Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV: ο Wankel ερωτεύτηκε την μπαταρία!
Το Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV, ένα plug-in hybrid μοντέλο με περιστροφικό κινητήρα ως γεννήτρια, κάνει το διεθνές του ντεμπούτο στην Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών. Το Mazda MX-30 κυκλοφόρησε ως το πρώτο μαζικής-παραγωγής ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία της ιαπωνικής εταιρίας, ενώ για ορισμένες μη ευρωπαϊκές αγορές παρουσιάστηκε κι ως ένα ήπιο υβριδικό μοντέλο. Με τη φράση “living true to yourself” ως την ιδέα που αντιπροσωπεύει το προϊόν, το MX-30 προσφέρει αυθεντική, ευχάριστη οδήγηση, εξωτερικό σχεδιασμό με οικεία, προσιτή εμφάνιση και χώρο στην καμπίνα που ηρεμεί το μυαλό μέσα από τη ζεστασιά που εμπνέει — ένας μοναδικός συνδυασμός στοιχείων που χαρίζει σε κάθε ιδιοκτήτη μια μοναδική εμπειρία οδήγησης.
Δοκιμή CarTalk.gr: πώς μας φάνηκε το αμιγώς ηλεκτρικό MX-30;
Το MX-30 e-Skyactiv R-EV, ως plug-in hybrid, συνεχίζει να προσφέρει τις ίδιες αξίες στους πελάτες με το αρχικό MX-30, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει νέους τρόπους χρήσης του αυτοκινήτου ως ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία. Το MX-30 e-Skyactiv R-EV διαθέτει ηλεκτρική αυτονομία 85 χιλιόμετρα με μπαταρία, επαρκή για τις καθημερινές ανάγκες οδήγησης, καθώς και τη δυνατότητα χρήσης της γεννήτριας για μετακινήσεις μεγάλων αποστάσεων. Με αυτό τον τρόπο, σε όλη τη διάρκεια της οδήγησης το αυτοκίνητο κινείται με ηλεκτροκινητήρα.
Η Mazda επέλεξε να χρησιμοποιήσει έναν περιστροφικό κινητήρα για τη κίνηση της γεννήτριας, εκμεταλλευόμενη τη μοναδική ικανότητα τους να παράγουν την απαιτούμενη ισχύ μέσω μικρών μονάδων ισχύος. Ο νέος αυτός αναπτυγμένος περιστροφικός κινητήρας 8C τοποθετείται μαζί με τη γεννήτρια και έναν κινητήρα υψηλής απόδοσης. Ο συμπαγής αυτός ηλεκτρικός κινητήρας συνδυάζεται με μια μπαταρία ιόντων λιθίου 17.8 kWh και μια δεξαμενή καυσίμου 50 λίτρων, με αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός μοναδικού υβριδικού συστήματος plug-in με πολύ ανταγωνιστική αυτονομία οδήγησης.
Το MX-30 e-Skyactiv R-EV είναι επίσης ιδανικό για πελάτες με δραστήριο τρόπο ζωής, καθώς προσφέρει χαρακτηριστικά όπως συμβατότητα με κανονική φόρτιση AC 1 ή 3 φάσεων, γρήγορη φόρτιση DC και τροφοδοσία 1.500 W, καθώς και τρεις λειτουργίες οδήγησης ώστε να προσαρμόζεται σε διαφορετικές συνθήκες οδήγησης: Normal, EV και Charge. Επιπλέον, με τον ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 125 kW (167 ίπποι, 24 παραπάνω από το αμιγώς ηλεκτρικό ΜΧ), παρέχει ακόμη κι ελαφρώς καλύτερες επιδόσεις οδήγησης από το MX-30 BEV.
Το μοντέλο που παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών είναι το Edition R – μια ειδική έκδοση που θα είναι διαθέσιμη όταν το MX-30 e-Skyactiv R-EV κυκλοφορήσει. Το Edition R διαθέτει το μεταλλικό φινίρισμα Maroon Rouge – μια ανανέωση του χρώματος της οροφής του πρώτου μας επιβατικού οχήματος, του Mazda R360 Coupe – ως ένα αποκλειστικό εξωτερικό χρώμα που δίνει έμφαση στα πλαϊνά της οροφής. Το υπόλοιπο σώμα και το εσωτερικό είναι φινιρισμένα σε μαύρο χρώμα. Η έκδοση R περιλαμβάνει επίσης μοναδικά σχεδιαστικά στοιχεία, όπως ένα έμβλημα σε σχήμα ρότορα ραμμένο στα πατάκια, καθώς κι ανάγλυφο στα προσκέφαλα των καθισμάτων.
Πηγή: Δελτίο Τύπου