και δεν ενδιαφέρεται για τα προβλήματα των πελατών της παρ’ ότι δικής της υπαιτιότητας. Δεν ενημερώνει την εταιρία στο εξωτερικό για τη δυσαρέσκεια που προκαλεί. Δε σηκώνει τηλέφωνα. Δεν απαντά σε καταγγελίες. Διαβάστε όλες τις κριτικές για να διαπιστώσετε πόσο αντιεπαγγελματικά λειτουργεί. Αν υπήρχε σύστημα εσωτερικού ελέγχου, η μαμά εταιρία θα την είχε κλείσει προ πολλού.»

Ακολουθεί ο Βασίλης Δήμου, επίσης με ένα αστέρι: «Ως επαγγελματίας οδηγός ταξί, τον Φεβρουάριο του 2022 αγόρασα από την TOYOTA ΓΙΑΝΝΙΤΣΑΣ, Ε., Α.Β.Ε.Ε το Corolla 1800 cc hybrid. Λίγο πριν συμπληρώσω 130.000 χιλιόμετρα, το αυτοκίνητο έκαψε φλάντζα μηχανής… όταν αντιλήφθηκα ότι χάνει νερά, το πήγα αμέσως στην αντιπροσωπία ΓΙΑΝΝΙΤΣΑΣ, Ε., Α.Β.Ε.Ε (όπως κάθε φορά) και δυστυχώς η εξυπηρέτηση δεν ήταν αυτή που έπρεπε να είναι… το αυτοκίνητο για πέντε μέρες καθόταν στο συνεργείο χωρίς να το φτιάχνουν λόγω φόρτου εργασίας.
Επισκέφτηκα το γραφείο του ίδιου του Γιαννίτσα για να του πω ότι χρειάζεται να μου βρει μια λύση, γιατί χάνω μεροκάματα σε μια πολύ καλή περίοδο για το επάγγελμα. Εκείνος μου είπε ότι δεν μπορεί να κάνει τίποτα και να μη συνεχίζω να τον απασχολώ γιατί ήθελε να μιλήσει στο τηλέφωνο, μου έκλεισε την πόρτα (κυριολεκτικά) και μου είπε ότι αν θέλω κάτι άλλο να απευθυνθώ στο νομικό τμήμα…

Στο αυτοκίνητο μετά από μεγάλη αναμονή και την χειρότερη εξυπηρέτηση που είχα ποτέ, άλλαξαν φλάντζα μηχανής, μια πολύ μεγάλη επισκευή για το αυτοκίνητο. Το αυτοκίνητο συνέχισε όμως να χάνει νερά και το ξανά πήγα στο συνεργείο ακόμα τρεις φορές, δεν έβρισκαν τίποτα, ενώ τους έδειχνα ότι κάτω από το πατάκι του οδηγού έχει νερά. Έτσι λοιπόν αποφάσισα να το πάω σε άλλη αντιπροσωπεία της TOYOTA, στην οποία το πήγα και τους εξήγησα τι συμβαίνει. Μέσα σε 15 λεπτά με φώναξαν για ενημέρωση και μου έδειξαν ότι χάνει νερά το ψυγείο του καλοριφέρ (ακόμα μια δύσκολη επισκευή γιατί χρειάζεται να βγει όλο το ταμπλό), κλείσαμε ραντεβού και σε μια μέρα το φτιάξανε! Η έκπληξη αυτή την φορά ήταν από την ίδια την TOYOTA και την εγγύηση της. Με ενημέρωσαν ότι η εγγύηση από τα 100.000 χιλιόμετρα έως τα 180.000 χιλιόμετρα, δεν είναι ίδια με την αρχική και ότι πρέπει να πληρώσω ένα μεγάλο μέρος της επισκευής. Τηλεφώνησα στην ΤΟΥΟΤΑ Ελλάς και τους ανέφερα όλα τα παραπάνω και πραγματικά η απογοήτευσή μου έφτασε στο αποκορύφωμα. Δεν ασχολήθηκαν καθόλου με την περίπτωση μου, δεν έκαναν τον κόπο να με πάρουν ένα τηλέφωνο για να με ενημερώσουν για κάτι. Τελικά έκανα δύο μεγάλες επισκευές σε ένα αυτοκίνητο που αγόρασα πέρσι, με την εμπειρία μου από την TOYOTA ΓΙΑΝΝΙΤΣΑΣ, Ε., Α.Β.Ε.Ε. και ΤOYOTA Ελλάς Α.Β.Ε.Ε. να είναι οι χειρότερες.»

