Το VW Golf GTI κι η Toyota GR86 κοντράρουν τους παππούδες τους

Τέσσερις δεκαετίες εξέλιξης σημαίνουν πολλά στην αυτοκινητοβιομηχανία. Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος για να απεικονιστεί αυτή η δήλωση από τη σύγκριση δύο σύγχρονων σπορ μοντέλων με τους προγόνους τους στο νέο βίντεο του Throttle House. Πόσο πιο γρήγορα είναι τα νεότερα μοντέλα σε σύγκριση με τους vintage παππούδες τους;

Αντιπροσωπεύοντας τη σύγχρονη κατηγορία σπορ αυτοκινήτων είναι το Toyota GR86 και το Volkswagen Golf GTI, αμφότερα μοντέλα του 2023. Είναι πολύ διαφορετικά μεταξύ τους, με το μοντέλο της Toyota να είναι δίπορτο coupe με ατμοσφαιρικό μοτέρ, ενώ το Golf είναι ένα πεντάθυρο hot hatch με υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο κινητήρα. Το τελευταίο είναι πιο ισχυρό με 245 ίππους έναντι 235 ίππων για το GR86. Είναι βαρύτερο ωστόσο με 1.421 κιλά κι αρχική τιμή 46.800 € στην πατρίδα μας, έναντι 1.285 κιλών και τιμή εκκίνησης 53.450 € για το ιαπωνικό μοντέλο.

Κατευθείαν από το πρώτο μισό της δεκαετίας του 1980 είναι το Toyota AE86, το οποίο είναι ένα ελαφρύ σπορ coupe που ζυγίζει κάτω από το τόνο. Για την ακρίβεια, η ζυγαριά σταματά στα 998 κιλά. Αγαπήθηκε όχι για τις επιδόσεις του στην ευθεία αλλά για τις ατελείωτες πλαγιολισθήσεις του, το διάσημο Hachiroku. Δυστυχώς, τα στοιχεία ισχύος δεν είναι διαθέσιμα για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, αν και το μοντέλο που εισήχθη στη Βόρεια Αμερική απέδιδε 114 ίππους, ελαφρώς λιγότερους από τα ιαπωνικών προδιαγραφών. Το Volkswagen Rabbit GTI πρώτης γενιάς – ο ξάδερφος του Golf GTI στη Βόρεια Αμερική τη δεκαετία του 1980 – έχει 90 ίππους και 142 Nm ροπής. Είναι επίσης το ελαφρύτερο από όλα τα μοντέλα της δοκιμής στα 862 κιλά. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Golf GTI πρώτης γενιάς ευρωπαϊκών προδιαγραφών απέδιδε 110 ίππους.

Λοιπόν, ποιο αυτοκίνητο είναι το πιο γρήγορο εδώ; Προφανώς, τα δύο σύγχρονα μοντέλα έχουν ένα τεράστιο πλεονέκτημα κι αυτό δεν είναι καθόλου περίεργο βλέποντας την ισχύ που αποδίδουν. Το GR86 κερδίζει οριακά το Golf GTI, αλλά η μάχη για την τρίτη θέση είναι στην πραγματικότητα πιο ενδιαφέρουσα. Χρειάστηκε ακόμη και το διαφορικό του AE86 να θυσιαστεί στον βωμό του dragster, αλλά η ομάδα του Throttle House είχε ένα αυτοκίνητο αντικατάστασης για να συνεχίσει την κόντρα.

Περισσότερα Άρθρα