Lidl: επιχειρούν δυναμικό μπάσιμο με σοκαριστικές τιμές φόρτισης
Πάντα πρωτοπόρος επιχείρηση, ο κολοσσός των σούπερ μάρκετ Lidl σχεδιάζει να αναμορφώσει τη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αφού άνοιξε τον πρώτο σταθμό φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων δικής του μάρκας στη Γαλλία. Ναι, όπως ακριβώς προσφέρει προϊόντα με τη δική του ετικέτα, πλέον λανσάρει τη δική του εταιρία φορτιστών κι οι τιμές είναι απλώς εκτός συναγωνισμού. Ο πρώτος σταθμός θα λειτουργήσει στη Lyon της Γαλλίας, ενώ θα υπάρχει ταχυφόρτιση έως και 360 kW που θα κοστίζει το εξαιρετικά ανταγωνιστικό 0.40 € ανά kWh. Για να υπάρξει ένα μέτρο σύγκρισης, η Ionity, που υποστηρίζεται από BMW και Ford, χρεώνει 0.69 € ανά kWh για φόρτιση στα 350 kW στην ίδια χώρα, ενώ κάθε σύγκριση με τα καθ’ ημάς είναι για λύπηση. Αναλογιστείτε μόνο ότι η ΔΕΗ χρεώνει 45 λεπτά ανά kWh για τους απλούς AC φορτιστές των 22 kW! Το Lidl ‘e-station’ θα προσφέρει επίσης φόρτιση 90 kW και 180 kW για 0.40 € – ή πιο αργή φόρτιση 22 kW για 0.25 € ανά kWh.
Ρεπορτάζ: Γιατί η ΔΕΗ επιμένει στο ίδιο λάθος; Γιατί πυροβολεί τα πόδια της;
Κάθε μία από τις 10 θέσεις φόρτισης είναι προστατευμένη από τα στοιχεία της φύσης και φωτιζόμενη, συμβάλλοντας στη διασφάλιση ενός άνετου κι ασφαλούς περιβάλλοντος ανεξάρτητα από τις εξωτερικές συνθήκες. Τα ηλιακά πάνελ χρησιμοποιούνται για να συμπληρώσουν την ηλεκτρική παροχή των φορτιστών. Η Lidl Γαλλίας επέλεξε να κατασκευάσει και να λειτουργήσει η ίδια το σταθμό φόρτισης, αντί να συνεργαστεί με κάποιον πάροχο, κάτι που διαφέρει από την προσέγγιση που ακολουθούν οι περισσότερες μεγάλες επιχειρήσεις, όπως τα MyMarket που συνεργάζονται με την NRG.
Αυτό έγινε για να διατηρήσει όσο πιο χαμηλά γίνεται τις τιμές, εξήγησε ο τεχνικός διευθυντής Matthieu Fréchon στο γαλλικό tesla-mag.com. Δήλωσε ότι σκοπός δεν είναι να κερδίσει από τη φόρτιση καθεαυτή αλλά να προσελκύσει όσους κάνουν τα ψώνια τους, που θα την επιλέξουν για να φορτίσουν με πολύ χαμηλό κόστος. Και πράγματι, αυτή είναι μια κίνηση που μπορεί να αλλάξει ριζικά τα δεδομένα στην κατοχή ηλεκτρικού οχήματος, αφού ακόμα κι αν κάποιος δεν έχει εξασφαλισμένη την καθημερινή φόρτιση στο σπίτι ή στη δουλειά, ένα μισάωρο την εβδομάδα θα του παρέχει όλο το ρεύμα που χρειάζεται τις καθημερινές και για τη βόλτα του Σαββατοκύριακου. Προφανώς ο καθένας θα κάνει τους δικούς του υπολογισμούς ανάλογα με τα δικά του σενάρια κίνησης, αλλά η αλήθεια είναι πως ένας τέτοιος ταχυφορτιστής μπορεί να γεμίσει την μπαταρία με καταιγιστικό ρυθμό. Σε ένα Kia EV6, από τα λίγα μοντέλα που μπορούν να εκμεταλλευτούν ισχυρούς ταχυφορτιστές, 18 λεπτά αρκούν για να φτάσει η μπαταρία στο 80%. Αν μάλιστα αυτό συνδυάζεται με ένα ανθρώπινο κόστος, όπως στην προκειμένη περίπτωση, τα 15 kWh/100 χιλιόμετρα που απαιτεί ένα ηλεκτρικό όχημα σε αστικό περιβάλλον θα κοστίζουν 6 ευρώ στα 100 χλμ. Όχι κι άσχημα.
Κάποιος θα απορήσει που η φόρτιση στα 180 και στα 90 kW κοστίζει το ίδιο. Γιατί να επιλέξει κάποιος τη χαμηλότερη φόρτιση αν ξέρει ότι η ισχυρότερη κοστίζει το ίδιο; Γιατί σε χώρες με κοινωνική συνείδηση, ο καθένας γνωρίζει με τι ρυθμό μπορεί να φορτίσει το όχημά του. Ένα ID.3 για παράδειγμα, δεν μπορεί να εξαντλήσει καν τον 180άρη φορτιστή, οπότε γιατί να στερήσει τον γρήγορο από κάποιον που πραγματικά τον χρειάζεται; Ψιλά γράμματα βέβαια για τον μέσο Έλληνα, που παρκάρει σε θέσεις φόρτισης με το θερμικό του αυτοκίνητο! Ή σε θέσεις για ΑΜΕΑ. Επίσης, υπάρχει η περίπτωση κάποιος να μη χρειάζεται τόσο απεγνωσμένα υψηλό ρυθμό φόρτισης, οπότε γιατί να ζορίσει την μπαταρία του στον 350άρη αντί για τον 90άρη;