Μπαίνει στην παραγωγή η EV Lotus Elise S1! 475 ίπποι, 1.246 κιλά

Δύο μόλις μέρες μετά την πρώτη παρουσίαση του ηλεκτρικού πρωτότυπου κι ανταποκρινόμενη στην ενθουσιώδη υποδοχή που επιφύλαξε το παγκόσμιο κοινό, ανακοινώθηκε η περιορισμένη παραγωγή της ηλεκτρικής αναβίωσης της θρυλικής Lotus Elise S1. Φιλοξενώντας εξαιρετικά προηγμένη μπαταρία από μια βρετανική εταιρία τεχνολογίας που ονομάζεται Nyobolt, το εντυπωσιακό νέο μοντέλο θα παράγεται σε μόλις σε 25 αυτοκίνητα ετησίως όταν κι αν βγει στην παραγωγή. Λέμε αν γιατί οι Βρετανοί αναφέρουν ότι θα αποφασίσουν τελεσίδικα όταν τα πρωτότυπα δοκιμών συμπληρώσουν ένα έτος οδήγησης σε δημόσιους δρόμους.

Καλού κακού, ας σταυρώσουμε όλοι τα δάχτυλά μας, γιατί με βάρος μόλις 1.246 κιλά και 470 ίππους, ήτοι αναλογία κιλών ανά ίππο στο 2.65, υπόσχεται να παντρέψει τις συγκλονιστικές επιδόσεις των ηλεκτρικών με το βάρος των θερμικών μοντέλων. Για να επιτευχθεί το χαμηλό βάρος, η μπαταρία είναι μικρή και προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία μόλις 250 χιλιομέτρων. Η όλη ιδέα (κι ο λόγος που εξελίχθηκε ως πρωτότυπο η Elise που μας έκλεψε την καρδιά) είναι ότι με ταχύτατη φόρτιση, δε χρειαζόμαστε μπαταρίες-τέρατα (με τεράστιο βάρος, κόστος οικονομικό και περιβαλλοντικό) αλλά πολλούς ταχυφορτιστές. Κι όντως, η Nyobolt δηλώνει ότι το νέο μοντέλο θα μπορεί να φορτίσει πλήρως σε μόλις 6 λεπτά, ενώ για το 80%, θα αρκούν μόλις τέσσερα λεπτά. Ωστόσο, διευκρινίζει ότι τέτοιες ταχύτητες φόρτισης θα είναι δυνατές μόλις γίνουν διαθέσιμοι οι ταχυφορτιστές 1 MW.
Αλλά πόσο ζορίζει η ταχυφόρτιση την μπαταρία; Καθόλου, λένε. Η Nyobolt ισχυρίζεται ότι οι μπαταρίες της μπορούν να υποστούν περισσότερους από 2.000 κύκλους γρήγορης φόρτισης χωρίς «σημαντική απώλεια απόδοσης», κάτι που ισοδυναμεί με 500.000 χιλιόμετρα. Ταυτόχρονα, οι μπαταρίες της είναι μικρότερες κι ελαφρύτερες από αυτές που χρησιμοποιούνται από τα EV σήμερα, αλλά εξακολουθούν να είναι ανακυκλώσιμες χωρίς να είναι ακριβότερες.
«Οι μπαταρίες δεν είναι πλέον ο περιοριστικός παράγοντας», είπε η εταιρία, η οποία ελπίζει ότι η πατενταρισμένη τεχνολογία γρήγορης φόρτισης της, θα κάνει την επαναφόρτιση τόσο βολική όσο ο ανεφοδιασμός ενός αυτοκινήτου βενζίνης ή πετρελαίου.»

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Nyobolt, Sai Shivareddy, δήλωσε ότι η εταιρία είχε συγκεντρώσει 70 εκατομμύρια £ χρηματοδότησης μέχρι στιγμής, με τις μπαταρίες της να χρησιμοποιούνται ήδη σε βιομηχανικές εφαρμογές στη βιομηχανία της ρομποτικής. Σχεδιάζει να ανοίξει ένα εργοστάσιο κατασκευής υλικών στο Ηνωμένο Βασίλειο κι ελπίζει να παράγει τελικά «εκατομμύρια» μονάδες για μια σειρά εφαρμογών, συμπεριλαμβανομένων οικιακών συσκευών, αποθήκευσης ενέργειας κι αυτοκινήτων.

Με τη διαρκώς αυξανόμενη απορρόφηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο και σε όλο τον κόσμο, ο Shivareddy πιστεύει ότι απαιτείται μια λύση που «θα μειώσει τους χρόνους φόρτισης από ώρες σε λίγα λεπτά». Ταυτόχρονα, υπόσχεται να λύσει άλλα δύο προβλήματα των μπαταριών: την πρόσβαση σε κάποια σπάνια υλικά και τη μείωση της αυτονομίας με τα χρόνια και τα χιλιόμετρα, το λεγόμενο degradation. Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, η τεχνολογία της Nyobolt προσφέρει λύση και σε αυτά τα θέματα.

Περισσότερα Άρθρα