Μεταχειρισμένο: να πώς θα μάθετε τα πραγματικά χιλιόμετρά του
Αναγνώστης μας θέλησε να μοιραστεί μαζί σας τη διδακτική περιπέτεια που πέρασε με ένα μεταχειρισμένο όχημα εισαγωγής, αλλά και τι ανακάλυψε ώστε να εξακριβώνετε τα πραγματικά χιλιόμετρα που έχει διανύσει το υποψήφιο προς αγορά μοντέλο:
“Ακολουθεί μία πρόσφατη σύντομη ιστορία περί γυρισμένων χιλιομέτρων. Ελπίζω κάποιοι να το διαβάσουν και να προλάβουν όσα δεν πρόλαβα εγώ. H ιστορία ξεκινάει με την πρόσφατη αγορά ενός μεταχειρισμένου λευκού μικρού αυτοκινήτου του 2016 για 8.000 ευρώ. Ναι, η αγορά έγινε από έμπορο και γνωρίζω την ευρύτερη άποψη για τους εμπόρους, Ωστόσο για κυρίως οικονομικούς λόγους, η αγορά έγινε από έμπορο. Το αυτοκίνητο αγοράστηκε με σχεδόν 70.000 χιλιόμετρα, ελέγχθηκε από μηχανικό γνωστής εταιρείας που πραγματοποιεί ελέγχους σε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και γενικότερα η εικόνα ήταν ότι όλα είναι καλά. Φυσικά, υπήρχε η εξωτερική “φυσιολογική” φθορά , μία πόρτα βαμμένη και σχετικά με τα χιλιόμετρα όπως είπα, είχε 70.000 χιλιόμετρα σχεδόν στο κοντέρ και τόσα έβγαλε κι ο εγκέφαλος του αυτοκινήτου καθώς κι ο εγκέφαλος του ABS στο διαγνωστικό.
Σχετικά με τα έγγραφα, το αυτοκίνητο ήταν εισαγωγής από Γερμανία και μου παρουσιάστηκε το ΚΤΕΟ από Γερμανία με σφραγίδες, βούλες και τα σχετικά και κατ’ επέκταση και το ελληνικό ΚΤΕΟ πάλι με τα ίδια χιλιόμετρα, σχεδόν 70.000. Το αυτοκίνητο αγοράστηκε κι ήρθε η ώρα να το συνδέσω με το Bluetooth με την επίσημη εφαρμογή της εταιρίας. Η εφαρμογή αυτή, εκτός των άλλων λειτουργιών που έχει, σου δείχνει και κάποια στοιχεία του αυτοκινήτου όπως τα συνολικά χιλιόμετρα του αυτοκινήτου.
Εκεί λοιπόν δεν έγραφε σχεδόν 70.000 χιλιόμετρα, αλλά σχεδόν 250.000 χιλιομετρα! Η απάντηση του εμπόρου στην ερώτησή μου τι είναι αυτό, ήταν ότι έχει αλλαχτεί η μονάδα ABS και αποκλείεται να έχουν γίνει τόσα πολλά χιλιόμετρα σε τόσα λίγα χρόνια. Για να μην τα πολυλογώ, πήρα τηλέφωνο την επίσημη αντιπροσωπεία κι είπα να μου δώσουν το ιστορικό του αυτοκινήτου, όντας ιδιοκτήτης με το VIN (κωδικό πλαισίου) και η απάντηση που πήρα ήταν ότι δεν μπορώ να το έχω γιατί είναι προσωπικά δεδομένα! Μάλιστα, η απάντηση ήταν με ύφος και με πάρα πολύ μεγάλη “σιγουριά”. Αφού δεν μου έδωσε τα χιλιόμετρα η επίσημη εταιρεία, αρχισα τα τηλέφωνα στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία το ένα μετά το άλλο.
