Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: ξεχάστε μερεμέτια και μικροεπισκευές
Σας αρέσει να σκαλίζετε και να μαστορεύετε το όχημά σας; Πραγματοποιείτε μόνοι σας κάποιες βασικές εργασίες συντήρησης; Μαζεύετε τα οχήματα της γειτονιάς, φίλων και συγγενών για να τους κάνετε σέρβις; Φαίνεται ότι τώρα θα χρειαστεί να αλλάξετε συνήθειες, γιατί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αφενός δεν έχουν τόση ανάγκη για μικροσκαλίσματα, αφετέρου τιμωρούν όποιον τα πλησιάζει με κακό σκοπό.
Ένα νέο άρθρο από το Autonews υπογραμμίζει τους πιθανούς κινδύνους από την εργασία σε ηλεκτρικό όχημα. Είναι ενδιαφέρον ότι εκτός από την ασφάλεια του τεχνικού που είναι πρωταρχικής σημασίας, μπορεί επίσης να προκληθεί σημαντική ζημιά στο όχημα εάν δεν ακολουθηθούν οι κατάλληλες διαδικασίες στη διαδικασία επισκευής. Για ένα πράγμα είμαστε σίγουρα: τα συνεργεία του μέλλοντος θα έχουν πολύ περισσότερο καουτσούκ σε σχέση με σήμερα.
Μια αντιπροσωπεία Hyundai στο Fort Lauderdale των ΗΠΑ είναι από τις λίγες που διαθέτουν πιστοποίηση V. Ο διευθυντής συνεργείου, Mark Perry, εξέθεσε μερικές από τις ανησυχίες λέγοντας: «Τα 240 volt μπορούν να μας σκοτώσουν. Πρέπει να φοράμε μεγάλα λαστιχένια γάντια, κράνος ασφαλείας με πλαστική προσωπίδα, ενώ όλα μας τα εργαλεία είναι μονωμένα.»
Σύμφωνα με την έκθεση, σχεδόν τα μισά αυτοκίνητα μέχρι το 2035 θα μπορούσαν να είναι ηλεκτροκίνητα, επομένως οι τεχνικοί θα πρέπει να εκπαιδευτούν για να χειρίζονται αυτά τα νέα οχήματα ή αλλιώς θα μείνουν πίσω από τις εξελίξεις. Στην πραγματικότητα, η Hyundai παίρνει τόσο σοβαρά την εκπαίδευση EV που έχει κάνει κάποιες τολμηρές δηλώσεις. Ένας εκπρόσωπος της κορεατικής μάρκας λέει ότι «κανείς δεν πρέπει να αγγίζει ένα EV εκτός εάν είναι πιστοποιημένος για την ασφάλεια των EV» και συνεχίζει λέγοντας ότι «δε θα πιστοποιήσει τους αντιπροσώπους να πουλήσουν ή να προσφέρουν υπηρεσίες εγγύησης σε EV εκτός εάν ολοκληρώσουν την εκπαίδευσή τους.»
Η οποία καλύπτει σημαντικούς παράγοντες όπως η εύρεση κι η αναγνώριση εξαρτημάτων υψηλής τάσης, οι διαδικασίες εκφόρτισης, ο προσδιορισμός τού εάν η μπαταρία ενός οχήματος έχει αποσυνδεθεί και πολλά ακόμα. Η Kia, η Ford κι άλλες μάρκες απαιτούν επίσης πιστοποίηση για να μπορέσει ένας αντιπρόσωπος να πουλήσει ή να επισκευάσει ένα μοντέλο EV.
Σίγουρα, καθώς η τεχνολογία γίνεται πιο mainstream και γνωστή, όσοι θέλουν να μαστορεύουν το αυτοκίνητό τους θα έχουν περισσότερες δυνατότητες να το κάνουν. Και βέβαια, η ανάρτηση και το σύστημα πέδησης θα επιδέχονται σκαλισμάτων όπως και στο παρελθόν. Ωστόσο, σε αντίθεση με τότε, θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα επιμελείς όσον αφορά τους πιθανούς κινδύνους για την ασφάλειά τους, επειδή το να αγγίξουν το λάθος πράγμα τη λάθος στιγμή μπορεί να αποδειχθεί απειλητικό για τη ζωή τους.