Καταιγισμός φορτιστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλη τη χώρα

Καταιγιστικές είναι οι εξελίξεις στις υποδομές της ηλεκτροκίνησης στην πατρίδα μας. Τη στιγμή που πολλοί συμπολίτες μας είναι σκεπτικοί σχετικά με τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και προβάλλουν τη διαδικασία της φόρτισης ως τη μεγαλύτερη αιτία σκεπτικισμού, οι φορτιστές ξεφυτρώνουν παντού. Άλλοτε σε λάθος σημεία, όπως έχουμε επισημάνει εις διπλούν, κι άλλοτε με καίριες επεμβάσεις που κάνουν τη διαφορά.

Κι ενώ φορτιστές τοποθετούνται σε πολλά σημεία, τρία είναι αυτά που ξεχωρίζουν τον τελευταίο μήνα του χρόνου. Καταρχάς, το μεγάλο νέο είναι οι δύο 300άρηδες ταχυφορτιστές της ΔΕΗ, μια πρωτιά για τη χώρα. Φορτίζοντας ένα Kia EV6, το 4-80% χρειάστηκε μόλις 20 λεπτά, με 186 kW μέση ισχύ για όλη τη διάρκεια της φόρτισης. Για να έχετε ένα μέτρο σύγκρισης, το ίδιο ποσοστό ενέργειας (62 kW) θα ήθελε σχεδόν μία ώρα και 10 λεπτά σε 50άρη ταχυφορτιστή, όπως αυτοί που αφθονούν πλέον στους αυτοκινητόδρομους. Ας ελπίσουμε να αναβαθμιστούν το ταχύτερο, άλλωστε έχει ήδη γίνει 180άρης ο ταχυφορτιστής στην Αταλάντη, ενώ 180άρη θα συναντήσετε και στη Λαμία, αλλά και στην Καρδίτσα.

O ένας 300άρης ταχυφορτιστής λειτουργεί στο εμπορικό πάρκο TOP PARKS στην Πειραιώς κι ο άλλος στον Σκλαβενίτη στο Ρίο, ελάχιστα πριν την Πάτρα και πρόκειται για κομβικό σημείο για όλη τη Δυτική Ελλάδα, αφού εξυπηρετεί τους μεταβαίνοντες προς Ιωάννινα, Πύργο κι αντίστοιχα προς Αθήνα στο κατέβασμα.

Χαράς ευαγγέλια λοιπόν για τους ηλεκτρικούς, εκτός βέβαιααπό τους κατόχους Tesla που μπορούν να φορτίζουν στον Ψαθόπυργο. Απολαμβάνουν δωρεάν χρήση του δικτύου της αμερικάνικης εταιρίας, που περιλαμβάνει έξι 150άρηδες ταχυφορτιστές στο Μαρούσι, αλλά και τέσσερις 250άρηδες (άρα οκτώ συνολικά) ανά ρεύμα κυκλοφορίας σε Αταλάντη και τον προαναφερθέντα Ψαθόπυργο, ενώ ετοιμάζεται η ενεργοποίηση οκτώ επιπλέον ταχυφορτιστών στο εμπορικό κέντρο Fashion City Outlet στη Λάρισα. Σε αντίθεση με τις προηγούμενες τοποθεσίες supercharging, εδώ δεν έγινε ένα μεγάλο έργο ακριβώς πάνω στον αυτοκινητόδρομο, αλλά επιλέχθηκε ένα εμπορικό κέντρο που απέχει 5 χιλιόμετρα από την Εθνική Οδό. Το σκεπτικό ήταν ότι καλύτερα να υπάρχει μια μικρή χρονική επιβάρυνση, αλλά να προσφέρονται περισσότερες ευκαιρίες διασκέδασης και φαγητού κατά τη διάρκεια της φόρτισης. Αν και με τους 250άρηδες ταχυφορτιστές, η χρονική επιβάρυνση είναι ελάχιστη.

Την ίδια στιγμή, τα καταστήματα The Mart προχωρούν σε μεγάλη επένδυση, τοποθετώντας 11 διπλούς AC φορτιστές στο υποκατάστημά τους στον Άγιο Ιωάννη Ρέντη και στο αντίστοιχο στην Πυλαία της Θεσσαλονίκης. Με 22 θέσεις φόρτισης ανά κατάστημα, κάποιος που ψωνίζει και χάνει κάμποση ώρα στη διαδικασία, μπορεί να εκμεταλλεύεται αυτό τον χρόνο για να φορτίσει το αυτοκίνητό του. Καθώς τα περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα της αγοράς φορτίζουν με 11 kW σε εναλλασσόμενο ρεύμα, αυτό σημαίνει ότι αν οι κάτοχοι χρειάζονται μία ώρα για τα ψώνια τους, τότε φορτίζουν 70-80 χιλιόμετρα αυτονομίας σ’ έναν νεκρό κατά τα άλλα χρόνο.

Στα υπόλοιπα νέα του μήνα, να επαινέσουμε την τοποθέτηση δύο 22άρηδων AC φορτιστών στον Δήμο Καλαβρύτων, ενώ τρεις ακόμα φορτιστές αναμένονται στις γύρω περιοχές της Κλειτορίας, της Δάφνης και των Τριποτάμων. Αξίζει να σημειωθεί ότι η φόρτιση παρέχεται προς ώρας δωρεάν. Για να φτάσετε όμως στα Καλάβρυτα, τα χέρια θα σας λύσουν οι 120άρηδες ταχυφορτιστές που τοποθετήθηκαν στα ΣΕΑ Βέλου σε αμφότερα τα ρεύματα κυκλοφορίας, διευκολύνοντας πολύ τη μετάβαση σε οχήματα με μικρή μπαταρία κι εμβέλεια.

Περισσότερα Άρθρα