Έτσι λοιπόν βρέθηκε ένας καλός Χριστιανός, τσέκαρε τον κωδικό πλαισίου στο σύστημα της εταιρίας κι όντως, μου επιβεβαίωσε ότι το αυτοκίνητο είχε σχεδόν 250.000 χιλιόμετρα στον τελευταίο έλεγχο. Κάπου εδώ είναι που επιστρέφω το αυτοκίνητο, παίρνω πίσω τα περισσότερα χρήματά μου κι αυτό γιατί ο έμπορος έλεγε ότι θα μπει μέσα, ότι την πάτησε κι αυτός, ότι θα πάει πίσω το αυτοκίνητο σε αυτόν που το πήρε και πολλά πολλά πολλά πολλά μπλα μπλα μπλα μπλα, ενώ παράλληλα εγώ δεν ήθελα να μπω σε δικαστικές ατέρμονες διαδικασίες έχοντας στα χερια μου αυτό το αυτοκίνητο… Απλά ήθελα να ξεφορτωθώ το αυτοκίνητο που είχα στα χέρια μου, οπότε το επέστρεψα με την ανάλογη απώλεια. Στο ενδιάμεσο, είχα στείλει ένα email στην εταιρία στη Γαλλία, λέγοντας μέσα σε όλα, ότι εδώ στην Ελλάδα η εταιρία που τους αντιπροσωπεύει δε μου έδωσε τα στοιχεία του αυτοκινήτου που ζήτησα κι ότι μου είπαν ότι τα αυτοκίνητα εδώ στην Ελλάδα έχουν προσωπικά δεδομένα (ακόμα θα γελάνε οι Γάλλοι).
Ε, μετά από λίγες μέρες κι αφού είχα επιστρέψει το αυτοκίνητο, με παίρνει επίσημη αντιπροσωπεία εδώ στην Ελλάδα κι ένας πολύ ευγενικός κύριος μου είπε ότι ο συνάδελφός του έκανε λάθος που δε μου έδωσε τα στοιχεία και που μου είπε ό,τι μου είπε περί προσωπικών δεδομένων, κάπου εδώ γελάνε κι οι πέτρες . Θα κλείσω λέγοντας ότι το αυτοκίνητο προφανώς δεν επεστράφη σε κανέναν προηγούμενο έμπορο, αλλά ξαναβρίσκεται προς πώληση αυτή τη στιγμή σε παρακείμενη μάντρα φιλική του προηγούμενου εμπόρου με αλλαγμένες ζάντες και φιμέ μεμβράνες, Πωλείται πάλι με σχεδόν 70.000 χιλιόμετρα, πολύ κοντα στα 8.000 € που το πήρα εγώ… ονόματα αυτοκινήτου κι εταιριών δεν έχω αναφέρει γιατί δε γνωρίζω αν επιτρέπονται ή θα βρούμε τον μπελά μας.
Τελειώνοντας, θα ήθελα να προτρέψω τους υποψήφιους αγοραστές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων να απαιτούν από τον εκάστοτε έμπορο, ο έλεγχος να γίνεται σε επίσημη αντιπροσωπεία και φυσικά να απαιτούν κι από την αντιπροσωπεία να παρέχεται το πραγματικό ιστορικό του αυτοκινήτου. Όπως είδατε, ένα email στη γαλλική εταιρεία ήταν αρκετό για να πείσει τη δική μας ελληνική αντιπροσωπεία να κάνει αυτό που έπρεπε να κάνει εξ αρχής. Επίσης να υπενθυμίσω και τον τυχαίο τρόπο που διαπίστωσα εξ αρχής τα πραγματικά χιλιόμετρα. Δε χάνετε τίποτα, όταν ελέγχετε αυτοκίνητο πριν το αγοράσετε μέσα σε όλα, να συνδεθείτε κι εσείς με την εταιρική εφαρμογή με το κινητό σας και να ελέγξετε κι από κει (αν το παρέχει η εφαρμογή φυσικά) τα πραγματικά χιλιόμετρα. Πού ξέρετε, όπως και στη δική μου περίπτωση μπορεί εκεί πέρα να ξέχασαν να τα γυρίσουν.
(Αν θέλετε κι εσείς να παρουσιάσετε το καμάρι σας, στείλτε μας στην παρακάτω διεύθυνση: dimitrios.sampaziotis@cartalk.gr)