Τα μοντέλα με την καλύτερη αναλογία κιλών ανά ίππο: 11 -> 1
9-11) Koenigsegg CC850 – 1
Έκανε το ντεμπούτο της πέρσι με ρετρό στιλ, κομψό ημι-χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και μερικές εντυπωσιακές επιδόσεις από στάση. Με έναν διπλά υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα V8 5.0 λίτρων που προέρχεται από τη Jesko με απόδοση 1.385 ίππους, 1.385 Nm και βάρος (μαντέψτε…) 1.385 κιλά, η αναλογία κιλών ανά ίππο είναι στην ολοστρόγγυλη μονάδα. Αρχικά είχε ανακοινωθεί ότι θα κατασκευαστούν 50 αυτοκίνητα, αλλά ξεπούλησαν όλα μέσα σε πέντε μέρες, οπότε κι αποφασίστηκε η παραγωγή 20 επιπλέον.
9-11) McMurtry Speirling – 1
Τα πολλαπλάσια του 10, να πώς θα έπρεπε να διδάσκονται τα Μαθηματικά στο σχολείο: 1.000 ίπποι, 1.000 κιλά, 1.000.000 δολάρια! Το ηλεκτρικό μονοθέσιο είναι πολλά παραπάνω από μια βολίδα που αριστεύει μόνο στην ευθεία. Πέρσι διέλυσε το ρεκόρ ανάβασης στο Φεστιβάλ Ταχύτητας στο Goodwood, μπροστά από πολλά hupercars και πλειάδα αγωνιστικών, κάμποσων μονοθεσίων της F1 συμπεριλαμβανομένων. Το μυστικό του είναι οι δύο ανεμιστήρες κάτω από το αμάξωμα που ρουφάνε τον αέρα και το κολλάνε στον δρόμο, παράγοντας πάνω από τα 2.000 κιλά downforce, ακόμα κι όταν είναι ακίνητο. Ίσως δε θα έπρεπε να ανήκει στη λίστα, καθώς η έκδοση δρόμου δεν έχει παρουσιαστεί ακόμα. Έχει πάντως ανακοινωθεί εδώ και καιρό.
9-11) Koenigsegg One – 1
Το Koenigsegg One:1 ονομάστηκε εύστοχα για την αναλογία κιλών ανά ίππο: πράγματι, ήταν το ολοστρόγγυλο ένα, αφού είχε 1.360 ίππους για να κινήσουν 1360 κιλά. Επρόκειτο για ένα νούμερο σταθμό στην Ιστορία της αυτοκίνησης, αφού πάντα φάνταζε απλησίαστο για αυτοκίνητο παραγωγής. Το One:1 κατασκευάστηκε από το 2014 ως το 2015 σε επτά αντίτυπα, συμπεριλαμβανομένου ενός πρωτοτύπου. Η τελική ταχύτητα των 440 χλμ/ώρα είναι εκτιμώμενη, σε αντίθεση με κάποια εντυπωσιακά νούμερα επιταχύνσεων που έχουν επιβεβαιωθεί: 0-100 σε 2.8″, 0-200 σε 6.6″ (άρα 100-200 σε 3.8″), 0-300 σε 11.9″ και 0-320 σε 14.3″.
8) Koenigsegg Regera – 0.97
Παρουσιάστηκε αρχικά το 2015, οι 80 μονάδες τής Regera παραδόθηκαν στους ιδιοκτήτες τους μεταξύ του 2018 και του 2022 αλλά φέτος επανήλθε στα πρωτοσέλιδα, καθώς αυτήν επέλεξε η Koenigsegg για να επανακτήσει τα σκήπτρα από το Rimac Nevera. Βλέπετε, το κροατικό hypercar είχε καταρρίψει το ρεκόρ στο 0-400-0 από τη σουηδική εταιρία, η οποία το κατείχε από το 2017 με την Agera RS ( 33.29 δευτερόλεπτα). Το ηλεκτρικό Nevera κατέβασε την επίδοση στα 29.94″, αλλά το Regera ροκάνισε κι άλλο τον χρόνο (28.81″). Το υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης της Regera περιλαμβάνει έναν twin-turbo κινητήρα V8 5.0 λίτρων και τρεις ηλεκτροκινητήρες που παράγουν συνδυαστικά 1.521 ίππους και 2.000 Nm, ενώ η μπαταρία των 4.5 kWh επιτρέπει να κινηθείτε αμιγώς ηλεκτρικά για 35 χιλιόμετρα. Το πιο σημαντικό είναι ότι η ισχύς μεταδίδεται απευθείας στους τροχούς μέσω της μετάδοσης μονής ταχύτητας Koenigsegg Direct Drive (KDD).
