Τα μοντέλα με την καλύτερη αναλογία κιλών ανά ίππο: 40 -> 31
Εγκαινιάζουμε ένα μεγάλο αφιέρωμα στα 40 αυτοκίνητα με την καλύτερη αναλογία κιλών ανά ίππο. Η διαδικασία είναι απλή και περιλαμβάνει έναν υπολογιστή τσέπης: διαιρείτε τα κιλά διά των ίππων και βλέπετε πόσα κιλά πρέπει να κουβαλήσει στην πλάτη κάθε ίππος του κινητήρα. Το μικρότερο νούμερο κερδίζει, τόσο απλό. Συμπεριλάβαμε μόνο μοντέλα παραγωγής, οπότε θα απογοητεύσουμε τους θαυμαστές του Σπύρου Πανόπουλου, δε θα βρείτε το Χάος μέσα στη λίστα μας. Καλή σας ανάγνωση…
40) Zenos E10 R – 2
Οι πιο ελαφριοί τροχοί έχουν μειώσει το βάρος κατά 10 κιλά σε σχέση με το βασικό E10, ενώ ένας κινητήρας EcoBoost 2.3 λίτρων από Focus RS αποδίδει 350 ίππους και 475 Nm ροπής, προσδίδοντας στο E10 R των 700 κιλών αναλογία κιλών ανά ίππο στο ολοστρόγγυλο 2 και τελική ταχύτητα 250 χλμ/ώρα, ενώ επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε 3.0 δευτερόλεπτα.
39) Lamborghini Countach – 1.95
Όχι, δεν πρόκειται για την αυθεντική Countach, αλλά για το μοντέλο που παρουσιάστηκε το 2021 με βάση την Aventador και παρήχθη σε εξαιρετικά περιορισμένο αριθμό μοντέλων. Με τον υβριδικό V12 κινητήρα των 820 ίππων, μπορεί να εκτοξευτεί από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 2.8 δευτερόλεπτα, το οποίο είναι δραματικά πιο γρήγορο από ό,τι θα μπορούσε ποτέ να επιτύχει οποιαδήποτε κλασική Countach. Προσοχή όμως μην προσπαθήσετε να επιβεβαιώσετε την τελική της, γιατί τα πίσω τζάμια της αποκολλούνται και συντρίβονται στο οδόστρωμα.
38) Lamborghini Veneno – 1.93
Μόλις 13 παραδείγματα κατασκευάστηκαν μεταξύ του 2013 και του 2014 (τέσσερα coupe κι εννέα roadster), το καθένα με ατμοσφαιρικό κινητήρα V12 6.5 λίτρων δανεισμένο από την Aventador με 750 ίππους. Η Veneno μπορεί να επιταχύνει στα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 2.9 δευτερόλεπτα. Όταν κάποια βγαίνει στις αγγελίες, ποτέ δεν είναι φθηνή. Προσοχή: η αναλογία κιλών ανά ίππο των δύο μοντέλων είναι διαφορετική, καθώς η κλειστή έκδοση ζυγίζει 1.450 κιλά, ενώ η roadster 40 περισσότερα.
36-37) Porsche 918 Spyder Weissach Package – 1.85
Ο κύριος στόχος του πακέτου Weissach ήταν να μειώσει το βάρος. Η Porsche πρόσθεσε τροχούς μαγνησίου, ελαφρύτερα φρένα, κεραμικά ρουλεμάν τροχών και βίδες τιτανίου στο σασί, μειώνοντας το απόβαρο από τα 1.685 κιλά στα 1.640. Κάπως έτσι, με τους 887 ίππους (608 από τον βενζινοκινητήρα V8 των 4.6 λίτρων και 279 των δύο ηλεκτροκινητήρων), η αναλογία κιλών ανά ίππο έπεσε κάτω από το δύο και τρύπωσε στην κατάταξή μας.
36-37) McLaren 750S – 1.85
Το 0-100 σε 7.2 δευτερόλεπτα θεωρείται αρκετά γρήγορος χρόνος. Η 750s όχι μόνο καταφέρνει να πιάσει τα 200 από στάση στο ίδο χρονικό διάστημα, αλλά θα χτυπήσει και τα 332 χλμ/ώρα, ενώ θα επιβραδύνει από τα 100 σε μόλις 30 μέτρα. Κάτω από το κομψό αμάξωμα υπάρχει ένας διπλά υπερτροφοδοτούμενος V8 4.0 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 750 ίππους και 800 Nm ροπής και συνδυάζεται με ένα κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων. Ένα μονοκόκ σασί συνεισφέρει 102 κιλά στο χαμηλό βάρος των μόλις 1.389 κιλών, με αναλογία κιλών ανά ίππο στο 1.85.
