Κινέζικη απόβαση: κινέζικο πρώτο στις EV πωλήσεις στη Σουηδία
Τα πολυαναμενόμενα κινέζικα ηλεκτρικά καταφτάνουν στη Γηραιά Ήπειρο. Άλλοι τα περιμένουν πώς και πώς, ελπίζοντας να αποκτήσουν επιτέλους ένα καινούριο ηλεκτρικό όχημα σε χρήματα που μπορούν να διαθέσουν. Άλλοι, όπως ο Mr. Stellantis, Carlos Tavares, τρέμουν στον αντίκτυπο που θα έχουν στις εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Και να που φτάσαμε στο σημείο όπου ένα κινέζικο μοντέλο βρίσκεται στην πρώτη θέση των πωλήσεων. Με 721 ταξινομήσεις, το BYD Atto 3 ήταν το πιο καλοπουλημένο ηλεκτρικό για τον Ιούλιο στη Σουηδία. Αυτό το τοποθέτησε μπροστά από το VW ID.4 κι αν δεν υπήρχε το Volvo XC60, το Atto 3 θα ήταν το νέο αυτοκίνητο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στη Σουηδία τον Ιούλιο, ανεξαρτήτως καυσίμου. Ωστόσο, το BYD Atto 3 δεν είναι το EV με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στη χώρα για τους πρώτους επτά μήνες του έτους. Αυτόν τον τίτλο κατέχει αυτήν τη στιγμή το Tesla Model Y, το οποίο είναι το μοντέλο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις συνολικά στη Σουηδία, ανεξαρτήτως συστήματος μετάδοσης κίνησης, μπροστά από ένα ζευγάρι μοντέλων της Volvo.
Δεδομένου του πόσο δραματικά αυξήθηκαν οι πωλήσεις της BYD τους τελευταίους 18 μήνες, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι βρέθηκε στην κορυφή των πωλήσεων της Σουηδίας τον περασμένο μήνα. Το 2022, η BYD πούλησε συνολικά 1.85 εκατομμύρια εξηλεκτρισμένα οχήματα (δηλαδή αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα), παίρνοντας τον τίτλο από την Tesla ως ο μεγαλύτερος παραγωγός εξηλεκτρισμένων οχημάτων στον κόσμο.
Ένας βασικός λόγος για την πρόσφατη επιτυχία της BYD είναι η ξαφνική αύξηση της ζήτησης για ηλεκτρικά στην Κίνα. Στην πραγματικότητα, σχεδόν 6.1 εκατομμύρια επιβατικά EV έχουν ήδη πουληθεί στην Κίνα φέτος κι αναλυτές από το Bloomberg προβλέπουν ότι ο ετήσιος αριθμός ηλεκτρικών πωλήσεων στην ασιατική χώρα θα φτάσουν τα 14 εκατομμύρια 2026. Εάν συμβεί αυτό, τότε τα EV θα αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το ήμισυ του συνόλου των νέων επιβατικών πωλήσεων στη χώρα.
Το BYD Atto 3 βασίζεται στην e-Platform 3.0 της αυτοκινητοβιομηχανίας και τοποθετείται στην C-SUV κατηγορία. Τα ευρωπαϊκά μοντέλα είναι εξοπλισμένα με μπαταρία 60.5 kWh που κινεί έναν ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Atto 3 είναι διαθέσιμο για leasing στην Ελλάδα από την εταιρία Sixt, ενώ τον Σεπτέμβρη αναμένουμε την άφιξη των μοντέλων της MG, μια επίσης κινέζικη εταιρία με πολύ αξιόλογα ηλεκτρικά μοντέλα. Από σήμερα μάλιστα βρίσκεται στον αέρα κι ο ελληνικός διαμορφωτής, αν και χωρίς να εμφανίζονται ακόμα οι τιμές.