7) Aspark Owl – 0.95
Κανείς δε θα σας κατηγορήσει αν δεν έχετε ξανακούσει την ιαπωνική Aspark, η οποία σκοπεύει να παράξει 50 αντίτυπα με τιμή 2.5 εκατομμυρίων ευρώ. Σκοπός της είναι το Owl να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε 1.9 δευτερόλεπτα, στα 300 σε 10.6 και να φτάνει τα 400 χλμ/ώρα. Έκανε το ντεμπούτο του στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης 2017 κι έχει τέσσερις ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν 2.000 ίππους. Με βάρος 1.900 κιλών, κάθε ίππος του έχει να κουλαβήσει λιγότερο από ένα κιλό.
6) Czinger 21C – 0.93
Κατασκευάζεται στο Los Angeles της California κι έχει αναλογία κιλών ανά ίππο κάτω από τη μονάδα. Ένας twin-turbo flat-plane V8 2.9 λίτρων αποδίδει 1.250 ίππους, αλλά για τα ανήσυχα πνεύματα, η εταιρία προσφέρει κι επιλογή για 1.350! Με βάρος 1.250 κιλά, καταλαβαίνετε ότι είναι πολύ γρήγορη, ειδικά από τη στιγμή που η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς. Η επιτάχυνση κόβει την ανάσα: μόλις 1.9 δευτερόλεπτα για το 0-100! Υπόσχεται τελική ταχύτητα πάνω από 450 χλμ/ώρα, αλλά δεν είναι ένα όχημα σχεδιασμένο μόνο για την ευθεία: αν κι η Czinger είναι μία σχετικά νέα μάρκα στον χώρο, έχει ήδη σπάσει πολλά ρεκόρ γύρου σε διάφορες πίστες ανά τον κόσμο.
5) Koenigsegg Gemera V8 – 0.90
Όταν η Koenigsegg Gemera έκανε το ντεμπούτο της τον Μάρτιο του 2020, η σουηδική μάρκα ανακοίνωσε ότι θα φοράει έναν εξαιρετικά καινοτόμο twin-turbo τρικύλινδρο κινητήρα που από 2.0 λίτρα θα αποδίδει 600 ίππους κι ονομάζεται Tiny Friendly Giant. Χρησιμοποιεί ένα σύστημα ενεργοποίησης των βαλβίδων χωρίς εκκεντροφόρο (η ίδια το αποκαλεί Freevalve). Με τρεις ηλεκτροκινητήρες, η συνδυασμένη ισχύς ανέρχεται στους 1.700 ίππους κι η ροπή στο σκανδαλώδες νούμερο των 3.500 Nm! Ωστόσο, η εταιρία μάς κράτησε ένα μυστικό: εξέλιξε κι έναν twin-turbo V8 5.0 λίτρων ως δεύτερη επιλογή. Παραείναι κοινότυπος για εσάς; Απογοητευθήκατε; Χμ, δε θα έπρεπε γιατί αυξάνει την ισχύ τής Gemera στους 2.300 ίππους, αν κι η ροπή είναι ελαφρά μειωμένη στα 2.750 Nm (με καύσιμο E85). Με βάρος 2.070 κιλά, είναι απλώς το μοναδικό τετραθέσιο που τρυπώνει στην πρώτη δεκάδα.
