Mazda CX-30

Αναγνώστης μας κλείνει μήνα με το πανέμορφο ιαπωνικό SUV και σπεύδει να μας μεταφέρει τις εντυπώσεις του.

 

Το αυτοκίνητο είναι απόλαυση να το οδηγείς, πολύ smooth, αθόρυβο κι άνετο, ειδικά σε μέτριους προς καλούς δρόμους. Σε πιο κακούς δρόμους, διαβάζει λίγο παραπάνω τις ανωμαλίες χωρίς να γίνεται ενοχλητικό, κατά εμένα τουλάχιστον. Σε εκτός δρόμου διαδρομή, ίδια αίσθηση. Σε πατημένο χώμα έως μέτρια κακό χωμα, είναι απόλαυση λες και πας σε άσφαλτο και πας αέρα… Σε κακό χώμα με φυτευτες πέτρες, δεν είναι καλή εμπειρία. Θυμίζει επιβατικό, αναπηδά αρκετά οπότε είναι προς αποφυγή.

Ο κινητήρας άρχισα να τον πιέζω και βλέπω πως έχει δύο πρόσωπα. Μου φαίνεται πολύ πολιτισμένος μέχρι περίπου τις 3.000 στροφές. Αθόρυβος, χωρίς κραδασμούς αλλά και ράθυμος. Σχετικά κ πνιγμένος δεν ξέρω αν ανοίξει κι άλλο. Από τις 4.200 περίπου, βλέπω ένα σκαλοπάτι ισχύος εμφανές και πάλι ένα ακόμα μικρότερο στις 5.200 και κάνεις πάρτι μέχρι τις 6.500, όπου δείχνει να του αρέσει και να βγάζει κι ωραίο ήχο. Από κατανάλωση, στην πόλη είμαι κοντά στο 6.5 με 7. Σε εθνικό που το πάτησα 140-160 για ώρα, ήμουν κοντά στο 8. Απόλυτα ευχαριστημένος. Εξαιρετικό επίσης το start stop κι είναι το μόνο αμάξι που δεν το απενεργοποιώ.

Από κράτημα, δεν έχω εντυπωσιαστεί σε επίπεδο feedback στο όριο. Δεν ξέρω αν είναι τα λάστιχα που έχω αλλάξει, αλλά δεν νιώθω ακριβώς πού είναι τα όρια πρόσφυσης, πότε τα πλησιάζω και πόσο έχω να τα ξεπεράσω όταν αρχίσει να χάνει πρόσφυση. Επίσης γέρνει κάπως. Δεν είναι hatchback, ξεκάθαρα για εμένα είναι SUV και κάνει focus περισσότερο προς την άνεση παρά τη σπορ οδήγηση. Κρατάει πολύ καλά πάντως, μέχρι ένα σημείο μαζεύεις πολλά χιλιόμετρα στις στροφές χωρίς να το καταλάβεις.

Επίσης είναι άμεσο κι είναι πολύ καλό στις απότομες αλλαγές πορείας. Το δοκίμασα και σε βρεγμένο επαρχιακό, όπου είχα την ίδια εικόνα/σχόλια με το στεγνό. Κάτι που παρατήρησα επίσης και μου άρεσε σε πιο ολισθηρους δρόμους είναι πως με ελαφρύ φρένο και κόψιμο τιμονιού μέσα στη στροφή, ακούει το πίσω μέρος κι ανοίγει πορεία όμορφα αλλά αυτό θέλω λίγο χρόνο ακόμα να το δουλέψω και να εμπιστευτώ το αμάξι. Εντάξει, για το τιμόνι τι να πω, για εμένα είναι τοπ. Direct responsive και βαρύ τόσο όσο. Ξέρεις συνεχώς πού δείχνει, τι κάνει και κάνει την οδήγηση απόλαυση.

Τώρα από τετρακίνηση, με εξέπληξε πραγματικά θετικά κι είμαι ερχόμενος από τετρακίνητο. Θεωρώ πως είναι απλά εξαιρετική. Στις στροφές, είτε άσφαλτο είτε χωμα, όταν αγριεύω το παιχνίδι, απλά δεν με αφήνει να φύγω. Αν κόψω τιμόνι, ακόμα κι άτσαλα και πατήσω γκάζι, στέλνει πίσω πριν καν το καταλαβω. Σε ανηφόρες εκτός δρόμου με χαλίκι σε χώμα και νεροφαγωματα, δε γλιστράει καθόλου. Πραγματικά απορώ πώς το κάνει αυτό. Ακόμα και σε διαγωνια περάσματα με κρέμασμα διαγωνίων τροχών, μαζεύει την κατάσταση πάρα πολύ γρήγορα κι αποτελεσματικά χωρίς χαζοσπιναρισματα. Δεν λέω πως το αμάξι είναι για hardcore off road αλλά όχι λόγω της τετρακίνησης αλλά μάλλον της απόστασης από έδαφος και κυρίως της μακριάς κλιμάκωσης του κιβωτίου.

Αυτό νομίζω είναι το μόνο που θα άλλαζα στο αμάξι και δε μου αρέσει. Ένα εξαιρετικό κιβώτιο που πνίγεται από τις σχέσεις. Το αποτέλεσμα είναι να φαίνεται ράθυμο το μοτέρ χαμηλά σε εκτός δρόμου (κι εντός σε προσπεράσεις) μεγάλες ανωφέριες, να σβήνει πανεύκολα μην μπορώντας να κρατήσει το αμάξι στην ροπή, οπότε θέλει πατιναρισμα δυνατό που καταπονεί συμπλέκτη-κιβώτιο και προφανώς δειχνει τα όριά του.

Επίσης να αναφέρω και το εξαιρετικό Bose ηχοσύστημα που αξίζει κάθε ευρώ. Μεστός ήχος, τόσο όσο μπάσο και πολύ καλά ψηλά-μεσαία. Ό,τι είδος μουσικής και να βάλω, από ροκ μέχρι τζαζ, είναι σε πάρα πολύ καλό επίπεδο. Συνοπτικά ουδείς τέλειος αλλά άκρως απολαυστική εμπειρία συνολικά.

Περισσότερα Άρθρα