Kia Niro EV Titanium 2023: 7000+χιλιόμετρα

Έχω το αυτοκίνητο περίπου τρεις μήνες, το απέκτησα μετά απο σπόνδα και τις ακυρώσεις που έγιναν με τα Kona Electric. Ένα έχω να πω: η ελευθερίας της κίνησης που δίνει είναι πραγματικά απίστευτη! Δεν θέλω μεγάλο κείμενο, έτσι κι αλλιώς υπάρχουν πολλές παρόμοιες εμπειρίες σαν την δική μου και δε θέλω να γράψω σεντόνι. Θα ρίξω mini-σέντονο!
Αρχικά, δεν έχω ξανακάτσει τόσες ώρες στο τιμόνι μέσα σε τόσο λίγο χρόνο. Η θέση του οδηγού για δύο μήνες ήταν λίγο το σπίτι μου. Πήγα σε διάφορα μέρη της Θεσσαλονίκης, επισκέφθηκα την Δράμα, το ανέβασα με χιόνια πάνω στο Φαλακρό (φυσικά έκανα και σκι!), πήγα Κατερίνη, Λάρισα, Βόλο, Λαμία και τριγύρισα τις περιοχές. Κόλλησα και στην παραλία… Κάλεσα και την οδική βοήθεια να έρθει να με πάρει (κυριολεκτικά ένα μέτρο πριν πατήσω άσφαλτο!). Με σταμάτησε αστυνομία για έλεγχο… μου λέει κι ο αστυνομικός οτι δεν αναγνώριζε το αμάξι / δεν είχε ξαναδεί κάτι τέτοιο να κυκλοφορεί. Με λίγα λόγια… το χάρηκα. Σίγουρα θα ελαττώσω λίγο τους ρυθμούς αλλά ένα είναι σίγουρο: όπου θέλω να πάω, είναι πλέον εύκολο. Το αμάξι μού έδωσε επίσης την ευκαιρία να γνωρίσω και μερικούς φίλους της ηλεκτροκίνησης απο κοντά (ακόμη και τυχαία σε φορτιστές), να μιλήσω με ενδιαφερόμενους που δεν είχαν ακόμη την ευκαιρία και να μεταφέρω τη χαρά αυτή και σε άτομα που περίμεναν το αμάξι τους.  Ο φόβος με την μπαταρία δεν υπήρξε ποτέ πραγματικά, βέβαια είμαι και συντηρητικός. Ακόμη και στα ταξίδια, πάντα τα καταφέρνω να φτάνω στον τελικό προορισμό με πάνω απο 15-20%.
Αθροιστικά και στο περίπου έχω δώσει 300 € σε καύσιμα. Έχω φορτίσει περίπου ~600kw στο σπίτι και τα υπόλοιπα έξω σε διάφορους φορτιστές, αλλά συνήθως ΔΕΗ Blue, Blink, ElpeFuture, κάποιους επί πληρωμή κι όποτε βολεύει και τυγχαίνει δωρεάν. Αν υπάρχει ενδιαφέρον για το ακριβές κόστος και breakdown, θα μπορούσα να κάτσω μία μέρα να τα βάλω κάτω και να τα αναλύσω πλήρως. Σε σχέση με το παλιό που οδηγούσα, έχω ήδη κάνει ~1500 € απόσβεση…
Μέση κατανάλωση έχω περίπου 17kw/100 χλμ, που μου φάνηκε μεν τσιμπημένη, από την άλλη απίστευτα λογική δεδομένου οτι έχω χειμερινά λάστιχα, συχνάζω στην Εθνική…, κι επίσης ήταν κι ο καιρός όπως ήταν… Τα χειμερινά λάστιχα είχαν κάποια μείωση στην απόδοση του αυτοκινήτου, αλλά όχι απίστευτη από μόνα τους… Όταν πλάκωσε όμως απότομα κι ο χειμώνας, τελικά εκεί φάνηκε η “μεγάλη” διαφορά στην κατανάλωση, όπου είχα μία αύξηση περίπου 2-2.5 kw/100. Όταν παρέλαβα το αμάξι τον Δεκέμβρη, με τα θερινά λάστιχα και τον καιρό που ήταν καλοκαίρι πρακτικά, οι καταναλώσεις ήταν άλλη κλίμακα τελείως. 10-11 kw/100 στην πόλη και περίπου 16 kw/100 στην Εθνική. Ταχύτητες είμαι αρκετά συντηρητικός, ακολουθώντας τις πινακίδες και στην εθνική 100-120 (ανάλογα το ταξίδι που πρέπει να κάνω). Προφανώς παίζουν πολλές μεταβλητές εδώ, αλλά σε γενικές γραμμές, και πάλι ένιωθα οικονομικότατος.