4) Hennessey Venom GT – 0.85
Μια Lotus Elise/Exige που κάποιος χώρεσε έναν επτάλιτρο LS7 V8 με δύο τουρμπίνες στο πίσω μέρος, απόδοσης 1.471 ίππων, δεν είναι καθόλου κακή ιδέα. Ζυγίζοντας μόλις 1.244 κιλά (1.258 για τη Spyder έκδοση), στις 14 Φεβρουαρίου 2014, στον αεροδιάδρομο προσγείωσης διαστημικών λεωφορείων του Διαστημικού Κέντρου Kennedy στη Florida των Ηνωμένων Πολιτειών, η ομάδα της Hennessey κατέγραψε τελική ταχύτητα 435.31 χλμ/ώρα σε περιορισμένο διάδρομο 3.7 χλμ.
3) Caparo T1 – 0.82
Το Caparo T1 είναι ένα βρετανικό διθέσιο κεντρομήχανο όχημα που κατασκευάστηκε από την Caparo Vehicle Technologies. Εμπνεύστηκε σχεδιαστικά από τη Formula 1, αν και τα καλυμμένα φτερά μάλλον θυμίζουν πρωτότυπο του Group C στο Le Mans. Με βάρος μόλις 470 κιλών, φορούσε πινακίδες δρόμου και με τους 575 ίππους του V8 της Nissan από τα Indycar, ήταν ο πιο γρήγορος τρόπος για να φτάσετε στην πίστα. Αλλά και για να είστε τρομοκρατικά γρήγορος εκεί μέσα. Είχε ανακοινωθεί ετήσια παραγωγή 25 αυτοκινήτων, αλλά δυστυχώς κατασκευάστηκαν μόνο 15 συνολικά.
2) Hennessey Venom F5 Revolution – 0.75
Στην καρδιά του τέρατος βρίσκεται ένας twin-turbo V8 κινητήρας 6.6 λίτρων, που παράγει την ίδια ισχύ των 1.817 ίππων και 1.617 Nm ροπής με την υπόλοιπη γκάμα, αλλά έχει μικρότερη αναλογία κιλών ανά ίππων. Η βελτίωση έρχεται από το ελάφρωμα κι εκεί το Revolution είναι η ελαφρύτερη παραλλαγή όλων των F5, ζυγίζοντας λιγότερο από 1.360 κιλά.
Η Hennessey προσφέρει το F5 Revolution με ένα ενσωματωμένο σύστημα τηλεμετρίας, επιτρέποντας την παρακολούθηση διάφορων ενδείξεων σε πραγματικό χρόνο. Συγκεκριμένα το γυρολόγιο στην πίστα, χωρισμένο σε διάφορα splits, τις δυνάμεις G που αναπτύσσονται στις στροφές κι άλλες πληροφορίες. Θα κατασκευαστούν μόλις 24 μονάδες, με κάθε μία να ξεκινά από τα 2.7 εκατομμύρια δολάρια.
1) SSC Tuatara – 0.70
Κάντε τη διαίρεση: 1.247 κιλά διά 1.774 ίππους! Ο θρύλος της έχει σημαδευτεί περισσότερο για αυτά που δεν έκανε παρά για αυτά που κατάφερε. Το 2020, η SSC υποστήριξε ότι άγγιξε τα 532.93 χλμ/ώρα, αλλά η επίδοση αμφισβητήθηκε. Αναγκάστηκε να ανασκευάσει, λέγοντας ότι τελικά έγινε λάθος στη μέτρηση κι η πραγματική τελική ταχύτητα της Tuatara (όνομα κι αυτό…) είναι μόλις 483. Προτιμούμε να σκεφτόμαστε την Tuatara ως το πιο χρηστικό hypercar: η SSC ισχυρίζεται ότι στο εσωτερικό της μπορεί να καθίσει άτομο ύψους 1.96 μέτρων φορώντας κράνος! Ό,τι πρέπει για τον αρχισυντάκτη μας δηλαδή. Απομένει να δούμε αν χωράει η Μυρτώ στο πορτ-μπαγκάζ!