Γνήσιο Renault 5 Turbo 2 με 39.000 χιλιόμετρα; Πού υπογράφω;

Ένα άριστο Renault 5 Turbo 2 του 1985 δημοπρατείται επί του παρόντος στο Bring a Trailer, με την τρέχουσα προσφορά να είναι στα 75.000 $ και να απομένουν 12 ώρες για να ολοκληρωθεί η δημοπρασία. Το μοντέλο εισήχθη από την Ελβετία στις ΗΠΑ το 2019 κι αγοράστηκε από τον πωλητή πέυσι. Είναι φινιρισμένο σε κόκκινο χρώμα με μπεζ εσωτερικό και τροφοδοτείται από έναν υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο 1.4 λίτρων που περίφημα τοποθετημένος στο κέντρο και κινεί τους πίσω τροχούς. Ήταν αποτέλεσμα των ρομαντικών εποχών, όπου τα αγωνιστικά έπρεπε να βασίζονται σε αντίστοιχη έκδοση παραγωγής, τα θρυλικά homologation specials.

Καθώς πρόκειται για πεντακάθαρο μοντέλο, με μόλις 39.000 χιλιόμετρα στο οδόμετρο, φανταζόμαστε ότι θα πουληθεί για κάποιο υπέρογκο ποσό. Σε παλιότερες δημοπρασίες, μοντέλα με μεγαλύτερο αριθμό χιλιομέτρων έχουν πουληθεί από 110.000 $ έως 160.000 $, επομένως περιμένουμε τουλάχιστον μία αντίστοιχη τιμή για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο.

Το R5 Turbo σχεδιάστηκε από τον Marc Deschamps και τον Marcello Gandini του οίκου Bertone, κάνοντας το ντεμπούτο του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου των Βρυξελλών το 1980 πριν από τη συμμετοχή του στο πρωτάθλημα rally FIA Group 4. Κατά τη διάρκεια της εξαετούς κυκλοφορίας του R5 Turbo, το Turbo 2 παρουσιάστηκε τα τελευταία χρόνια ως μια ελαφρώς πιο προσιτή επιλογή με αντίστοιχες επιδόσεις.  Αυτό το μοντέλο διαθέτει γραφικά Turbo 2 στις πόρτες, μπροστινούς και πίσω προβολείς ομίχλης, εισαγωγές αέρα στα πίσω φτερά. Ο πωλητής επιμελήθηκε τους προφυλακτήρες, αν και στο πίσω μέρος υπάρχουν κάποια σπασίματα και κάποια σημαδάκια από χαλικάκια.

Οι πανέμορφες κλασικές ζάντες αλουμινίου μοιάζουν να βγήκαν χτες από το εργοστάσιο, με τη διχρωμία να ξυπνά αναμνήσεις. Φορούν ελαστικά Michelin TRX και κρύβουν δισκόφρενα και στους τέσσερις τροχούς. Όταν ήταν καινούριος, ο κινητήρας απέδιδε 160 ίππους και 221 Nm ροπής  και μέσω ενός χειροκίνητου πέντε σχέσεων (όχι κι άσχημα για ένα όχημα της εποχής), χάριζαν σπιρτόζικες επιδόσεις: 200 χλμ/ώρα τελικής και 0-100 σε 6.9 δευτερόλεπτα.

Είναι ένα μικρό διαμάντι κι ελπίζουμε να καταλήξει σε κάποιον ενθουσιώδη συλλέκτη, που θα το απολαμβάνει 1-2 φορές τον μήνα σε εξαιρετικές περιστάσεις κι όχι σε κάποιον που θα το δει ως επένδυση και θα το αποθηκεύσει σε ένα ελεγχόμενο γκαράζ μέχρι να ανέβει κι άλλο η αξία του. Η Renault έχει προγραμματίσει τον ηλεκτρικό του διάδοχο και με την ονομασία Alpine A290_β, το πρωτότυπο που έχει διαρρεύσει είναι πανέμορφο και μάλιστα τολμάει κάτι που δεν έκανε ο πρόγονός του: να μεταφέρει τη θέση οδήγησης στο κέντρο και διαγώνια πίσω του να βρίσκονται οι δύο συνεπιβάτες. Διάταξη αντίστοιχη με της McLaren F1. Μένει να δούμε αν η Renault θα έχει τα κότσια να την περάσει στην έκδοση παραγωγής.

Περισσότερα Άρθρα