Kia Sportage 1.6 180 hp 7 dct

Αναγνώστης μάς μεταφέρει τις εκτιμήσεις του από το ιαπωνικό μοντέλο:

25η Μαρτίου με αλλαγή του καιρού και σκέφτηκα να νοικιάσω κάτι για την κλασική βόλτα Τρίπολη- Καλαμάτα και πέριξ, που κάνω 5-6 φορές το χρόνο. Ξεκίνησα για κατηγορία supermini ψάχνοντας Clio, Polo κλπ αλλά με 10 € διαφορά την ημέρα, προέκυψε ολοκαίνουριο (1.400 χλμ.) Kia Sportage 1.6 180 hp 7 dct (αυτόματο).

Πρώτη αίσθηση: βουνό. Τεράστιο σε διαστάσεις για την εμπειρία μου, η αλήθεια είναι ότι φοβήθηκα λίγο τον όγκο του. Όταν το επέστρεψα το είχα συνηθίσει αλλά σε συνθήκες καθημερινής κίνησης δεν είναι ό,τι καλύτερο.

Επιβλητικό σε εμφάνιση, τραβάει τα βλέμματα και για τα δικά μου γούστα, έως και όμορφο. Βρήκα εύκολα θέση οδήγησης, χώροι άπλετοι για όλους, τεράστιο πορτ-μπαγκάζ. Ορατότητα καλή και αίσθηση ότι μπήκες σε κάτι συμπαγές και καλοφτιαγμένο.

Πριν φύγω έκανα μια βόλτα στα σαμαράκια της γειτονιάς. Ό,τι καλύτερο από αναρτήσεις έχω οδηγήσει. Σίγουρα είναι μία δύο κατηγορίες επάνω αλλά περνούσα τα πάντα αρχοντικά αλλά και άνετα χωρίς το αυτοκίνητο να πλέει. Την ίδια αίσθηση είχα και όταν περνούσα από φρεάτια ή γραμμές τρένου (στο ταξίδι), δηλαδή ήταν σφιχτό τόσο όσο.

Στη διαδρομή τώρα, με ικανοποίησε απόλυτα. Δύναμη ατελείωτη. Όποτε ήθελα να προσπεράσω, μάζευα χιλιόμετρα χωρίς να το καταλάβω. Στο βαθύ πάτημα του γκαζιού υπήρχε υστέρηση ενός δευτερολέπτου αλλά, παρά το βάρος, ερχόταν “απογείωση”. Σταθερότητα παντού. Ενώ ξεκίνησα χαλαρά, όλο το ταξίδι μετά την Ελευσίνα, το έκανα με 140-170. Φήμες λένε ότι 200ρίζει άνετα.

Ηχομόνωση πολύ καλή. Η χροιά του κινητήρα δεν ακούγεται ωραία αλλά σε νόμιμες ταχύτητες δεν ακούς σχεδόν τίποτα, εκτός από τον θόρυβο των ελαστικών όταν περνάς από τραχιά άσφαλτο. Στα 130 χλμ δούλευε περίπου στις 2.300 στροφές.

Συστήματα ασφαλείας τα γνωστά, χωρίς να είναι η φουλ εξοπλισμένη έκδοση. Πολύ συχνά δούλευε η ειδοποίηση των διαγραμμίσεων ενώ και στην κίνηση της πόλης όταν ξεκινούσε ο μπροστινός κι εγώ αργούσα λίγο, ερχόταν ειδοποίηση ¨άντε ξεκίνα”.

Τα φώτα στην Εθνική μια χαρά, όμως σε στενό επαρχιακό δρόμο το βράδυ, θα ήθελα παραπάνω ευρύτητα για τα πλαινά όρια του δρόμου. Το αυτόματο κιβώτιο είχε και χειροκίνητη λειτουργία. Τη δοκίμασα λίγο αλλά με μπέρδευε. Μάλλον θέλει περισσότερη εξοικείωση.

Κατανάλωση τώρα. Όταν οδηγούσα σχετικά χαλαρά, η οθόνη έδειχνε 6,5 με 7 λίτρα τα 100 χλμ. Όταν εθίστηκα στο γκάζι έδειχνε 8.5 με 9.
Η πραγματική μέση κατανάλωση μετρημένη από γέμισμα σε γέμισμα ήταν 8. Πιστεύω πολύ καλά για την οδήγηση που έκανα όπως και είναι πολύ ρεαλιστικό νούμερο το 7 χωρίς ακρότητες.

Κάμερα οπισθοπορείας με δυναμικές γραμμές αλλά χωρίς αισθητήρες παρκαρίσματος, κάτι απαραίτητο για το μέγεθος του οχήματος. Τιμόνι χωρίς κοφτερή αίσθηση. Κάπως καλύτερα στο sport mode. Εκεί άλλαζε κι η αίσθηση στο γκάζι.

Θα το πρότεινα ανεπιφύλακτα για οικογενειακές εκδρομές, ίσως σε μια καλύτερη εξοπλιστικά έκδοση. Χωράει τα πάντα και σε πάει ατσαλάκωτο.

(Αν θέλετε κι εσείς να παρουσιάσετε το καμάρι σας, στείλτε μας στην παρακάτω διεύθυνση: dimitrios.sampaziotis@cartalk.gr)

Περισσότερα Άρθρα