Lada: η τετραδιεύθυνση του φτωχού απαιτεί τέσσερα τιμόνια (vid)

Η τετραδιεύθυνση δεν είναι κάτι καινούριο, διάφορες εταιρίες την εφαρμόζουν εδώ και δεκαετίες, καθώς βελτιώνει την οδική συμπεριφορά και τη σταθερότητα ενός αυτοκινήτου, αλλά και την ευελιξιά σε ελιγμούς με μικρές ταχύτητες. Προσθέτει όμως κόστος και πολυπλοκότητα, οπότε εφαρμόζεται σε ακριβά μοντέλα, όχι όμως πάντα: ένα νέο βίντεο στο YouTube κανάλι  Garage 54 παρουσιάζει μια φθηνότερη DIY λύση. Οι ιθύνοντες του καναλιού πρόσθεσαν τρία ακόμα τιμόνια σε ένα Lada Samara από τα μέσα της δεκαετίας του ’90, ένα για κάθε έναν από τους τροχούς. Και φυσικά, για να οδηγηθεί απαιτεί και τον αντίστοιχο αριθμό οδηγών!

Το Samara ξεκίνησε (προφανώς) την πολύπαθη ζωή του με ένα τιμόνι και στη συνέχεια μεταποιήθηκε ώστε να έχει δύο, το ένα για τον μπροστινό άξονα και το άλλο για τον πίσω. Αλλά αυτά είναι ημίμετρα: τέσσερα τιμόνια είναι καλύτερα από δύο. Και τέσσερις οδηγοί καλύτεροι από τους δύο. Χμ, όχι πάντα. Το εγχείρημα του να συνεργαστούν τέσσερις οδηγοί δεν είναι και τόσο εύκολο, ειδικά από τη στιγμή που οι μπροστινοί με τους πίσω πρέπει να εκτελούν διαφορετικούς χειρισμούς.

Η πρώτη δοκιμή στην πίστα δεν πήγε και τόσο καλά. Οι μπροστινοί οδηγοί πρέπει να στρίβουν προς την αντίθετη κατεύθυνση από τους άλλους δύο, κάτι που χρειάστηκε λίγα λεπτά για να το συνηθίσουν. Χτύπησαν και στα λάστιχα, βγήκαν και στο χώμα, χωρίς μάλιστα να φοράει κανείς τους ζώνη ασφαλείας. Όλα όμως έγιναν με πολύ χαμηλή ταχύτητα κι έτσι δεν κινδύνευσε κανείς. Απολαύστε το βίντεο για περισσότερες στιγμές γέλιου και παλιάς μαστοράτζας.

Πλέον έχουμε άλλη μία χρησιμότητα της τετραδιεύθυνσης: εκτός από την ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες στα σπορ μοντέλα επιδόσεων, αλλά και τον μικρό κύκλο στροφής σε πολυτελή οχήματα και crossover, τώρα πρέπει να προσθέσουμε και τις στιγμές γέλιου που μπορείς να απολαύσεις με τρία ακόμα φιλαράκια σε ένα άδειο πάρκινγκ, πίσω από το τιμόνι (εεε, τα τιμόνια εννοούσαμε) ενός Lada Samara!

Περισσότερα Άρθρα