Μια ζωή έκανε τα αυτοκίνητα ασφαλέστερα κι αυτά τον έσωσαν

Ο λόγος για τον Adrian Lund, ο οποίος εργάστηκε για περισσότερα από 30 χρόνια στον IIHS (Insurance Institute for Highway Safety), τον αμερικάνικο φορέα οδικής ασφάλειας. Σκεφτείτε κάτι αντίστοιχο με το Euro NCAP, αλλά με ακόμα αυστηρότερες δοκιμές πρόσκρουσης. Είναι γνωστός για τη δοκιμή small overlap, όπου το όχημα χτυπάει σε σταθερό αντικείμενο με πολύ μικρή επιφάνεια, κάτι που δυσκολεύει πολύ τα οχήματα, με αποτέλεσμα να βλέπουμε περισπούδαστα χιλιοβραβευμένα πεντάστερα μοντέλα να αποτυγχάνουν παταγωδώς).

Ο Lund συνταξιοδοτήθηκε το 2017, έχοντας φτάσει να ηγείται του IIHS. Μια ζωή δηλαδή πάσχισε για να κάνει τα αυτοκίνητα ασφαλέστερα κι η μοίρα τού το ανταπέδωσε. Καλοκαίρι του 2021 κι ενώ βρισκόταν καθ’ οδόν προς τη Savannah της Georgia στις ΗΠΑ μες στον διαπολιτειακό αυτοκινητόδρομο, συγκρούστηκε με μια BMW Σειρά 2 η οποία κινείτο ανάποδα στη ροή της κυκλοφορίας. Ο ίδιος υπολογίζει ότι οδηγούσε με περίπου 105 χλμ/ώρα κι η Σειρά 2 με περίπου 80 χλμ/ώρα. «Αυτό ήταν ένα ατύχημα υψηλής ταχύτητας, που πιθανότατα πριν από 10 χρόνια, δεν θα ήμουν εδώ για να σας μιλήσω για αυτό», είπε σε ένα βίντεο που δημοσίευσε πρόσφατα ο IIHS.

Το τραγικό είναι ότι η 29χρονη που οδηγούσε την BMW 228i του 2016 δε γλίτωσε από τη σύγκρουση. Αν και το αυτοκίνητό της κέρδισε υψηλές βαθμολογίες ασφάλειας όταν δοκιμάστηκε, οι πιθανότητές της να επιβιώσει από το ατύχημα μειώθηκαν σημαντικά επειδή δε φορούσε ζώνη ασφαλείας κι εκτινάχθηκε έξω από το όχημα κατά την πρόσκρουση.

Η Σειρά 5 του Lund, εν τω μεταξύ, τούμπαρε μετά την αρχική πρόσκρουση. Ευτυχώς, όμως, ο ίδιος δεν έσπασε κανένα κόκκαλο κι ένιωθε σε καλή κατάσταση όταν κατέφτασαν τα συνεργεία ασφαλείας. Είπε ότι το να βλέπει τα πρόσωπά τους, ακόμα και πίσω από μάσκες, ήταν πολύ ωραίο και τον έκανε να αισθανθεί καλύτερα.

“Το πρώτο πράγμα που έκανα ήταν απλώς να δω αν μπορούσα να κουνήσω τα πόδια μου επειδή έχω δει πολλά ατυχήματα offset και ξέρω ότι αυτό το σημείο πλήττεται περισσότερο σε τέτοιους είδους συγκρούσεις, ευτυχώ είχα άφθονο χώρο για να κινήσω τα πόδια μου”, δήλωσε ο Lund.

«Σε μια σύγκρουση όπως αυτή, δε βγαίνεις χωρίς τραυματισμό», είπε ο Lund, ο οποίος είχε κοψίματα και γρατζουνιές παντού και ζαλιζόταν για αρκετές εβδομάδες μετά το ατύχημα, λόγω διάσεισης. «Λαμβάνοντας υπόψη ότι είχα ένα μετωπικό δυστύχημα κι ότι ακολούθησε ανατροπή — ναι, είμαι αρκετά τυχερός. Το αυτοκίνητο έκανε τη δουλειά του».

 

Περισσότερα Άρθρα