Ηλεκτρικό Citroen ë-C3: έρχεται το φθινόπωρο κάτω από 25.000 €

Ο φόβος τα τελευταία χρόνια είναι ότι οι ευρωπαϊκοί κατασκευαστές αυτοκινήτων θα επικεντρωθούν στην κατασκευή ακριβών ηλεκτρικών οχημάτων κι οι Κινέζοι θα κατακτήσουν την αγορά των προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων. Στη συνέχεια να μετακινηθούν σε πιο ακριβούς κλάδους με τα ταμεία γεμάτα και θα κυριαρχήσουν στην αγορά. Ο ίδιος ο mr-Stellantis, o Carlos Tavares, έχει μοιραστεί πολλές φορές μαζί μας τις ανησυχίες του.

Οι Κινέζοι ΙΧ ψωνίζουν πλέον κινέζικες αντί για τις δυτικές μάρκες

Η Citroën έχει ξεκινήσει την αντεπίθεσή της και θα την παρουσιάσει επίσημα τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους. Πρόκειται για το επερχόμενο ë-C3, ένα ολοκαίνουριο, προσιτό και ευρωπαϊκής κατασκευής EV που έρχεται να ενισχύσει μια πενιχρή γκάμα μικρών ευρωπαϊκών ηλεκτρικών οχημάτων, όπως το Renault Zoe και το Dacia Spring. Αναμένεται να κοστίζει «κάτω από 25.000 ευρώ» στη Γαλλία. Η γκάμα θα περιλαμβάνει και θερμικά μοντέλα, αλλά το ηλεκτρικό θα είναι η κορωνίδα της σειράς. Μέχρι τώρα, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές είχαν επικεντρωθεί σε EV υψηλής αξίας, ενώ οι Κινέζοι κατασκευαστές σημειώνουν ταχεία πρόοδο με τα χαμηλότερου κόστους EV που στην ουσία χρειάζεται η αγορά κι ο πλανήτης.

Το νέο C3 θα έχει πανομοιότυπες διαστάσεις με το τρέχον C3, αλλά θα βασίζεται σε αμιγώς ηλεκτρική πλατφόρμα, αναφέρει δημοσίευμα του Autocar. Αξίζει να αναφέρουμε ότι ηλεκτρικό C3 κυκλοφορεί ήδη στην Ινδία και στη Νότια Αμερική. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά δίνονται με φειδωλό τρόπο και το μόνο που γνωρίζουμε προς το παρόν είναι ότι θα έχει μήκος περίπου τέσσερα μέτρα, άνετους χώρους και θα προσφέρει αυτονομία άνω των 300 χιλιομέτρων.

Το C3 είναι πολύ σημαντικό μοντέλο για τη Citroën. Οι πωλήσεις του έχουν ξεπεράσει τα 5.5 εκατομμύρια από τότε που εμφανίστηκε για πρώτη φορά. Ο πρόσφατα αφίχθης Διευθύνων Σύμβουλος της Citroën,  Thierry Koskas, ο οποίος είναι επίσης υπεύθυνος πωλήσεων κι αγοράς ολόκληρου του ομίλου Stellantis, στοχεύει σε ένα εκατομμύριο πωλήσεις ετησίως έως το 2025, σε σύγκριση με τον συνολικό όγκο των 680.000 μονάδων πέρσι. Ο Koskas, πρώην στέλεχος της Renault με εξαιρετικό βιογραφικό, θέλει να αυξήσει το σημερινό μερίδιο 4.0% της Citroën επί των 14 εκατομμυρίων πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ευρώπη στο 5.0% – ήτοι 140.000 αυτοκίνητα επιπλέον. Αντίστοιχες αυξήσεις αναμένονται παγκοσμίως.

Το νέο C3 θα συνεισφέρει στην εκτόξευση των πωλήσεων και θα προσφέρεται σε μια γκάμα τριών επιλογών, καθεμία από τις οποίες θα προσφέρεται με έως πέντε επίπεδα εξοπλισμού. Ο Koskas πιστεύει ότι αυτή η απλότητα θα βοηθήσει στον εξορθολογισμό και τον περιορισμού του κόστους στο σύστημα παραγωγής στο εργοστάσιο της Citroën στη Σλοβακία.

Περισσότερα Άρθρα