Ηλεκτρικό Audi Q4 ταξιδεύει από τη Θεσσαλονικη στο Monte Carlo
Επιστρέψαμε από οκταήμερο roadtrip στην Ευρώπη. Ξεκινήσαμε από Θεσσαλονικη με το Q4 40 etron και φτάσαμε έως και San Tropez. Ενδιάμεσες διανυκτερεύσεις σε Ζάγκρεμπ, Piacenza, παραμονή τρεις ημέρες στο Monte Carlo κι επιστροφή με διανυκτερεύσεις σε Βενετία και Βελιγράδι. Διασχίσαμε Σκόπια, Σερβία, Κροατία, Σλοβενία, Ιταλία, Γαλλία και Μονακό.
Το ταξίδι ήταν πέρα για πέρα άνετο και πραγματικά ένιωσα τόσο διαφορετικά στην πολιτισμένη Ευρώπη. Διαβάζω δικαιολογημένα παράπονα από φίλους της σελίδας για διάφορες περιοχές της Ελλαδίτσας μας και πραγματικά στενοχωριέμαι που είμαστε ακόμα τόσο πίσω σε υποδομές. Ταχυφορτιστες σε όλο το οδικό δίκτυο της πολιτισμένης Ευρώπης, ακόμα και στη Σερβία όπου το δίκτυο στα βενζινάδικα OMV με την εταιρία charge&go είναι ευρύ και με φορτιστές από πραγματικά 120 kW και πάνω. Κι οι Σκοπιανοί ετοιμάζουν δίκτυο στα βενζινάδικα makpetrol, σε ορισμένα από τα οποια έχουν δωρεάν DC φόρτιση (Γευγελή-Κουμάνοβο).
Με το που μπαίνεις δε στην Κροατία, αισθάνεσαι ότι μπαίνεις στον πραγματικό πολιτισμό. ΙΟΝΙΤΥ 350άρηδες παντού, ευκολία μέσω της Audi charging RFID κάρτας με ένα απλό πέρασμα χωρίς χρήση εφαρμογών και χρέωση DC με μόνο 0.35 €/kWh. Η ίδια ευκολία και σε Σλοβενία. Για Ιταλία και Γαλλία αυτονόητο.
Τα διαλείμματα μας ήταν ανα 3-3.5 ώρες σχεδόν αναγκαστικά, όπως θα έπρεπε για ασφαλή οδήγηση και ξεκούραση ανά 350-400 χιλιόμετρα. Ταχύτητες πάντα στα όρια (110-130) γιατί ειδικά οι Βαλκάνιοι δεν αστειεύονται, με τα ραντάρ να είναι αρκετά. Διάρκεια διαλειμμάτων 25-30 λεπτά, όσα ίσα για μια τουαλέτα, έναν καφέ κι ένα ξεμούδιασμα. Κατανάλωση με γεμάτο αμάξι και κλιματισμό στο φουλ γύρω στις 18 kWh/100. Οι αποστάσεις όχι συνεχόμενες γι’αυτό κι έσπασε το ταξίδι με τις διανυκτερεύσεις ανά 500-600 χιλιόμετρα, με εξαίρεση την πρώτη στάση (Ζάγκρεμπ) που ήταν 1.000 χιλιόμετρα.
Διανύσαμε 4.300 χιλιόμετρα και το συνολικό κόστος φορτισεων ήταν: 202.42 € (+ 11.400 Σερβικά δηνάρια = 97.28€) για τρεις φορτίσεις, εδώ τα «αδέρφια» μας οι Σέρβοι χρέωναν με το λεπτό και όχι με την kWh. Άρα σύνολο 300 €.
Στα ξενοδοχεία είχαμε δωρεάν φορτίσεις εκτός από την Ιταλία (ούνα φάτσα ούνα ράτσα, στα πλαρκινγκ τους έχουν βάλει εταιρίες φόρτισης με υπέρογκες χρεώσεις, AC με 0.79€/kWh και starting fee 0.40€, απλά τραγικό). Με βάση το Monte Carlo πήγαμε σε όλη την Κυανή Ακτή: Νίκαια, Κάννες, San Tropez, ενώ διανύσαμε και τον απλό παραλιακό δρόμο με υπέροχα τοπία και φυσική ομορφιά.
Η οικογένεια το διασκέδασε πάρα πολύ, ήταν οι καλύτερες διακοπές μας ως τώρα και σίγουρα θα το επαναλάβουμε με το ηλεκτρικό αμάξι (μακάρι να είχαμε περισσότερο χρόνο διακοπών). 11 μηνών ήδη το αμάξι , γράφει 40.500 χιλιόμετρα χωρίς κανένα απολύτως σέρβις (το πρώτο είναι προγραμματισμένο στα δύο χρόνια, ασχέτως διανυθέντων χιλιομέτρων).