Κινέζικο ηλεκτρικό: 1.000 χλμ. αυτονομίας, αλλάζει μπαταρία σε λίγα λεπτά

Αν δεν έχετε ακούσει τη Nio, να είστε σίγουροι ότι θα μας απασχολήσει πολύ έντονα στο μέλλον. Ιδρύθηκε το 2014 και πλέον αξίζει 44.8 δις δολάρια, παρ’ ότι το 2020 πούλησε μόλις 43.000 οχήματα. Από όλα τα μοντέλα της, το ΕΤ5 έχει τις πιο εντυπωσιακές προδιαγραφές: η αυτονομία του φτάνει τα 1.000 χιλιόμετρα, ενώ μπορεί να αλλάξει μπαταρία σε ειδικό σταθμό, σε χρόνο παραπλήσιο με το φουλάρισμα ενός θερμικού μοντέλου. Το κινέζικο μοντέλο προσφέρεται με τρεις μπαταρίες, 75 kWh (αυτονομία 550 χλμ), 100 kWh (700 χλμ) και 150 kWh (1.000 χλμ!). Για να έχετε ένα μέτρο σύγκρισης, η κορυφαία έκδοση του Tesla Model S αρκείται στις 100 kWh, ενώ η εντυπωσιακή Porsche Taycan Turbo S στις 93.4kWh. Μόνο η Mercedes EQS 450+ πλησιάζει στις 120 kWh.

To ET5 χρησιμοποιεί δύο ηλεκτροκινητήρες κι είναι τετρακίνητο. Με 480 ίππους και 700 Nm ροπής, επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ. σε 4.2″. Πιο εντυπωσιακή όμως είναι η ανταλλαγή μπαταριών, η οποία μπορεί να πραγματοποιηθεί ταχύτατα στους 700 ειδικούς σταθμούς που έχει εγκαταστήσει η Nio στην Κίνα. Το περασμένο φθινόπωρο αφίχθη στη Νορβηγία (λογικό με το ποσοστό των ηλεκτρικών να αγγίζει το 85% των πωλήσεων) και μέσα στο 2022, αναμένεται σε άλλες πέντε ευρωπαϊκές χώρες. Οπότε είναι θέμα χρόνου να δούμε σταθμούς αλλαγής μπαταριών και στην ευρωπαϊκή ήπειρο.

 

Περισσότερα Άρθρα