Χωρίς να παραλείπουμε κάποια αξιολόγηση, κι η τρίτη νεότερη είναι επίσης με ένα αστέρι κι αποκαρδιωτικό σχόλιο. Ο λόγος στον Thanos 7261: «Σε Τoyota Yaris καινούριο με 1.500 χιλιόμετρα, αγορασμένο στα τέλη του 2022, άρχισε να ξεφλουδίζει η πίσω πλαστική ποδιά. Τα μπαλώματα μήνα με το μήνα μεγάλωναν. Τους ζήτησα αντικατάσταση μέσα στην εγγύηση και την αρνήθηκαν με αιτιολογία ότι ευθύνεται κάποιος φανταστικός “εξωτερικός παράγοντας”… Επικοινώνησα μαζί τους να ρωτήσω τι ακριβώς εννοούν κι οι άνθρωποι υποτιμούσαν ξεδιάντροπα τη νοημοσύνη μου. Τους έστειλα πάνω από 10 φωτογραφίες με τη ζημιά που είχε υποστεί το πλαστικό και απλώς τις αγνόησαν.

Θα επιχειρήσω να απευθυνθώ στην Toyota Japan για να τους ενημερώσω πρωτίστως για το τι συμβαίνει με την Toyota Hellas και στη συνέχεια θα δω αν και με ποιο τρόπο δύναμαι να προστατεύσω τα κατοχυρωμένα δικαιώματά μου ως καταναλωτής. Δεν είναι για το κόστος αλλαγής της ποδιάς (180 €) αλλά για την επιεικώς απαράδεκτη στάση τους και την ψυχική φθορά που έχω υποστεί εξαιτίας αυτής εδώ κι ένα μήνα, σε σημείο να μην μπορώ να χαρώ το καινούριο μου αμάξι…»

Ακολουθούν μία αξιολόγηση με ένα αστέρι αλλά χωρίς σχόλιο κι επιτέλους, σαν τη μύγα μες στο γάλα, ο Σπυρίδων Παπ αναφέρει: «Μου κάλυψαν στην εγγύηση ένα πλαστικό στο εσωτερικό του αυτοκινήτου μου. Επίσης όταν χρειάστηκα πάλι κάτι, τους έστειλα mail κι επικοινώνησε μαζί μου μια κυρία πολύ ευγενική και μου έδωσε λύση στο πρόβλημά μου καθώς επικοινώνησε με το εξουσιοδοτημένο σέρβις για τα περαιτέρω.» Είναι όμως τραγικά μόνος, αφού θα ακολουθήσει καταιγισμός βαθμολογιών με ένα αστέρι. Ο λόγος στον Άγγελο Καψή, επίσης με λάβρα κριτική: «Μια φορά τους χρειάστηκα, μετά από τηλεφωνική επικοινωνία με μια ευγενική κοπέλα έστειλα ένα σχετικό mail και μου είπε ότι ήταν απλή η υπόθεση μου, σε μία ημέρα θα μου απαντούσε. Έχουν περάσει τρεις μήνες από τότε και περιμένω… Ευτυχώς τελικά πωλήθηκε το αυτοκίνητο μου χωρίς να χρειαστεί το χαρτί που περιμένω ακόμα. Είναι κι αυτοί άξιοι εκπρόσωποι της χώρας μας, απλά δε δουλεύει το σύστημα και χαλάει το όνομα μιας παγκόσμιας εταιρίας. Δυστυχώς επιβιώνει ακόμα αυτός ο τρόπος μη εξυπηρέτησης.»

Ένα ακόμα αστέρι από τον/την Panik: «Δεν απαντάει κανείς στα τηλέφωνα…κι ούτε σε καλούν αν αφήσεις μήνυμα στον τηλεφωνητή… Ανύπαρκτη εξυπηρέτηση (ΑΙΣΘΑΝΕΣΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥΣ ΟΤΙ ΕΧΕΙΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΜΕ ΕΤΑΙΡΙΑ ΦΑΝΤΑΣΜΑ)» κι άλλο ένα από την Αναστασία Γιαλυψού: «Τραγικότατο, έχουμε πληρώσει το επαγγελματικό αμάξι εδώ κι ένα μήνα, κάθε μέρα περιμένουμε να το παραλάβουμε για να δουλέψουμε και κάθε φορά δεν το παραλαμβάνουμε με απίστευτες δικαιολογίες. Λένε ότι προχωράνε αλλά δεν κάνουν τίποτα, στην  τελική ενημερώστε εξαρχής, μη μας λέτε ψέματα κάθε μέρα. Επειδή δεν είστε εσείς επαγγελματίες, δε σημαίνει ότι δεν είναι κι οι υπόλοιποι. Συμπεριφορά απαράδεκτη προς επαγγελματίες, δεν τους υπολογίζουν.»

