Νέα μελέτη ερευνά τη σύνδεση ανδρισμού και σπορ αυτοκινήτων

Γνωρίζατε ότι το μέσο ανδρικό αναπαραγωγικό όργανο έχει μήκος 25 εκατοστά; Όχι; Και πολύ καλά κάνατε γιατί δεν είναι αλήθεια, απλώς προσπαθούσαμε να σας χειραγωγήσουμε ψυχολογικά για να επιθυμήσετε ένα σπορ αυτοκίνητο. Αυτή είναι η μέθοδος που ακολούθησαν οι ερευνητές στο University College του Λονδίνου στο πλαίσιο μιας έρευνας σχετικά με το παλιό καλό ρητό που θέλει τους ιδιοκτήτες σπορ αυτοκινήτων να αντισταθμίζουν ελλείψεις στον κάτω όροφο. Προσπάθησαν λοιπόν να παραπλανήσουν τους συμμετέχοντες για να τους κάνουν να νιώσουν μειονεκτικά και να εξετάσουν πώς αλλάζουν οι καταναλωτικές τους συνήθειες.

Η ομάδα όμως έπρεπε να κινηθεί έξυπνα, γιατί η μέτρηση των δεδομένων ήταν δύσκολη. Όπως το έθεσαν οι ερευνητές, «το αυτοαναφερόμενο μέγεθος πέους είναι εμφανώς αναξιόπιστο» και πιο συγκεκριμένα, «ακόμη και μια αντικειμενική μελέτη του μεγέθους του πέους και της ιδιοκτησίας σπορ αυτοκινήτου θα ήταν επίσης περιορισμένη σε συσχετιστικά στοιχεία».

Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Μα αυτό που γνωρίζει όποιος έχει οδηγήσει ποτέ σπορ αυτοκίνητα, ότι οι αντικειμενικές μετρήσεις είναι συχνά λιγότερο σημαντικές από την υποκειμενική εμπειρία. Μια Corvette είναι πολύ γρήγορη μέχρι να παραταχθεί δίπλα σε μια Bugatti Chiron. Κι όμως, κανένα από τα δύο μοντέλα δεν κάνει ένα Toyota GR86 λιγότερο διασκεδαστικό.

Oι ερευνητές κινήθηκαν διαφορετικά: προσπάθησαν να χειραγωγήσουν την αυτοαντίληψη των υποκειμένων τους δίνοντάς τους ψεύτικα στοιχεία για το μέσο μέγεθος του πέους. Οι πληροφορίες είτε υπερέβαλαν είτε υποτίμησαν το μέσο μήκος προκειμένου να κάνουν τους άνδρες να αισθάνονται καλύτερα ή χειρότερα για το τι συμβαίνει στην οικογένεια, όπως λέγαμε παλιά. Τα ψεύτικα στοιχεία παρουσιάστηκαν σε μια μεγαλύτερη συλλογή τυχαίων πληροφοριών και στους συμμετέχοντες είπαν ότι το πείραμα εξέταζε τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι πραγματοποιούν πολλαπλές εργασίες στο διαδίκτυο, όπως το να ψωνίζουν και να σερφάρουν. Κανείς δε γνώριζε ότι αφορά το πόσο χαζεύουν τα σπορ αυτοκίνητα για να είναι πιο αυθόρμητοι και τα αποτελέσματα πιο αξιόπιστα.

Όταν παρουσιάστηκε το «γεγονός» ότι το μέσο πέος είχε μήκος 18 εκατοστά – που είναι μεγαλύτερο από τον πραγματικό μέσο όρο – οι συμμετέχοντες αξιολόγησαν τα σπορ αυτοκίνητα ως πιο επιθυμητά. Ίσως αναμενόμενα, τα αποτελέσματα αυτού του συγκεκριμένου είδους χειραγώγησης ήταν ισχυρότερα όσο πιο ηλικιωμένος ήταν ο συμμετέχων, με εκείνους κάτω των 29 ετών να μη δείχνουν και τόσο μεγάλο ενδιαφέρον για τα γρήγορα αυτοκίνητα. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον ωστόσο είναι το εύρημα ότι το μέγεθος του πέους δεν φαινόταν να έχει καμία επίδραση στο ενδιαφέρον των ανδρών για άλλα προϊόντα πολυτελείας, ενώ σχετίζεται ξεκάθαρα με τα σπορ αυτοκίνητα. 

Περισσότερα Άρθρα