35) Pagani Huayra – 1.82
Η επιτυχία της Zonda οδήγησε στην ταχύτερη κι ομορφότερη Huayra το 2011. Ο twin-turbo V12 των 6.0 λίτρων της Mercedes προσέφερε 740 ίππους στην αρχική Huayra αλλά ακολούθησαν σημαντικά ισχυρότερες εκδόσεις τα επόμενα χρόνια, έως και 850 ίππους, με τις οποίες κατάφερε να έχει τελική ταχύτητα στα 383 χλμ/ώρα. Εδώ παρελαύνει η αρχική έκδοση των 740 ίππων.
34) McLaren F1 – 1.81
Η McLaren F1 είναι ίσως το πιο εμβληματικό υπεραυτοκίνητο όλων των εποχών και δεδομένου ότι μπήκε στη λίστα μας παρ’ ότι έχει τα χρονάκια της, είναι ενδεικτικό της κλάσης της. Και μάλιστα είναι το μοναδικό με ατμοσφαιρικό κινητήρα! Ο V12 κόσμημα της BMW των 6.1 λίτρων απέδιδε 627 ίππους, οπότε με βάρος μόλις 1.138 κιλών (100+ κιλά ελαφρύτερο από ένα Honda Jazz), έχει αναλογία κιλών ανά ίππο κάτω από δύο. Κάποτε ήταν το ταχύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο με τελική ταχύτητα ρεκόρ στα 386.1 χλμ/ώρα, αλλά για να επιτευχθεί, χρειάστηκε να καταργηθεί ο εργοστασιακός κόφτης των 7.500 σαλ. και να στροφάρει μέχρι τις 8.300 σαλ.
33) De Tomaso P72 – 1.8o
Η De Tomaso επιστρέφει δυναμικά μετά από δεκαετίες στην αφάνεια. Η εταιρία αποκάλυψε την εκπληκτική P72 το 2019 στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood κι ανακοίνωσε ότι η παραγωγή της θα περιοριστεί σε μόλις 72 μονάδες παγκοσμίως. Χρησιμοποιώντας έναν υπερτροφοδοτούμενο Ford V8 5.0 λίτρων, η P72 αποδίδει 700 ίππους και μπορεί να επιταχύνει στα 100 χλμ/ώρα σε λιγότερα από 3 δευτερόλεπτα, πριν τελικιάσει στα 355 χλμ/ώρα. To βάρος περιορίζεται στα 1.280 κιλά.
32) Caterham 620R – 1.73
Κάποτε περιγραφόταν ως το πιο ισχυρό και σκληροπυρηνικό Seven, αλλά πλέον το R500 αντικαταστάθηκε από το 620R. Από το 2006, η Caterham εμπιστεύεται κινητήρες που προέρχονται από τη Ford. Έτσι κι εδώ, το 620R χρησιμοποιεί έναν υπερτροφοδοτούμενο 2.0 λίτρων που αποδίδει 315 ίππους, σε συνδυασμό με ένα εξατάχυτο σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων που επιτρέπει ανεβάσματα χωρίς να σηκώνετε το πόδι από το πάτωμα. Και βέβαια, μιλάμε για μια τελείως ανόθευτη εμπειρία: δεν υπάρχουν ηλεκτρονικά βοηθήματα για να δαμάσουν οποιοδήποτε σπινάρισμα τροχού. Ζυγίζοντας 545 κιλά, το 620R έχει αναλογία κιλών ανά ίππο στο 1.73.
31) Bugatti Veyron Super Sport – 1.66
Κάποτε, η Veyron ταρακούνησε το αυτοκινητιστικό στερέωμα με 1.001 ίππους και τελική ταχύτητα άνω των 400 χιλιομέτρων την ώρα. Σήμερα, οι 1.000 ίπποι δε σοκάρουν, καθώς μπορούμε να τους αποκτήσουμε με 120κάτι χιλιάρικα στο Tesla Model S Plaid, τότε όμως ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με τετραψήφια ισχύ και τόσο εύκολη χρήση στην καθημερινότητα. Λίγο αργότερα, κατέφθασε η Veyron Super Sport με 1.200 ίππους για καθένα από τα 1.990 κιλά της.
Συνεχίζεται…