Από το ένα αστέρι της Αναστασίας στο ένα αστέρι του Νεκτάριου Κολοκούση: «Η Toyota Hellas στην εξυπηρέτηση του ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑ είναι ό,τι χειρότερο έχω συναντήσει σε εταιρία. Έχει έρθει το αυτοκίνητό μου αλλά δεν μπορώ να το παραλάβω εδώ και 10 μέρες με τη δικαιολογία ότι δεν έχει βγει η έγκριση τύπου στο Υπουργείο και κάθε μέρα ασκούν πίεση με αποτελεσμα να μην έχω πάρει το αυτοκίνητο και να αναγκάζομαι κάθε μέρα να πληρώνω ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο για να μπορέσω να δουλέψω και να ζημιώνομαι καθημερινά. Το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών άθλιο κι η ίδια δικαιολογία κάθε μέρα και καμία λύση στον ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑ.»

Ο Specific βάζει (τι έκπληξη) ένα αστέρι σχολιάζοντας: «Αμάξι 3.5 χρόνων που βγάζει πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων (!) και δε σε καλύπτουν γιατί λείπει ένα service για κάποιους μήνες, το οποίο βέβαια δεν έχει καμία σχέση με τη συντήρηση του κιβωτίου! Με λίγα λόγια, ψάχνουν τρόπους να γλιτώσουν την εγγύηση που υποτίθεται δίνουν για έξι χρόνια, με νομικά τερτίπια. Γιατί εδώ μιλάμε για ελαττωματικό μοντέλο κι όχι για ζημιά σε κάτι το αναλώσιμο όπως είναι π.χ η μπαταρία… Μεγάλη απογοήτευση η συμπεριφορά τους και μεγάλο άδειασμα στους πελάτες της.»

Σερί στα μονόστερα από τον Μιχάλη Φόλα: «Ντροπιαστική “εξυπηρέτηση” που βγάζει από τα ρούχα του και τον πιο καλοπροαίρετο. Μηδενικές πιθανότητες να απαντήσει κάποιος το τηλέφωνο, όταν το κάνει απλά διεκπεραιώνει βαριεστημένα, εννοείται χωρίς αποτέλεσμα. Αναρωτιέμαι, στα πιο μικρά τοπικά μαγαζάκια οι ιδιοκτήτες διαβάζουν κριτικές, απαντούν, διαφωνούν, εμφανίζονται εν πάσει περιπτώσει…εδώ υπάρχει κάποιος;»

Ίδια βαθμολογία κι από τη Βίκη Κου: «Ήθελα να αναφερθώ στις παροχές του συνεργείου του εξουσιοδοτημένου συνεργείου ΤΟΥΟΤΑ Φλαμιάτος. Το συνεργείο είναι απαράδεκτο. Τρεις φορές τούς πήγα το αυτοκίνητο για κάποια βλάβη και δεν την επιδιόρθωσαν με αποτέλεσμα πολύ μεγαλύτερη ζημιά στο αυτοκίνητό μου. Μάλλον θεωρώ ότι είναι άσχετοι. Μόνο για αλλαγή λαδιών είναι ικανοί.» Κάπου εδώ να αναφέρουμε ότι ως CarTalk.gr δεν παρεμβαίνουμε στα γραφόμενα των σχολιαστών κι αν υπήρχε απάντηση κάτω από το σχόλιο από την επίσημη Toyota, θα την παραθέταμε. Αλλά δεν υπάρχει σε καμία δημοσίευση.