Και θα εστιάσω τέλος στα ξεχωριστά περί του αυτοκινήτου, σκέψεις και δυσκολίες που είχα. Ίσως βοηθήσουν κάποιον:
– Παρέλαβα το αμάξι κι από την αρχή πρόσεξα πως ήταν “αραχνιασμένο”, λόγω πλυσίματος από την αντιπροσωπία Βελμάρ Θεσσαλονίκης. Δεδομένου ότι δεν είχα όμως και πολλές επιλογές εκείνο το διάστημα, απλά έκανα τα στραβά μάτια και το παρέλαβα. Σκεφτείτε ότι έφαγα ακύρωση από το ένα αμάξι που περίμενα τόσους μήνες, βρήκα άλλο ετοιμοπαράδοτο και το άρπαξα. Επειδή είναι και μαύρο, το χρώμα στο αμάξι φαίνεται αρκετά. Αν περιμένετε αμάξι, καλό θα ήταν να ζητήσετε να σας το δώσουν “μαμά”, χωρίς να βγάλουν κανένα πλαστικό και φροντίστε το όπως επιθυμείτε (αφήστε το έτσι, βάλτε κεραμικό ή PPF) και με όποιον αγαπάτε. Είναι κρίμα σε νέο αμάξι να χρειάζεται να γίνει περαιτέρω γυάλισμα ή διόρθωση χρώματος.
Έχω θέμα με τα πίσω φανάρια. Μετά το πλύσιμο, πιάνει υγρασία η κόλλα γύρω από τα φανάρια. Μία φορά, μου είχε φανεί μάλιστα λες κι εισέβαλε στο εσωτερικό του φαναριού, αλλά δυστυχώς δεν το φωτογράφησα εκείνη την στιγμή. Θα κάνω παραπάνω έλεγχο στο επόμενο πλύσιμο.
– Θεματάκι software στο αμάξι.. “Zombie mode” με το remote κλιματισμό. Άμα το βάλω να ξεκινήσει ο κλιματισμός απομακρυσμένα, 1/3 φορές μπορεί να κλειδώσει το “start” του αυτοκινήτου και να μη μου επιτρέπει να το βάλω μπρος. Η λύση; Κλείνεις το αμάξι, κλειδώνεις, φεύγεις μακρυά απο την εμβέλεια του κλειδιού για πέντε λεπτά και γυρνάς σε λειτουργικό αμάξι. Φαντάζομαι με κάποιο software update θα φτιαχτεί. Είμαι ήδη μία version πίσω, άρα μπορεί να έχει φτιαχτεί και να μην το ξέρω. Θα το κάνω μέσα στην εβδομάδα.
– Όσοι έχουν piano black, μία αλοιφή κεραμικού όσο είναι νέο δεν κάνει κακό. Πιστέψτε με: βρωμίζει γρήγορα, χαράζεται εύκολα.
– Η αλήθεια είναι πως φοβάμαι αν γίνει κάποιο ατύχημα, κι ας έχω μικτή, γιατί τα ανταλλακτικά βλέπω από άλλους οτι παίρνουν καιρό να έρθουν.
– Σε αντίθεση με τα 1.200+ Tesla που ταξινομήθηκαν συνολικά στην Ελλάδα, νομίζω λιγότερα 25 Kia Niro EV έχουν ταξινομηθεί. Λίγο κι αυτό με φοβίζει απο την άποψη των “refurbished” ανταλλακτικών μελλοντικά και γενικά. Χτύπα ξύλο βέβαια για τα άλλα 24 Niro, παιδιά μην πάθει κανείς μας τίποτα!
– Και σαν unique θέμα και μόνο για μένα: για κάποιον λόγο, δεν μπορώ να χρησιμοποιήσω την εφαρμογή Incharge. Δυστυχώς σε μερικές επικοινωνίες που έκανα με την εταιρία δεν μπορέσαμε να βγάλουμε άκρη, αλλά επειδή υπάρχουν ήδη άλλες τόσες εναλλακτικές, δε με πολυ καίει αυτή την στιγμή.
(Αν θέλετε κι εσείς να παρουσιάσετε το καμάρι σας, στείλτε μας στην παρακάτω διεύθυνση: dimitrios.sampaziotis@cartalk.gr)
Περισσότερα Άρθρα