Zeekr 001 FR:αντίπαλος του S Plaid με τέσσερα μοτέρ-1.282 ίππους

Το Tesla Model S Plaid των 1.020 ίππων έχει κυριαρχήσει στην κατηγορία των ηλεκτρικών υψηλών επιδόσεων για περισσότερα από δύο χρόνια, αλλά σύντομα θα αποκτήσει έναν άξιο ανταγωνιστή εξ Ανατολών. Πρόκειται για το κινέζικο Zeekr 001 FR, το οποίο θα ξεκινήσει τις παραδόσεις στην Κίνα τον Οκτώβριο προσφέροντας περίπου 260 επιπλέον ίππους σε σχέση με το Plaid. Κατασκευασμένο από την Geely Group, το Zeekr 001 FR βασίζεται στο μεσαίο liftback 001 που κυκλοφόρησε πρόσφατα στην Ευρώπη, αλλά εκεί που το εισαγωγικό μοντέλο έχει δύο ηλεκτροκινητήρες με 543 ίππους και 700 Nm ροπής (όχι κι άσχημα, έτσι;), το 001 FR είναι ένα απόλυτο τέρας με 1.282 ίππους από τέσσερις ηλεκτροκινητήρες.

Αυτό επιτρέπει στο Zeekr 001 FR να επιταχύνει από το μηδέν στα 100 χιλιόμετρα την ώρα σε 2.07 δευτερόλεπτα χωρίς να υπολογίζεται η εκκίνηση, χωρίς να δοθούν περαιτέρω λεπτομέρειες για το σημαίνει ακριβώς αυτή η δήλωση. Αντίστοιχη επίδοση ανακοινώνει κι η Tesla στην περίπτωση του Model S Plaid, όπου τα 2.1 δευτερόλεπτα δεν υπολογίζουν το πρώτο πόδι, χοντρικά το πρώτο μισό μέτρο κύλισης. Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι μιλάμε για έναν αγώνα εντυπώσεων, λες και παίζουμε κάρτες Υπερατού. Μάλλον θα πρέπει να αναμένουμε κάποιο βίντεο του CarWow ή του Hagerty στο 400άρι για να έχουμε σαφέστερη εικόνα για το ποιο είναι το ταχύτερο. Κι από κοντά και το Lucid Air Sapphire, το οποίο ο CEO της εταιρίας δηλώνει ότι είναι πιο γρήγορο από μονοθέσιο F1

Μεγαλύτερη σημασία έχει το τι γίνεται στις στροφές. Εκεί η Zeekr υπόσχεται λαγούς με πετραχήλια χάρη στις δυνατότητες torque vectoring που προσφέρουν οι τέσσερις ηλεκτροκινητήρες και τις προηγμένες in-house τεχνολογίες λογισμικού. Ο κατασκευαστής EV ανακοινώνει προσαρμογές της ισχύος σε κάθε τροχό σε χιλιοστά του δευτερολέπτου κι αν τύχει και σβουρίξετε στην πίστα και δεν μπορείτε να βγείτε, απλώς θα ενεργοποιήσετε τη λειτουργία των επιτόπιων στροφών. Ναι, ακριβώς όπως στα τανκς!

Σε ένα ηλεκτρικό όμως, δεν αρκεί να γκαζώνεις γρήγορα αλλά και να φορτίζεις αντίστοιχα. Το 001 φοράει μπαταρία CATL Qilin 100 kWh που υποστηρίζει εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση χάρη στο βελτιωμένο ηλεκτρικό σύστημα 800 volt της εταιρίας. Ως αποτέλεσμα, η μπαταρία μπορεί να φορτίσει από 10 έως 80% σε μόλις 15 λεπτά. Η Zeekr δηλώνει επίσης ότι το 001 FR διαθέτει ένα ενσωματωμένο πακέτο δορυφορικής σύνδεσης, επιτρέποντας να μη χάνετε την επικοινωνία ακόμα στα πιο απομακρυσμένα σημεία “εξαλείφοντας αποτελεσματικά τα μαύρα σημεία του δικτύου κινητής τηλεφωνίας ενώ βρίσκεστε σε ταξίδι”. Ίσως αυτό να κάνει τη διαφορά στην Κίνα, αλλά στην Ευρώπη δύσκολα μπορούμε να φανταστούμε ότι κάπου θα υπάρχει φορτιστής αλλά όχι σήμα στο κινητό.

Από στιλιστικής σκοπιάς, το Zeekr 001 FR διακρίνεται από το απλό 001 χάρη στο body kit με πιο επιθετικό μπροστινό προφυλακτήρα και μπροστινό σπόιλερ, μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, πλαϊνές ποδιές, μεγαλύτερους τροχούς με ελαστικά επιδόσεων, καθώς και διπλή αεροτομή στο πίσω μέρος, ενώ στο κάτω μέρος ενσωματώνει έναν τεράστιο διαχύτη. Το όχημα χρησιμοποιεί πολλά ελαφριά εξαρτήματα από ανθρακονήματα για να βελτιώσει την αεροδυναμική απόδοση και να προσθέσει κάθετη δύναμη, συμπεριλαμβανομένου του μπροστινού σπόιλερ, των καπακιών των καθρεπτών, των δύο πίσω αεροτομών. Δεν έχουν δημοσιευτεί ακόμα φωτογραφίες από το εσωτερικό.

Η Zeekr λέει ότι οι παραδόσεις του 001 FR θα ξεκινήσουν τον Οκτώβριο του 2023 στην Κίνα, με την παραγωγή να περιορίζεται σε 99 αυτοκίνητα κάθε μήνα. Οι ιδιοκτήτες θα λάβουν εξατομικευμένα μαθήματα οδήγησης για να εξοικειωθούν με τις τόσο υψηλές επιδόσεις. Με περιορισμένη παραγωγή, δεν είναι σαφές εάν το Zeekr 001 FR θα πωληθεί εκτός Κίνας.

Περισσότερα Άρθρα