Συνεχίζουμε με άλλο ένα αστέρι από τον Νίκο Παπανικολάου: «Έγιναν δύο προσπάθειες επισκευής για το θέμα του εργοστασιακού ελαττώματος του τριξίματος πίσω δεξιά του Yaris Cross που σημαίνει ξήλωμα του μισού αυτοκίνητου από τη μέση και πίσω συν τον ουράνο και λύση δυστυχώς δε βρέθηκε. Πήγα ξανά, το άκουσαν και το επιβεβαίωσαν, όμως μου είπαν πως ό,τι ήταν να κάνουμε, το κάναμε, δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι άλλο. Αντιλαμβάνομαι πλέον ότι παρ’ όλη την διάθεση για επισκευή, η Toyota δεν μπορεί να λύσει το πρόβλημα, την αστοχία κατασκευής όποτε και παντρεύτηκα αυτό το πρόβλημα. Θέλω να σας εκφράσω την απίστευτη δυσαρέσκειά μου για την επιλογή του συγκεκριμένου αυτοκινήτου και πρώτη φορά μοντέλου της Toyota. Ελπίζω κι εύχομαι να έχει διορθώσει το πρόβλημα στα επόμενα αυτοκίνητα για να μην ταλαιπωρηθούν άλλοι αγοραστές όπως εγώ, γιατί κατά τα αλλά είναι ένα όμορφο και τίμιο αυτοκίνητο.»

Αξίζει να σημειωθεί ότι είχαμε καλύψει δημοσιογραφικά την απόγνωση των ιδιοκτητών Yaris Cross, που μάζευαν υπογραφές για να τους δώσει σημασία η ελληνική εισαγωγική. Ακολουθεί ένα αστέρι χωρίς σχολιασμό και μετά έρχεται η σειρά του/της Εκπαιδευτικές Υπηρεσίες, που θα ήθελε να βάλει χαμηλότερη βαθμολογία αλλά δεν υπάρχει! «Απαράδεκτοι, ούτε το ένα αστέρι δεν αξίζει. Ανύπαρκτη εξυπηρέτηση, δε σηκώνουν τα τηλέφωνα, βγαίνει διαρκώς τηλεφωνητής. Εάν αφήσετε μήνυμα, μην περιμένετε καμία επικοινωνία πίσω. Ό,τι και να γράψει κανείς, λίγο θα είναι…»

Ο Στυλιανός Ασλανίδης σχολιάζει: «Καινούριο αυτοκίνητο, τριών μηνών κι έχει βγάλει θέμα ο γρύλος του παραθύρου, η κρεμαγιέρα κι η κολώνα τιμονιού. Δεν αλλάζει το όχημα (δεν προβλέπεται μου είπαν) και το έχω πάει 10 φορές στο συνεργείο γιατί μεταξύ άλλων δε με εξυπηρετούν και σωστά. ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ αυτοκίνητο και πατάνε πάνω στην εγγύηση ακόμη κι αν βγάλει 100 θέματα. 500 χρόνια πίσω!»

Προφανώς βάζει ένα αστέρι, όπως κι ο λακωνικός ο Αλέξης Κοντονίκος, ο οποίος γράφει σκωπτικά: «Το κλείσατε το μπακάλικο; Δε λειτουργεί;» και κάπου εδώ θα βάλουμε μια άνω τελεία. 15 αξιολογήσεις είναι αρκετές κι έχουμε ήδη ξεπεράσει τις 1.700 λέξεις. Από αυτές, οι 14 έχουν δώσει στην ΑΒΕΕ ένα μόλις αστέρι, ενώ μόνο ένας διαφοροποιείται από τους πολλούς με πέντε στα πέντε. Όποιος θέλει να εμβαθύνει περαιτέρω, τα σχόλια είναι όλα αναρτημένα στην επίσημη σελίδα σε κοινή θέα. Άλλωστε κι εμείς δεν κάναμε κάτι παραπάνω από το να τα διαβάσουμε και να σας τα παρουσιάσουμε. Ο αντίλογος είναι ότι οι βαθμολογίες της Google είναι ελεύθερες στο κοινό κι ο καθένας μπορεί να γράψει ό,τι επιθυμεί. Ισχύει, αλλά πώς γίνεται να υπάρχει καπνός χωρίς φωτιά; Είναι χαρακτηριστικό ότι η συντριπτική πλειοψηφία βαθμολογεί την ελληνική αντιπροσωπεία με ένα αστέρι, σημαντικά λιγότεροι με πέντε κι ελάχιστοι με δύο και τέσσερα. Υποσχόμαστε να επανέλθουμε και με άλλες εισαγωγικές.

Περισσότερα Άρθρα