VW Golf G60 Limited: κομπρεσοράτο, τετρακίνητο, ένα από τα 71
Η ικανότητα του σύγχρονου Volkswagen Golf R να καλύπτει στροφοδιαδρομές σε κακές καιρικές συνθήκες με ταχύτητες σχεδόν supercar χωρίς να τραβάει την προσοχή έχει κερδίσει πολλούς θαυμαστές. Αυτός ο συνδυασμός διακριτικού στιλ, υψηλής πρόσφυσης, καταιγιστικών επιδόσεις και του σήματος «R» μπορεί να εντοπιστεί στο πρώτο Golf IV R32 των αρχών της δεκαετίας του 2000. Αλλά περισσότερο από μια δεκαετία πριν κυκλοφορήσει το R32, υπήρχε ένα άλλο εργοστασιακό Golf που σέρβιρε την ίδια συνταγή undercover εμφάνισης, υψηλής απόδοσης και τετρακίνητης πρόσφυσης. Είναι το Golf G60 Limited κι η VW Motorsport κατασκεύασε μόνο 71.
Πίσω στα τέλη της δεκαετίας του 1980, η γκάμα των γρήγορων Golf ξεκίνησε με το 8βάλβιδο GTI των 112 ίππων και στη συνέχεια ανέβηκε στο GTI 16v των 137 ίππων, το οποίο χρησιμοποιούσε τον ίδιο κινητήρα με τετραβάλβιδη κεφαλή. Η Volkswagen πρόσφερε επίσης μια κομπρεσοράτη έκδοση του 8βάλβιδου κινητήρα που απέδιδε 160 ίππους, ο οποίος τοποθετήθηκε στο coupe Corrado, το Golf G60 και το τετράγωνο Golf Rallye, το οποίο προσπάθησε (αλλά απέτυχε) να αντιμετωπίσει τη Lancia Delta Intregrale στο WRC.
Το τετραγωνισμένο Rallye σίγουρα έμοιαζε σαν το κορυφαίο Golf κι αν βλέπατε ένα παρκαρισμένο δίπλα στο G60 Limited που θυμίζει ένα ακόμα παλιό Golf, δε θα ρίχνατε δεύτερη ματιά στο G60. Μόνο όμως το G60 Limited απέκτησε τον ονειρεμένο συνδυασμό του διπλού εκκεντροφόρου του 16 βάλβιδου GTI με την απόκριση της ροπής από χαμηλά των κομπρεσοράτων 8βάλβιδων αυτοκινήτων, που αύξησε την ιπποδύναμη στους 210 ίππους, καθιστώντας το σχεδόν δύο φορές πιο ισχυρό από το πρώτο GTI.
Ο κινητήρας παρήγαγε επίσης 252 Nm ροπής, η οποία ήταν εντυπωσιακό νούμερο για την εποχή, έτσι σοφά η Volkswagen κατεύθυνε όλη αυτή τη δύναμη και στους τέσσερις τροχούς μέσω της μετάδοσης κίνησης του Golf Syncro για να βεβαιωθεί ότι δε θα χαθεί τίποτα από την απόδοση του G60 σε περιττό σπινάρισμα. Το εργοστάσιο ανέφερε επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε λίγο περισσότερο από 6″, γεγονός που το καθιστούσε φονέα γιγάντων εκείνη την εποχή.
Τα τέσσερα φωτιστικά σώματα του GTI έδωσαν τη θέση τους σε μια πιο απλή διάταξη με δύο προβολείς, ενώ τα κόκκινα αυτοκόλλητα αντικαταστάθηκαν από μπλε. Τα ελαφρώς πιο τονισμένα φτερά, οι ζάντες BBS RM 15 ιντσών και μερικά διακριτικά σήματα ήταν πολύ λίγα για να προειδοποιήσουν για το τι συνέβαινε κάτω από το καπό.
Αν και το Limited ήταν διαθέσιμο μόνο σε αριστεροτίμονο, μερικά βρήκαν το δρόμο τους για το Ηνωμένο Βασίλειο με τα χρόνια, συμπεριλαμβανομένου αυτού, το οποίο έφτασε το 2007 και τώρα είναι προς πώληση στο 4 Star Classics στην υψηλή τιμή των 79.995 £ (94.000 € ). Νούμερο 16 από 71, έχει διανύσει 67.680 μίλια (108.900 χλμ.) κι έχει φρέσκια βαφή και ανανεωμένες επενδύσεις στην καμπίνα, ώστε να φαίνεται καλύτερο από καινούριο. Έχει δεχτεί μια σειρά βελτιώσεων, όπως αναβαθμισμένο κομπρέσορα, εκκεντροφόρους της Shrick και διαφορετική εξάτμιση αλλά ενώ τέτοιες επεμβάσεις ενισχύουν την ιπποδύναμη, πλήττουν την αυθεντικότητα ενός τόσο συλλεκτικού μοντέλου. Θα πληρώνατε 100.000 € για το πιο επιθυμητό από όλα τα Mk2 Golf;