Hyundai: το ηλεκτρικό Ioniq 5 N ντριφτάρει με το αγωνιστικό i20 N

Όλοι γνωρίζουμε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι υπεργρήγορα σε ευθεία γραμμή, αλλά η Hyundai είναι αποφασισμένη να μας πείσει ότι μπορούν να είναι εξίσου συναρπαστικά κι όταν στρίβουν. Για να το πετύχει αυτό, αποφάσισε να παρατάξει το νέο Ioniq 5 N ενάντια στο αγωνιστικό της αυτοκίνητο στο WRC. Το Ioniq 5 είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο από το τμήμα επιδόσεων N της Hyundai και το όπλο του WRC είναι το δίθυρο i20 N Rally 1. Το i20 δεν είναι ηλεκτρικό, αλλά με τη βοήθεια της υβριδικής τεχνολογίας, ο υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος των 1.6 λίτρων χρειάζεται λιγότερα από 4 δευτερόλεπτα από στάση ως τα 100 χλμ/ώρα.

Στη γωνία με το καμουφλάζ, το γρήγορο Ioniq 5 N κρατά τις κάρτες ισχύος κι επιδόσεων του κρυφές μέχρι την επίσημη παρουσίασή του τον Ιούλιο. Όμως γνωρίζουμε ότι θα έχει πολλά κοινά με το Kia EV6 GT, με το οποίο μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα E-GMP και το ίδιο σύστημα κίνησης. Το Kia αποδίδει 585 ίππους και 738 Nm ροπής και φτάνει τα 100 σε 3.5 δευτερόλεπτα, αλλά ο πρώην επικεφαλής της Hyundai N, Albert Biermann, είχε αφήσει να εννοηθεί ότι το Ioniq θα μπορούσε να έχει πάνω από 600 ίππους.

Εκτός από το πρώτο EV από την ομάδα N της Hyundai, είναι επίσης το πρώτο τετρακίνητο αυτοκίνητο παραγωγής N. H Hyundai επιμένει ότι δε θα είναι μόνο πολύ γρήγορο, αλλά διασκεδαστικό ακόμα και για τους λιγότερο έμπειρους οδηγούς. Αυτό το πετυχαίνει χάρη στο N Drift Optimizer που μεταβάλλει την κατανομή ροπής εμπρός και πίσω, ενώ επιδρά και στην απόκριση του συστήματος διεύθυνσης, τη σκληρότητα της ανάρτησης και το «μπλοκέ» στον πίσω άξονα. Το τελευταίο δεν είναι μόνο για επίδειξη σε άδειους χώρους στάθμευσης. Η Hyundai λέει ότι μπορεί να είναι πολύ χρήσιμο σε κακές συνθήκες όπως ο πάγος και το βαθύ χιόνι, κάτι που μας θυμίζει μια ιστορία που είχε πει παλιότερα ένας μηχανικός της Ferrari για το πώς το E-diff της ήταν εξαιρετικό στο να βγάζει πρωτότυπα από παγίδες με χαλίκια. Όταν οι δοκιμαστές το παράκαναν και βυθίζονταν στις παγίδες στην άκρη της πίστας, μπορούσαν απλώς να χρησιμοποιήσουν τον φορητό υπολογιστή για να κλειδώσουν 100% τον πίσω άξονα και το αυτοκίνητο απεγκλωβιζόταν πανεύκολα.

Ένα άλλο κομμάτι της τεχνολογίας που αναφέρει η Hyundai στο δεύτερο βίντεο είναι το N Torque Distribution. Αυτό το σύστημα είναι ρυθμισμένο ώστε να λειτουργεί διαφορετικά ανάλογα με το mode οδήγησης που έχει επιλεχθεί και λειτουργεί σε συνεργασία με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πίσω διαφορικό. Ανυπομονούμε να δοκιμάσουμε τις ικανότητες του Ioniq 5 N στην πλαγιολίσθηση στο ελληνικό -τυπικά γλιστερό- οδόστρωμα. Όσες εργατοώρες και να δαπανούν οι Κορεάτες στα παγωμένα τερέν του Βορρά, ο μεγάλος κριτής είναι οι πλατείες-σαπούνι κι οι καρτόπιστες. Αν το 5 Ν αριστεύσει εκεί, τότε όντως θα έχουμε ένα ηλεκτρικό που θα είναι πραγματικά διασκεδαστικό.

Περισσότερα Άρθρα