Lamborghini: και γιατί να φτιάξουμε δικούς μας ηλεκτροκινητήρες;
Το μέλλον της Lamborghini μπορεί να είναι ηλεκτρικό, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι η ιταλική εταιρία σχεδιάζει να τυλίγει η ίδια τον χαλκό στα ηλεκτρικά μοτέρ. Ο Rouven Mohr, ο Chief Technical Officer της αυτοκινητοβιομηχανίας, δήλωσε σε συνέντευξή του στο The Drive ότι η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία δε χρειάζεται να κατασκευάσει τους δικούς της κινητήρες για να προσφέρει μια πραγματική εμπειρία οδήγησης Lamborghini, αφού έτσι κι αλλιώς, κανείς δε θα καταλάβαινε τη διαφορά. «Δεν είναι όπως στον κόσμο των κινητήρων εσωτερικής καύσης, όπου ένας ατμοσφαιρικός V12 έχει τελείως διαφορετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας σε σύγκριση με έναν τετρακύλινδρο turbo. Εκεί υπάρχει τεράστια διαφορά, αλλά στους ηλεκτρικούς κινητήρες, οι αντιληπτές διαφορές είναι αμελητέες».
Για το λόγο αυτό, η Lambo θα προμηθεύεται τους κινητήρες και τις μονάδες μετάδοσης κίνησης από τον ευρύτερο Όμιλο της VW, ο οποίος φιλοξενεί αρκετές μάρκες ώστε να υπάρχει απρόσκοπτη παροχή του κατάλληλου υλικού. «Είμαι πραγματικά αισιόδοξος ότι εντός του Ομίλου θα βρίσκουμε ό,τι χρειαζόμαστε», συμπλήρωσε ο Mohr. Και τότε, γιατί να αγοράσει κάποιος μια Lamborghini; Δεδομένου ότι οι ηλεκτροκινητήρες μπορούν να ρυθμιστούν με τόσο μεγάλη ακρίβεια, πτυχές όπως το torque vectoring θα είναι ευκολότερο από ποτέ να τελειοποιηθούν. Κι εκεί ακριβώς πιστεύει ότι θα διαφοροποιηθεί η εταιρία από τη Sant’ Agata.
«Το παιχνίδι αλλάζει και πηγαίνει πλέον στις αναρτήσεις, το σύστημα μετάδοσης κίνησης και την αεροδυναμική κι αυτά η Lamborghini δε θα τα μοιραστεί με κανέναν. Αυτά είναι η πνευματική μας ιδιοκτησία και δε θα τα δώσουμε σε κανέναν προμηθευτή.» Ωστόσο, η Lamborghini θα πρέπει να μοιραστεί τις πλατφόρμες της με άλλα μοντέλα, ό,τι έγινε δηλαδή και με την SUV Urus. «Η επόμενη γενιά των πλατφορμών του Ομίλου θα έχει εξαιρετική απόδοση», είπε. Αλλά πρέπει να βρεθεί η κατάλληλη ισορροπία. Ο Mohr φαίνεται να γνωρίζει τη φήμη που συνοδεύει την Urus ως ένα Audi με διαφορετικό σήμα. «Θα υπάρξουν πολλές λύσεις που θα είναι αποκλειστικές για τη Lamborghini. Ακόμη περισσότερες από ό,τι στην Urus σήμερα. Άρα σίγουρα δε θα αλλάζει απλώς το σήμα.»
Τα σχόλια του Mohr αντανακλούν σε ολόκληρη τη φύση των ηλεκτρικών οχημάτων. Ξεκλειδώνουν έναν ολόκληρο κόσμο διαφορετικών στρατηγικών ελέγχου στις οποίες σκοπεύουν να επικεντρωθούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες (σκεφτείτε τη λειτουργία “Tank Turn” της Zeekr), αλλά χωρίς επιπλέον δουλειά στο software, η τρέχουσα γενιά βαρέων ηλεκτρικών οχημάτων θα συμπεριφέρεται με τον ίδιο παρόμοιο τρόπο. Μια μάρκα όμως όπως η Lamborghini πρέπει να βρει τρόπους να διαφοροποιηθεί, αλλιώς γιατί να την επιλέξει κάποιος; Ένα πράγμα είναι σίγουρο: με το πέρασμα στην ηλεκτροκίνηση, θα είναι όλο και πιο δύσκολο για τις εξωτικές αυτοκινητοβιομηχανίες να ξεχωρίσουν και να δικαιολογήσουν τα επιπλέον χρήματα που ζητούν.
Ένας τρόπος που αποκαλύψε ο Mohr ότι θα ξεχωρίσει τη Lambo από τον σωρό είναι οι ρυθμίσεις που θα διαφοροποιούν την οδική συμπεριφορά. Με torque vectoring και ρύθμιση στην κατανομή της ισχύος χάρη στην ηλεκτρονική τετρακίνηση, η ιταλική εταιρία θα πάει το παιχνίδι πολύ πιο μακριά σε σχέση ας πούμε με τις πλαστές αλλαγές ταχυτήτων που θα προσομοιάζουν το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Της ενσωματώνει ήδη η Hyundai στο Ioniq5 N. «Η ηλεκτροκίνηση προσφέρει μεγαλύτερες δυνατότητες χειρισμού, επειδή δεν έχει τη χρονική καθυστέρηση της μετάδοσης των θερμικών μοντέλων», είπε. Και μάλιστα, όλα αυτά θα ελέγχονται εν κινήσει από το τιμόνι, ενώ κάποια χαρακτηριστικά δεν μπορούν να προσφερθούν από κανένα ΜΕΚ. «Θα μπορείτε να μεταβάλλετε την κατανομή της ροπής από τους εσωτερικούς στους εξωτερικούς τροχούς μέσα στη στροφή, απλώς από κάποιο διακόπτη στο τιμόνι. Πράγματα που απλώς δε γίνονται σε αυτοκίνητο εσωτερικής καύσης.»