McMurtry Speirling: 1.000 ίπποι, 1.000 κιλά, 1.000.000 δολάρια !!!

Για την ακρίβεια 820.000 λίρες προ φόρων, άρα 953.000 ευρώ και 1.050.000 δολάρια. Το νέο Speirling Pure είναι σχεδόν πανομοιότυπο με το πρωτότυπο EV που κατέρριψε το ρεκόρ του Volkswagen ID R στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood, με τους δύο ανεμιστήρες κάτω από το αμάξωμα να ρουφάνε τον αέρα και να το κολλάνε στον δρόμο. Μόνο που τώρα υποστηρίζεται ότι είναι ακόμα πιο γρήγορο, καθώς οι ανεμιστήρες είναι πιο εξελιγμένοι κι απόδοσή τους έχει αυξηθεί κατά 15%, με αποτέλεσμα να παράγει πλέον πάνω από τα 2.000 κιλά downforce που παρήγαγε το πρωτότυπο στη θρυλική ανάβαση.

Με 1.000 ίππους κι απόβαρο πλέον μικρότερο από 1.000 κιλά, το Speirling μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 1.5 δευτερόλεπτο και να αναπτύξει τελική ταχύτητα άνω των 300 χλμ/ώρα. Η ισχύς αντλείται από μια μπαταρία 60 kWh, η οποία είναι 15% ελαφρύτερη από αυτή του πρωτοτύπου – δείχνοντας ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιδόσεων δε χρειάζεται να είναι βαριά, σύμφωνα με τη McMurtry.

Το Speirling Pure έχει υποστεί επίσης μια σειρά αλλαγών για περαιτέρω εξοικονόμηση βάρους, από το ενημερωμένο bodykit, τη νέα ηλεκτρική αρχιτεκτονική που μειώνει την καλωδίωση κατά ένα τρίτο, έως μια ελαφρύτερη κρεμαγιέρα κι ένα αναθεωρημένο μονοκόκ πλαίσιο από ανθρακονήματα.

Παρ’ όλα αυτά, δε θα μπορείτε να το οδηγήσετε σε δημόσιο δρόμο, το μοντέλο με πινακίδες θα αργήσει λίγο ακόμα. Η πρώτη έκδοση θα έχει καθαρά πιστάδικο προορισμό, πεδίο βολής όπου άλλωστε λάμπει το συγκεκριμένο όχημα. Αν σας ξενίζει η ιδέα ενός ηλεκτρικού track-day παιχνιδιού, να σας θυμίσουμε ότι τη δική της πρόταση εξελίσσει η Caterham, ενώ ετοιμάζεται κι η ηλεκτρική Elise S1. Βέβαια, θα πρέπει να επιλέξετε πίστες που έχουν διαθέσιμο ταχυφορτιστή, κάτι όχι σπάνιο σε πίστες του εξωτερικού.

Η εταιρία δηλώνει ότι το μονοθέσιο μπορεί να ολοκληρώσει 10 γύρους στο Silverstone, πίστα 6 χιλιομέτρων, με ρυθμό στο 100% και στη συνέχεια θα χρειαστεί να φορτίσει για 20 λεπτά για να τρέξει ξανά άλλο τόσο. Το κλειδί για αυτό είναι η βελτιωμένη θερμική διαχείριση των μπαταριών της Molicel. Το αυτοκίνητο έχει τη δυνατότητα να πάει ακόμα πιο γρήγορα αν πρόκειται για μια πιο σύντομη προσομοίωση κατατακτήριων δοκιμών, δηλώνει η εταιρία.

«Το Spéirling Pure θα φέρει μια νέα εποχή στην πίστα», δήλωσε στο Autocar ο Διευθύνων Σύμβουλος της McMurtry, Thomas Yates. «Το κράτημα, η επιτάχυνση, η αισθητική, η τεχνολογία, ακόμα κι ο ήχος αυτού του αυτοκινήτου είναι ξεχωριστά. Το να παρακολουθείς το αυτοκίνητο ως θεατής ή το να βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι του θα προσφέρει μια σπάνια και συναρπαστική εμπειρία».

Πρόσθεσε ότι η ομάδα ήθελε το αυτοκίνητο να είναι καταλύτης για τη χρήση της τεχνολογίας fan-car, που πρωτοχρησιμοποιήσε το περίφημο μονοθέσιο BT46 της Brabham στη Formula 1 το 1978. «Ανυπομονώ τα αυτοκίνητα με ανεμιστήρες να γίνουν κοινότυπα στην πίστα», είπε. Παρ’ όλο που έχει μήκος μόλις 3.45 μέτρα, το στενό μονοθέσιο διαθέτει ρυθμιζόμενα πεντάλ και τιμόνι για να φιλοξενήσει οδηγούς ύψους έως 2.00 μέτρα και βάρους 145 κιλά, χαράς ευαγγέλια για τον αρχισυντάκτη μας που επιτέλους θα χωράει.

Το Spéirling Pure θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood ​​τον επόμενο μήνα. Η παραγωγή θα ξεκινήσει τον επόμενο χρόνο, με παραγωγή μόλις 100 αυτοκινήτων.

Περισσότερα Άρθρα