Ηλεκτρικό διένυσε 660 χλμ. ταξιδεύοντας με 120 χωρίς φόρτιση!
Ίσως περισσότερο από κάθε άλλη μέτρηση, η αυτονομία είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας απόδοσης σε ένα ηλεκτρικό όχημα. Γι’ αυτό το αμερικάνικο Car and Driver δοκιμάζει τα EV μοντέλα ταξιδεύοντας με 75 μίλια/ώρα (120 χλμ./ώρα) στον αυτοκινητόδρομο. Πρόσφατα προέκυψε ένας νέος πρωταθλητής μεγάλων αποστάσεων: το Lucid Air Grand Touring, το οποίο κατάφερε να διανύσει 660 χιλιόμετρα με μία φόρτιση!
Το Lucid εκθρόνισε το Tesla Model S Long Range Plus (έκδοση που δεν πωλείται πλέον), το οποίο είχε επίδοση 516 χιλιόμετρα κι έγινε το πρώτο EV που ξεπέρασε τα 600 χιλιόμετρα στις δοκιμές του περιοδικού. Στην έκδοση Grand Touring, με τους στάνταρ τροχούς 19 ιντσών κι ελαστικά Pirelli που έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα την υψηλή χιλιομετρική απόδοση, η αυτονομία είναι μεγαλύτερη σε σχέση με τις εκδόσεις που φορούν τους μεγαλύτερους τροχούς των 21 ιντσών και πιο σπορ ελαστικά. Βέβαια, αντί για μπαταρία 112 kWh στο μοντέλο Grand Touring, άλλες εκδόσεις έχουν ακόμα και 118 kWh, οπότε μόνο μία ακριβής δοκιμή θα μπορέσει να αναδείξει ποια είναι πράγματι η πιο ταξιδιάρικη έκδοση στην γκάμα της Lucid. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι υπάρχει εκεί έξω ένα ηλεκτρικό μοντέλο που μπορεί να διανύσει την απόσταση Αθήνα-Καβάλα και να περισσέψουν και κάμποσα χιλιόμετρα ακόμα, χωρίς ενδιάμεση φόρτιση και χωρίς εκπτώσεις στην ταχύτητα ταξιδίου.
Οι δοκιμές αυτονομίας του αμερικάνικου περιοδικού προσεγγίζουν εξαιρετικά την πραγματικότητα, αφού περιλαμβάνουν κίνηση σε αυτοκινητόδρομο με ρεαλιστική ταχύτητα κι όχι σε εξεζητημένες ιδανικές συνθήκες αντίστοιχες εργαστηρίου ή με ταχύτητες ΚΤΕΛ. Κι επειδή θαύματα δε γίνονται στα ηλεκτρικά, η εξαιρετική επίδοση του Air οφείλεται σε δύο παράγοντες: αφενός στην τεράστια μπαταρία των 112 kWh, μεγαλύτερη από αυτή όλων των μοντέλων της Tesla. Αφετέρου, στην πολύ μελετημένη αεροδυναμική, που βοηθά στην ελαχιστοποίηση της ποσότητας ενέργειας που απαιτείται. Σε σύγκριση με το Tesla Model S, το Air απαιτεί 12 έως 25% λιγότερη ισχύ για να διατηρήσει την ταχύτητά του στον αυτοκινητόδρομο.